Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Praktyka

General data

Course ID: 11-F29-p
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Praktyka
Organizational unit: Faculty of Educational Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Major:

(in Polish) studia podyplomowe Terapia pedagogiczna

Module learning aims:

(in Polish) Celem praktyki jest ugruntowanie oraz poszerzenie wiedzy zdobytej na przedmiotach metodycznych o doświadczenia własne studenta

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) metodyka pracy z dziećmi ze SPE

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) uczestnicząca, obserwacyjna

Student workload (ECTS credits):

(in Polish) 2

Short description: (in Polish)

Odbycia praktyki pedagogicznej metodycznej w szkole, poradni psychologiczno-pedagogicznej i ośrodku wczesnego wspomagania rozwoju

Full description: (in Polish)

Poznanie specyfiki funkcjonowania placówek oświatowych wspierających dzieci ze SPE, porani psychologiczno-pedagogicznej

2. Poznanie dokumentacji dziecka ze SPE opracowywanej w danej placówce oświatowej (diagnozy uczniów, indywidualne programy edukacyjne, dziennik zajęć).

3. Asystowanie nauczycielowi (-om) w pracy z dzieckiem ze SPE

4. Samodzielne przeprowadzenie diagnozy dziecka ze SPE

5. Samodzielne przygotowanie konspektów i przeprowadzenie zajęć rewalidacyjnych

Learning outcomes: (in Polish)

Student charakteryzuje specyfikę funkcjonowania placówek oświatowych wspierających rozwój dzieci ze SPE. Zna obowiązującą dokumentację w szkole, poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz ośrodku wczesnego wspierania rozwoju. Rozumie i charakteryzuje podstawowe zasady i mechanizmy prowadzenia zajęć dla dzieci ze SPE. Asystuje nauczycielowi w pracy rewalidacyjnej. Potrafi zdiagnozować dziecko ze SPE. Potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia rewalidacyjne z uczniami ze SPE Jest świadomy wagi refleksji nad swoją postawą wobec ucznia z SPE.

Assessment methods and assessment criteria:

assessment of the scenarios of classes

5.0- excellent knowledge, skills and personal and social competencies

4.5- very good knowledge, skills and personal and social competencies

4.0- good knowledge, skills and personal and social competencies

3.5 - satisfying knowledge, skills and personal and social competencies but with significant faults

3.0- satisfying knowledge, skills and personal and social competencies but with numerous faults

2.0- unsatisfying knowledge, skills and personal and social competencies

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)