(in Polish) Praktyka
General data
Course ID: | 11-F29-p |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Praktyka |
Organizational unit: | Faculty of Educational Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Major: | (in Polish) studia podyplomowe Terapia pedagogiczna |
Module learning aims: | (in Polish) Celem praktyki jest ugruntowanie oraz poszerzenie wiedzy zdobytej na przedmiotach metodycznych o doświadczenia własne studenta |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) metodyka pracy z dziećmi ze SPE |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) uczestnicząca, obserwacyjna |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) 2 |
Short description: |
(in Polish) Odbycia praktyki pedagogicznej metodycznej w szkole, poradni psychologiczno-pedagogicznej i ośrodku wczesnego wspomagania rozwoju |
Full description: |
(in Polish) Poznanie specyfiki funkcjonowania placówek oświatowych wspierających dzieci ze SPE, porani psychologiczno-pedagogicznej 2. Poznanie dokumentacji dziecka ze SPE opracowywanej w danej placówce oświatowej (diagnozy uczniów, indywidualne programy edukacyjne, dziennik zajęć). 3. Asystowanie nauczycielowi (-om) w pracy z dzieckiem ze SPE 4. Samodzielne przeprowadzenie diagnozy dziecka ze SPE 5. Samodzielne przygotowanie konspektów i przeprowadzenie zajęć rewalidacyjnych |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student charakteryzuje specyfikę funkcjonowania placówek oświatowych wspierających rozwój dzieci ze SPE. Zna obowiązującą dokumentację w szkole, poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz ośrodku wczesnego wspierania rozwoju. Rozumie i charakteryzuje podstawowe zasady i mechanizmy prowadzenia zajęć dla dzieci ze SPE. Asystuje nauczycielowi w pracy rewalidacyjnej. Potrafi zdiagnozować dziecko ze SPE. Potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia rewalidacyjne z uczniami ze SPE Jest świadomy wagi refleksji nad swoją postawą wobec ucznia z SPE. |
Assessment methods and assessment criteria: |
assessment of the scenarios of classes 5.0- excellent knowledge, skills and personal and social competencies 4.5- very good knowledge, skills and personal and social competencies 4.0- good knowledge, skills and personal and social competencies 3.5 - satisfying knowledge, skills and personal and social competencies but with significant faults 3.0- satisfying knowledge, skills and personal and social competencies but with numerous faults 2.0- unsatisfying knowledge, skills and personal and social competencies |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.