Marketing research
General data
Course ID: | 10-BM-z1-s |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Marketing research |
Name in Polish: | Badania marketingowe |
Organizational unit: | Faculty of Law and Administration |
Course groups: |
(in Polish) 4.05."Zarządzanie" studia stacjonarne I-go stopnia - przedmioty obowiązkowe dla III roku |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Short description: |
(in Polish) Poznanie metodologii badania marketingowego w ujęciu wieloetapowym. Poznanie podstaw metody reprezentacyjnej.Poznanie kryteriów określających wartość poznawczą i wrtość komercyjną badania. |
Full description: |
(in Polish) Treści kształcenia obejmują swym zakresem metodologię badania marketingowego z uwzględnieniem szczegółowych zagadnień na poszczególnych etapach jego prowadzenia. prezentowane etapy to: I. Określenie celu decyzyjnego i poznawczego w różnych rodzajach badań; II. Analiza sytuacji (czynników wewnętrznych i zewnętrznych badania) z wykorzystaniem źródeł wtórnych; III. Konceptualizacja badania i operacjonalizacja pojęć (zmiennych); IV. Formułowanie hipotez badawczych (wyznaczenie zakresu badania); V. Metody badawcze i kryteria ich wyboru; VI. Problematyka doboru próby i jej liczebności ( próby reprezentacyjne i niereprezentacyjne); VII. Zasady budowy kwestionariusza jako narzędzia badawczego ( rodzaje pytań i ich związek z hipotezami badawczymi); VII. Techniki badawcze i ich rodzaje; VIII. Analiza i interpretacja danych oraz zasady sporządzania raportu z badań. |
Bibliography: |
(in Polish) G.A.Churchill, Badania marketingowe.Podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2002. S.Kaczmarczyk, Badania marketingowe, metody i techniki, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa , Badania marketingowe, podstawowe metody i obszary zastosowań, pod red. K. Mazurek Łopacińskiej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im.Oskara Langego we Wrocławiu, M.Rószkiewicz, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.