Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Marketing research

General data

Course ID: 10-BM-z1-s
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Marketing research
Name in Polish: Badania marketingowe
Organizational unit: Faculty of Law and Administration
Course groups: (in Polish) 4.05."Zarządzanie" studia stacjonarne I-go stopnia - przedmioty obowiązkowe dla III roku
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Short description: (in Polish)

Poznanie metodologii badania marketingowego w ujęciu wieloetapowym. Poznanie podstaw metody reprezentacyjnej.Poznanie kryteriów określających wartość poznawczą i wrtość komercyjną badania.

Full description: (in Polish)

Treści kształcenia obejmują swym zakresem metodologię badania marketingowego z uwzględnieniem szczegółowych zagadnień na poszczególnych etapach jego prowadzenia. prezentowane etapy to: I. Określenie celu decyzyjnego i poznawczego w różnych rodzajach badań; II. Analiza sytuacji (czynników wewnętrznych i zewnętrznych badania) z wykorzystaniem źródeł wtórnych; III. Konceptualizacja badania i operacjonalizacja pojęć (zmiennych); IV. Formułowanie hipotez badawczych (wyznaczenie zakresu badania); V. Metody badawcze i kryteria ich wyboru; VI. Problematyka doboru próby i jej liczebności ( próby reprezentacyjne i niereprezentacyjne); VII. Zasady budowy kwestionariusza jako narzędzia badawczego ( rodzaje pytań i ich związek z hipotezami badawczymi); VII. Techniki badawcze i ich rodzaje; VIII. Analiza i interpretacja danych oraz zasady sporządzania raportu z badań.

Bibliography: (in Polish)

G.A.Churchill, Badania marketingowe.Podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2002.

S.Kaczmarczyk, Badania marketingowe, metody i techniki, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa ,

Badania marketingowe, podstawowe metody i obszary zastosowań, pod red. K. Mazurek Łopacińskiej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im.Oskara Langego we Wrocławiu,

M.Rószkiewicz, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)