SECOND MODERN LANGUAGE
General data
Course ID: | 09-DJN-25 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | SECOND MODERN LANGUAGE |
Name in Polish: | Drugi język nowożytny |
Organizational unit: | Faculty of Modern Languages and Literatures |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze (in Polish) Przedmioty dla programu S1-FGRgm |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | English |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) Filologia, specjalność germanistyka międzykulturowa |
Module learning aims: | (in Polish) rozwinięcie umiejętności swobodnego posługiwania się językiem obcym na poziomie B1 ogólnym, również w kontaktach z rodzimymi użytkownikami; rozwinięcie kompetencji socjokulturowych w posługiwaniu się językiem obcym; zaznajomienie studentów z podstawową wiedzą filologiczną dotyczącą języka obcego. |
Year of studies (where relevant): | Year 1 |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) znajomość języka obcego na poziomie A2 |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Biblioteka Collegium Polonicum w Słubicach materiały zdigitalizowane przesyłane drogą mailową |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) 3 |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia przewidziane dla studentów germanistyki międzykulturowej realizujących lektorat w Szkole Językowej EUV. |
Full description: |
(in Polish) System fonetyczny, podstawowe wiadomości o gramatyce języka obcego; Życie rodzinne; stosunki między członkami rodziny; analiza różnych modeli rodziny i zmian stylu życia rodzinnego; relacje międzyludzkie; Czas i pieniądz; sukces i jego różne aspekty; wybór kariery zawodowej i stylu życia; Środki transportu i sposoby poruszania się po dużym mieście; nowoczesne technologie; ikony współczesnego świata; Talenty i umiejętności; sposoby spędzania wolnego czasu; etykieta i umiejętność zachowania się w różnych sytuacjach życiowych; Kino; najpopularniejsze i najlepsze filmy wszech czasów; recenzje filmowe; Edukacja i systemy szkolnictwa; różne style i formy edukacji; wybór kariery zawodowej; Wymarzony dom; wybór i urządzanie domu; różne style i preferencje w architekturze; projektowaniu wnętrz. |
Bibliography: |
(in Polish) Zalecana przykładowa literatura Ch. Latham-Koenig, C. Oxenden, English File intermediate, Oxford University Press R. Murphy, English Grammar in Use, Cambridge University Press |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: odnieść się do znanych mu zagadnień oraz wypowiadać się na temat swoich zainteresowań; stosować wiedzę filologiczną z zakresu fonetyki, fonologii, morfologii i składni języka obcego; rozumieć sens wypowiedzi dotyczących tematyki dnia powszedniego oraz spędzania wolnego czasu; redagować wypowiedzi pisemne na różne tematy związane z tematyką dnia powszedniego; napisać list, kartkę pocztową oraz kartki na różne okazje; relacjonować wydarzenia oraz opisać własne doświadczenia, marzenia, plany, cele oraz przekonania; radzić sobie w większości sytuacji życia codziennego; uzyskiwać oraz udzielać informacji, brać udział w dyskusjach; rozróżniać oraz posługiwać się odmianą oficjalną i nieoficjalną języka obcego w formie pisemnej, dostosowując ją do sytuacji; być świadomym istniejących różnic kulturowych i zachowywać się odpowiednio do norm kulturowych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) - aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji i w pracy w grupie) - wartość merytoryczna i poprawność wypowiedzi i prezentacji przedstawianych na zajęciach - wartość merytoryczna i poprawność pisemnych zadań domowych - poziom wiedzy i umiejętności zaprezentowane na cząstkowych testach sprawdzających - poziom wiedzy i umiejętności zaprezentowane na semestralnym teście zaliczeniowym Zaliczenie semestralne będzie miało formę testu na poziomie B1, składającego się z następujących elementów: rozumienie ze słuchu, poprawność gramatyczna, rozumienie tekstu pisanego, wypowiedź pisemna, z uwzględnieniem treści realizowanych zgodnie z sylabusem. |
Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)
Time span: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
course, 60 hours
|
|
Coordinators: | Artur Kopka | |
Group instructors: | Kamilla Kędzierska-Kolendo | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
course - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)
Time span: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
course, 60 hours
|
|
Coordinators: | Artur Kopka | |
Group instructors: | Kamilla Kędzierska-Kolendo | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
course - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)
Time span: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
course, 60 hours
|
|
Coordinators: | Artur Kopka | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
course - Graded credit |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.