Diagnosing staffing needs of institutions and recruitment of employees - III
General data
Course ID: | 08-SODU-DPK |
Erasmus code / ISCED: |
14.2
|
Course title: | Diagnosing staffing needs of institutions and recruitment of employees - III |
Name in Polish: | Diagnozowanie potrzeb kadrowych instytucji i rekrutacja pracowników |
Organizational unit: | Faculty of Social Sciences |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty dla socjologii II stopnia w semestrze 4 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) Socjologia |
Cycle of studies: | 2nd cycle |
Module learning aims: | (in Polish) 1. Cel (cele) modułu kształcenia C1 przekazanie wiedzy z zakresu Diagnozowania potrzeb kadrowych C2 rozwinięcie zdolności wykorzystywania wiedzy teoretycznej do diagnozowania realnych zachowań i sytuacji C3 rozwinięcie umiejętności myślenia o zarządzaniu zasobami ludzkimi w kontekście planowania zatrudnienia w organizacji C4 rozwinięcie umiejętności trafnego oceniania zachowań ludzi |
Year of studies (where relevant): | Year 2 |
Bibliography: |
(in Polish) Parzęcki R. (2004). Plany edukacyjno-zawodowe młodzieży w stadium eksploracji. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Paszkowska A. (2002). Warsztat pracy europejskiego doradcy kariery zawodowej. Warszawa; KOWEZiU. Paszkowska A., Tarkowska M. (2004). Metody pracy z grupą w poradnictwie zawodowym. Warszawa: KOWEZiU. Tarkowska M. (2006). Rozmowa doradcza - wspólne poszukiwanie rozwiązań. Warszawa: Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Skarzyński M. (2005). Doradca kariery. Białystok: Wyższa Szkoła Administracji Publicznej. Śmigielska M. red. (2006). Edukacja zawodoznawcza i projakościowa w szkole. Wrocław: Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu Opolskiego i Centrum Edukacji Nauczycielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. Witkowski T. (red)., Nowoczesne metody doboru i oceny personelu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000. Zając cz., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wyższa Szkoła Bankowa, Wrocław 2007. Zieniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2003. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Symbol efektów kształcenia* Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów Socjologia PGR_01 Zna podstawowe pojęcia z diagnozowania sposobu funkcjonowania człowieka w grupie K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12 PGR_02 Ma wiedzę o przyczynach i przebiegu i skutkach procesów grupowych i zachowań ludzi K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12 PGR_03 Opisuje funkcjonowanie ludzi w otoczeniu społecznym wykorzystując teorie i kategorie psychologii i socjologii K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12 PGR_04 Umie korzystać ze źródeł zastanych i pozyskiwać dane (informacje) zwłaszcza o kandydatach do instytucji K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12 PGR_05 Dobiera i argumentuje postawione tezy dotyczące diagnozy sytuacji kadrowej K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12 PGR_06 Współpracuje w zespole, umie go stworzyć ale i dostosować się do wymogów zespołu zastanego K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12 * kod modułu kształcenia, np. MIS_01 (MIS-kod modułu Mikrosocjologia w USOS); jeśli przedmiot jeszcze nie ma kodu, proszę wpisać EK_01 # efekty kształcenia dla kierunku studiów (np. K_W01, K_U01, ..) W – wiedza; U – umiejętności; K – kompetencje społeczne (wyszczególnione tylko w symbolach kierunkowych efektów kształcenia) 01, 02… – numer efektu kształcenia UWAGA! Zaleca się, aby, w zależności od modułu, liczba efektów kształcenia zawierała się w przedziale: 5-10. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Nazwa modułu (przedmiotu): Diagnozowanie potrzeb kadrowych Symbol efektu kształcenia dla modułu * Symbol treści kształcenia realizowanych w trakcie zajęć# Sposoby prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych efektów kształcenia Metody oceniania stopnia osiągnięcia założonego efektu kształcenia& PGR_01 K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12 konwersatorium, dyskusja, praca w małych grupach F – kolokwium pisemne: pytania otwarte PGR_02 K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12 konwersatorium, dyskusja, praca w małych grupach F – kolokwium pisemne: pytania otwarte PGR_03 K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12 konwersatorium, dyskusja, praca w małych grupach F – kolokwium pisemne: pytania otwarte PGR _04 K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12 konwersatorium, dyskusja, praca w małych grupach F – kolokwium pisemne: pytania otwarte PGR _05 K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12 konwersatorium, dyskusja, praca w małych grupach F – kolokwium pisemne: pytania otwarte PGR _06 K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12 konwersatorium, dyskusja, praca w małych grupach F – kolokwium pisemne: pytania otwarte * np. MIS_01 – kod modułu kształcenia wg tabeli w pkt. II 3 i w pkt. II 4 # np. TK_01 – symbol treści kształcenia wg tabeli w pkt. II 4 & Proszę uwzględnić zarówno oceny formujące(F) jak i podsumowujące(P) 5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.