Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Diagnosing staffing needs of institutions and recruitment of employees - III

General data

Course ID: 08-SODU-DPK
Erasmus code / ISCED: 14.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0314) Sociology and cultural studies The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Diagnosing staffing needs of institutions and recruitment of employees - III
Name in Polish: Diagnozowanie potrzeb kadrowych instytucji i rekrutacja pracowników
Organizational unit: Faculty of Social Sciences
Course groups: (in Polish) Przedmioty dla socjologii II stopnia w semestrze 4
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Module type:

compulsory

Major:

(in Polish) Socjologia

Cycle of studies:

2nd cycle

Module learning aims:

(in Polish) 1. Cel (cele) modułu kształcenia

C1 przekazanie wiedzy z zakresu Diagnozowania potrzeb kadrowych

C2 rozwinięcie zdolności wykorzystywania wiedzy teoretycznej do diagnozowania realnych zachowań i sytuacji

C3 rozwinięcie umiejętności myślenia o zarządzaniu zasobami ludzkimi w kontekście planowania zatrudnienia w organizacji

C4 rozwinięcie umiejętności trafnego oceniania zachowań ludzi


Year of studies (where relevant):

Year 2

Bibliography: (in Polish)

Parzęcki R. (2004). Plany edukacyjno-zawodowe młodzieży w stadium eksploracji. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.

Paszkowska A. (2002). Warsztat pracy europejskiego doradcy kariery zawodowej. Warszawa; KOWEZiU.

Paszkowska A., Tarkowska M. (2004). Metody pracy z grupą w poradnictwie zawodowym. Warszawa: KOWEZiU.

Tarkowska M. (2006). Rozmowa doradcza - wspólne poszukiwanie

rozwiązań. Warszawa: Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.

Skarzyński M. (2005). Doradca kariery. Białystok: Wyższa Szkoła Administracji Publicznej.

Śmigielska M. red. (2006). Edukacja zawodoznawcza i projakościowa w szkole. Wrocław: Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu Opolskiego i Centrum Edukacji Nauczycielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego.

Witkowski T. (red)., Nowoczesne metody doboru i oceny personelu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.

Zając cz., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wyższa Szkoła Bankowa, Wrocław 2007.

Zieniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2003.

Learning outcomes: (in Polish)

Symbol

efektów

kształcenia* Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów Socjologia

PGR_01 Zna podstawowe pojęcia z diagnozowania sposobu funkcjonowania człowieka w grupie K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12

PGR_02 Ma wiedzę o przyczynach i przebiegu i skutkach procesów grupowych i zachowań ludzi K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12

PGR_03 Opisuje funkcjonowanie ludzi w otoczeniu społecznym wykorzystując teorie i kategorie psychologii i socjologii K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12

PGR_04 Umie korzystać ze źródeł zastanych i pozyskiwać dane (informacje) zwłaszcza o kandydatach do instytucji K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12

PGR_05 Dobiera i argumentuje postawione tezy dotyczące diagnozy sytuacji kadrowej K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12

PGR_06 Współpracuje w zespole, umie go stworzyć ale i dostosować się do wymogów zespołu zastanego K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12

* kod modułu kształcenia, np. MIS_01 (MIS-kod modułu Mikrosocjologia w USOS); jeśli przedmiot jeszcze nie ma kodu, proszę wpisać EK_01

# efekty kształcenia dla kierunku studiów (np. K_W01, K_U01, ..)

W – wiedza; U – umiejętności; K – kompetencje społeczne (wyszczególnione tylko w symbolach kierunkowych efektów kształcenia)

01, 02… – numer efektu kształcenia

UWAGA! Zaleca się, aby, w zależności od modułu, liczba efektów kształcenia zawierała się w przedziale: 5-10.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Nazwa modułu (przedmiotu): Diagnozowanie potrzeb kadrowych

Symbol efektu kształcenia dla modułu * Symbol treści kształcenia realizowanych w trakcie zajęć# Sposoby prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych efektów kształcenia Metody oceniania stopnia osiągnięcia założonego efektu kształcenia&

PGR_01 K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12 konwersatorium, dyskusja, praca w małych grupach

F – kolokwium pisemne: pytania otwarte

PGR_02 K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12 konwersatorium, dyskusja, praca w małych grupach

F – kolokwium pisemne: pytania otwarte

PGR_03 K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12 konwersatorium, dyskusja, praca w małych grupach

F – kolokwium pisemne: pytania otwarte

PGR _04 K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12 konwersatorium, dyskusja, praca w małych grupach

F – kolokwium pisemne: pytania otwarte

PGR _05 K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12 konwersatorium, dyskusja, praca w małych grupach

F – kolokwium pisemne: pytania otwarte

PGR _06 K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12 konwersatorium, dyskusja, praca w małych grupach

F – kolokwium pisemne: pytania otwarte

* np. MIS_01 – kod modułu kształcenia wg tabeli w pkt. II 3 i w pkt. II 4

# np. TK_01 – symbol treści kształcenia wg tabeli w pkt. II 4

& Proszę uwzględnić zarówno oceny formujące(F) jak i podsumowujące(P)

5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami

3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami

2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)