Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 05-SEM-23-EtnU |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Historyczny |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://zajecia-zajecia.blogspot.com/ |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | etnologia |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | 1. przekazanie wiedzy z zakresu metodyki przygotowywania pracy magisterskiej 2. rozwinięcie umiejętności projektowania narzędzi badawczych oraz ich zastosowania 3. rozwinięcie umiejętności projektowania i realizowania badań terenowych w oparciu o metody jakościowe 4. rozwinięcie zdolności krytycznej analizy materiałów źródłowych i ich opracowywania 5. rozwinięcie umiejętności krytycznego czytania tekstów i analizy ich treści |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | nie dotyczy |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | nie dotyczy |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Podstawowa literatura jest dostępna w Bibliotece uniwersyteckiej lub Bibliotece Wydziału Historycznego. Dodatkowe informacje są na bieżąco zamieszczane na stronie: http://zajecia-zajecia.blogspot.com/ |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30 h Czytanie wskazanej literatury 10 h Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 20 h |
Skrócony opis: |
Zajęcia przygotowują do napisania pracy magisterskiej |
Pełny opis: |
1. Formy i metody prezentacji raportu z badań terenowych 2. Przygotowanie wg wytycznych raportów z badań terenowych i prezentacja 3. Dobór i zastosowanie źródeł zastanych i wywołanych 4. Krytyczna analiza wybranych źródeł 5. Przygotowanie 2 rozdziałów pracy magisterskiej |
Literatura: |
Creswell J. W. (2009), Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Gołębniak B. D. (red.), Uczenie metoda projektów. Warszawa: WSiP. Proctor T. (2003), Twórcze rozwiązywanie problemów. Podręcznik dla menedżerów. Gdańsk: GWP. |
Efekty uczenia się: |
1. Zna podstawową terminologię i ją stosuje 2. Charakteryzuje źródła i potrafi z nich korzystać 3. Wymienia i charakteryzuje metody badawcze stosowane w badaniach jakościowych 4. Opisuje i interpretuje zjawiska będące przedmiotem zainteresowania 5. Jest świadomy swojej wiedzy w wybranym obszarze tematycznym |
Metody i kryteria oceniania: |
Raport Prezentacja multimedialna 2 rozdziały pracy magisterskiej |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.