Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Undergraduate Seminar

General data

Course ID: 05-SEL-36-Etn
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Undergraduate Seminar
Name in Polish: Seminarium licencjackie
Organizational unit: Faculty of Historical Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Module type:

compulsory

Major:

(in Polish) etnologia

Cycle of studies:

1st cycle

Module learning aims:

(in Polish) Przygotowanie i napisanie pracy licencjackiej.

Information on where to find course materials:

(in Polish) Materiały wysyłane będą na email grupowy.

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) Sposoby prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych efektów kształcenia

Prezentacja zadania (tekst pisany) przez uczestników zajęć.


Omawianie zadanej literatury.


Dyskusja moderowana

w grupie


Dyskusja moderowana na forum

Prezentacja zadania (tekst pisany) przez uczestników zajęć.


Omawianie zadanej literatury.


Dyskusja moderowana

w grupie


Dyskusja moderowana na forum


Prezentacja zadania (tekst pisany) przez uczestników zajęć.


Omawianie zadanej literatury.


Dyskusja moderowana

w grupie


Dyskusja moderowana na forum


Prezentacja zadania (tekst pisany) przez uczestników zajęć.


Omawianie zadanej literatury.


Dyskusja moderowana

w grupie


Dyskusja moderowana na forum


Student workload (ECTS credits):

(in Polish) 3

Full description: (in Polish)

Po zakończeniu seminarium student potrafi:

wykonywać pracę naukową zgodnie z przyjętym harmonogramem

udokumentować tezy wywodu naukowego w tym wykorzystywać elementy warsztatu pracy etnologa/antropologa związane z pozyskaniem danych

sformułować wywód naukowy w zgodzie z poprawnością językową

sporządzić bibliografię dotyczącą szerszego problemu badawczego

Bibliography: (in Polish)

1. zakresu antropologii i metod jakościowych (w tym Encyklopedie i Słowniki)

▪ Hastrup K., O ugruntowaniu się światów – podstawy empiryczne antropologii, [w:] Badanie kultury. Elementy teorii antropologicznej. Kontynuacje, red. Kempny M., Nowicka E., Warszawa 2004, s. 87–99.

▪ Geertz C., Opis gęsty, [w:] "Badanie kultury..."

Antropologia stosowana/zaangażowana:

6. Songin-Mokrzan M., Zwrot ku zaangażowaniu. Strategie konstruowania nowej tożsamości antropologii, Polskie Towarzystwo Ludoznawcze, Wrocław 2014.

Antropologia wizualna (w tym analiza, wykorzystywanie i tworzenie fotografii i filmów): 

7. Banks M., Materiały wizualne w badaniach jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.

Badania oparte na tekstach źródłowych (pamiętniki, kroniki, etc.):

8. Rapley T., Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.

9. Buksiński T., Zasady i metody interpretacji tekstów źródłowych, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań1991.

Buksiński T., Interpretacja źródeł historycznych pisanych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Poznań 1992. 

Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.

10. Silverman D., Interpretacja danych jakościowych Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.

Słowniki i encyklopedie:

1. Encyklopedia antropologii społeczno-kulturowej pod red. Alana Barnarda i Jonathana Spencera, Oficyna Wydawnicza Volumen, 2008.

2. Słownik etnologiczny

3. Słownik pojęć i tekstów kultury. Terytoria słowa, red. Ewa Szczęsna. WSiP, Warszawa 2002.

b. z zakresu aktywizacji twórczego myślenia i opracowania prac naukowych

◦ Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia Limited, Wrocław 1994, szczególnie:

rozdziały II-IV. 

◦ Bono E. de, Naucz się myśleć kreatywnie, Wydawnictwo Prima, Warszawa 1995.

◦ Becker H. S., Warsztat pisarski badacza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013, zob. http://libra.ibuk.pl/book/93329 (wgląd: IX 2017 r.).

◦ Umberto E., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2007.

Styl

◦ http://www.epi.uj.edu.pl/dla_studentow/przydatne_linki/podstawy_dobrego_stylu.pdf?time=20160923151450

◦ Praktyczna stylistyka nie tylko dla polonistów pod redakcją Edyty Bańkowskiej i Agnieszki Mikołajczyk, Książka i Wiedza, Warszawa 2003, w szczególności, s. 119-148.

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:

- wykonywać pracę naukową zgodnie z przyjętym harmonogramem

- udokumentować tezy wywodu naukowego w tym wykorzystywać elementy warsztatu pracy etnologa/antropologa związane z pozyskaniem danych

- sformułować wywód naukowy w zgodzie z poprawnością językową

sporządzić bibliografię dotyczącą szerszego problemu badawczego

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Systematyczna kontrola

zadania (tekst pisany) przez prowadzącego.

Obserwacja aktywności w dyskusji

Systematyczna kontrola

zadania (tekst pisany) przez prowadzącego.

Obserwacja aktywności w dyskusji

Systematyczna kontrola

zadania (tekst pisany) przez prowadzącego.

Obserwacja aktywności w dyskusji

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)