Przedsiębiorczość. Aktywizm w NGOsach
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 05-PAN-24-Etn |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przedsiębiorczość. Aktywizm w NGOsach |
Jednostka: | Wydział Historyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Etnologia |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Przekazanie wiedzy dotyczącej funkcjonowania trzeciego sektora w Polsce. Przekazanie wiedzy o stylach pisania projektów składanych do różnych instytucji publicznych i pozarządowych w Polsce. Przedstawienie podstawowych pojęć stosowanych w języku pisania projektów. Przekazanie wiedzy dotyczącej związków i współzależności między antropologią, a inicjatywami pozarządowymi. Przedstawienie przykładów projektów antropologicznych realizowanych w organizacjach pozarządowych. Rozwinięcie umiejętności kreatywnego projektowania inicjatyw oraz pisania projektów, zarówno nie-akademickich, jak i akademickich. . Ukazanie możliwości praktycznych zastosowań wiedzy antropologicznej w sektorze pozarządowym |
Skrócony opis: |
Zajęcia poświęcone są analizie projektów realizowanych w ramach organizacji pozarządowych oraz nauce pisania projektów, zarówno nie-akademickich, jak i akademickich. Celem zajęć jest także zapoznanie studentów z koncepcją antropologii zaangażowanej w pracę w sektorze pozarządowym. |
Literatura: |
Songin-Mokrzan, Marta 2014 Zwrot ku zaangażowaniu. Strategie konstruowania nowej tożsamości antropologii, PTL, Wrocław-Łódź. Červinková, Hana 2013 Przywracając pamięć miastu: z antropologiczno-pedagogicznych badań w działaniu,[w:]: H. Cervinkova, B.D. Gołębniak (Red.), Edukacyjne badania w działaniu, Wydawnictwo Scholar, Waszawa. Rakowski, Tomasz 2013 Etnografia/Animacja/Sztuka. Nierozpoznane wymiary rozwoju kulturalnego, NCK, Warszawa. Korolczuk, Elżbieta 2011 Kłopot z NGOizacją. Debata na temat społeczeństwa obywatelskiego w Polsce. Polityka Społeczna vol. 5-6. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: Posiada wiedzę na temat funkcjonowania trzeciego sektora w Polsce Ma wiedzę wiedzy o stylach pisania projektów składanych do różnych instytucji publicznych i pozarządowych w Polsce. Zna terminologię z zakresu języka pisania projektów Zna i rozumie związki i możliwości współpracy między antropologią, a inicjatywami pozarządowymi. Zna przykłady projektów antropologicznych realizowanych w organizacjach pozarządowych Posiada umiejętności kreatywnego projektowania inicjatyw oraz pisania projektów, zarówno nie-akademickich, jak i akademickich. . Dostrzega możliwości praktycznych zastosowań wiedzy antropologicznej w sektorze pozarządowym |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot zaliczany jest na podstawie uczestnictwa w zajęciach, prezentacji projektu oraz wersji pisemnej projektu. 5,0 – znakomita wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 4,0 – dobra wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.