Planowanie toku dydaktycznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 03-PT-12JPO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Planowanie toku dydaktycznego |
Jednostka: | Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Kierunek studiów: | studia podyplomowe nauczania języka polskiego jako obcego |
Cele kształcenia: | - przybliżenie słuchaczom umiejętności konstruowania programu nauczania w odniesieniu do różnorodnych czynników (rodzaj kursu, poziom nauczania itp.) oraz kryteriów doboru materiału, technik i form pracy; - zaznajomienie słuchaczy z wybranymi teoretycznymi i praktycznymi aspektami metodyki planowania toku dydaktycznego w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego; - wypracowanie u słuchaczy umiejętności określania celów nauczania, a także materiału nauczania, procesu dydaktycznego oraz ewaluacji programu; - kształtowanie umiejętności tworzenia konspektu lekcji języka polskiego jako obcego |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | - wiedza z zakresu zajęć wynikających z programu PSNJPjO, poprzedzających zajęcia z PTD, w tym szczególnie: Metodyka nauczania języka polskiego jako obcego oraz warsztaty Gramatyka funkcjonalna w nauczaniu języka polskiego jako obcego; - umiejętność samodzielnej pracy z tekstem naukowym; - umiejętność krytycznej analizy dostępnych materiałów z zakresu dydaktyki jpjo. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | biblioteka naukowa |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | lektura indywidualna, dyskusja w grupie, praca w grupie, praca indywidualna praca indywidualna poza godzinami kontaktowymi |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | suma godzin: 32 ETCS: 1 |
Pełny opis: |
wybór metod pracy przy planowaniu wynikowym i metodycznym forma i kolejność czynności uczących się polskiego jako obcego, którzy mają osiągnąć określone cele oraz ewaluacja wiedzy i umiejętności przez nich nabytych spójność celów i treści nauczania oraz technik i form pracy podejście komunikacyjne a podejście zadaniowe trudności w procesie planowania samodzielne tworzenie konspektu lekcji języka polskiego jako obcego |
Literatura: |
A. Seretny, E. Lipińska, ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego. Kraków 2005. I. Janowska, Planowanie lekcji języka obcego. Kraków 2010. I. Janowska, Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Kraków 2011. (Zwłaszcza s. 171-388). I. Janowska, Przygotowanie kursu językowego – programy nauczania. W: Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego. Red. E. Lipińska, A. Seretny. Kraków 2006, s. 155-177. D. Pukas-Palimąka, Planowanie zajęć z języka polskiego jako obcego – konspekt lekcji. W: Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego. Red. E. Lipińska, A. Seretny. Kraków 2006, s. 189-202. |
Efekty uczenia się: |
słuchacz potrafi: efektywnie wykorzystywać w nauczaniu języka polskiego jako obcego wiedzę na temat konstruowania programu nauczania właściwie, z uwzględnieniem potrzeb uczących się polskiego jako obcego, dobierać metody i materiały dydaktyczne oraz techniki i formy pracy czytać ze zrozumieniem opracowania teoretyczne i podręcznikowe z zakresu metodyki planowania toku dydaktycznego w języku polskim (i/lub w preferowanym przez słuchacza języku obcym) samodzielnie tworzyć konspekt lekcji języka polskiego jako obcego czynnie uczestniczyć w zespołowym rozwiązywaniu problemów z zakresu określania celów nauczania, materiałów nauczania, procesu dydaktycznego oraz ewaluacji programu |
Metody i kryteria oceniania: |
obecność i aktywność na zajęciach (udział w dyskusji i w pracy zespołowej); przygotowanie teoretyczne z zakresu metodyki planowania toku dydaktycznego oraz znajomość właściwej dla przedmiotu terminologii; wartość merytoryczna samodzielnie przygotowanego konspektu oraz zaproponowanych do niego zadań |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Wieczorek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Zduniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Wieczorek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Zduniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.