Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Vocational Practice - Social Communication Specialisation

General data

Course ID: 03-PKTKM-31PDL
Erasmus code / ISCED: 15.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0320) Journalism and information, not further defined The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Vocational Practice - Social Communication Specialisation
Name in Polish: Praktyki zawodowe spec. komunikacja medialna
Organizational unit: Institute of Polish Philology
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla spec. komunikacja medialna (studia licencjackie)
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 3.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Module type:

compulsory

Major:

(in Polish) filologia polska

Cycle of studies:

1st cycle

Module learning aims:

(in Polish) Cele modułu kształcenia:

- zapoznanie się ze specyfiką pracy w firmie i jej rolą oraz zadaniami na rynku (kreowanie wizerunku firmy, komunikowanie firmy z otoczeniem, działania na rzecz lokalnej społeczności),

- nabycie umiejętności organizacji pracy zarówno indywidualnej, jak i w zespole,

- nabycie praktycznych umiejętności potrzebnych do wykonywania przyszłej pracy zawodowej: pisanie tekstów na określony temat, o wskazanej objętości, pod presją czasu i/lub stresu, organizacja stanowiska pracy, planowanie, samodzielność w pozyskiwaniu informacji, umiejętność współpracy zarówno z pracownikami, jak i klientami.

Student workload (ECTS credits):

(in Polish) 3

Full description: (in Polish)

Treści programowe dla przedmiotu:

- sposoby komunikowania się z instytucjami i klientami indywidualnymi,

- specyfika działalności promocyjnej i marketingowej,

- rola mediów w procesie komunikacji,

- świadome kształtowanie treści ze względu na cel,

- dbałość o autowizerunek oraz wizerunek firmy/marki,

- kreatywność i samodzielność jako warunki zarządzania informacją,

- sposoby pozyskiwania informacji,

- cechy dobrego pracownika.

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu praktyk i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka potrafi:

- dokonać krytycznego wyboru informacji ze względu na ich wiarygodność oraz cel wykorzystania,

- dostosować sposób mówienia/ pisania do sytuacji komunikacyjnej,

- zorganizować sobie stanowisko pracy i rozplanować zadania,

- pracować w grupie, przyjmując różne role,

- obsługiwać programy komputerowe, z którymi miał styczność podczas praktyk,

- pozyskiwać informacje z różnych źródeł (a także od innych osób) i wykorzystywać je samodzielnie oraz twórczo, z zachowaniem zasad etyki i poszanowaniem praw własności intelektualnej,

- tworzyć teksty na zamówienie: wskazanej długości, w określonej konwencji (np. wpis na oficjalnej stronie WWW firmy, portalu społecznościowym, mail do klienta, hasło reklamowe, informacja dla mediów) i na ściśle określony temat,

- wypowiadać się z dbałością o stylistyczną, merytoryczną oraz etyczną wartość swoich wystąpień (dotyczy zarówno miejsc pracy, których specyfika związana jest z aktywnością publiczną, jak i komunikacji w obrębie firmy).

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Skala ocen:

bardzo dobry (bdb; 5,0): ocena wystawiona przez opiekuna praktyki w instytucji, potwierdzona jego opinią, z której wynika pełna realizacja celów praktyki i zdobycie przez studenta wszystkich wskazanych w programie praktyk umiejętności w stopniu bardzo dobrym. Ocena powinna być potwierdzona zapisami w dzienniku praktyk oraz rozmową z akademickim opiekunem praktyk.

Kolejne oceny: 4,5; 4,0; 3,5; 3,0 wystawiane są na podstawie tych samych wskazań.

niedostateczny (ndst; 2,0): student nie odbył praktyki lub w sposób rażący zaniedbywał swoje obowiązki w miejscu jej odbywania, co potwierdza opinia zakładowego opiekuna praktyk.

Kryteria oceniania:

- zaświadczenie odbycia praktyki; opinia opiekuna praktyki w instytucji i wystawiona przez niego ocena,

- dziennik praktyki prowadzony przez studenta,

- rozmowa z akademickim opiekunem praktyk.

Ocena wystawiona przez opiekuna zakładowego nie determinuje ostatecznej oceny z praktyk. Jeśli na podstawie dziennika praktyk oraz rozmowy ze studentem akademicki opiekun uzna, że propozycję opiekuna zakładowego należy skorygować, może ocenę zarówno podnieść, jak i obniżyć.

Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)

Time span: 2020-10-01 - 2021-02-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
practical work, 90 hours more information
Coordinators: Marcin Telicki
Group instructors: Marcin Telicki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
practical work - Graded credit

Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-02-23
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
practical work, 90 hours more information
Coordinators: Marcin Telicki
Group instructors: Marcin Telicki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
practical work - Graded credit

Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-02-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
practical work, 90 hours more information
Coordinators: Marcin Telicki
Group instructors: Marcin Telicki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
practical work - Graded credit

Classes in period "Academic year 2023/2024, winter semester" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-25
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
practical work, 90 hours more information
Coordinators: Marcin Telicki
Group instructors: Marcin Telicki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
practical work - Graded credit
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)