(in Polish) Preparacja i ewaluacja materiałów dydaktycznych
General data
Course ID: | 03-PIE-12JPO |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Preparacja i ewaluacja materiałów dydaktycznych |
Organizational unit: | Faculty of Polish and Classical Philology |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
1.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Major: | (in Polish) studia podyplomowe nauczania języka polskiego jako obcego |
Module learning aims: | (in Polish) Realizowane w formie warsztatowo-seminaryjnej zajęcia pokażą, w jaki sposób przygotowywać autorskie materiały dydaktyczne, z uwzględnieniem współczesnych tendencji w zakresie preparacji materiałów glottodydaktycznych. Uczestnicy zajęć zostaną zapoznani z podręcznikami do nauki polszczyzny jako języka obcego, drugiego i odziedziczonego, dokonają ich krytycznej analizy, uwzględniając współczesne kryteria ewaluacji oraz przygotują propozycje autorskich rozwiązań. Dowiedzą się, w jaki sposób uwzględniać w owej preparacji różne style uczenia się, możliwości poznawcze i potrzeby uczestników zajęć. |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) wiedza o języku i literaturze (poziom szkoły średniej) |
Information on where to find course materials: | (in Polish) biblioteki naukowe |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Wykład, lektura indywidualna, dyskusja w grupie praca zespołowa w trakcie zajęć i poza godzinami kontaktowymi |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) suma godzin: 30 ETCS: 1 |
Full description: |
(in Polish) Preparacja i ewaluacja materiałów glottodydaktycznych w praktyce nauczania polszczyzny jako języka obcego, drugiego i odziedziczonego. Krytyczna analiza wybranych podręczników i materiałów dydaktycznych w oparciu o szczegółowe kryteria ewaluacji. Zasady preparacji materiałów dydaktycznych. Materiały dydaktyczne a potrzeby i oczekiwania uczących się. |
Bibliography: |
(in Polish) Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, tłum. W. Martyniuk. Warszawa 2003. P.E. Gębal, Generacja PLUS. Nowe podręczniki do języka polskiego jako obcego na tle rozwoju preparacji i ewaluacji materiałów glottodydaktycznych, w: „Języki Obce w Szkole” nr 6 / 2006, s. 88-106. A. Łuczak-Łomża, E. Metera-Debaene, Zanim wybierzesz podręcznik. Metody oceniania materiałów do nauki języków. Warszawa 2002. Przewodnik po egzaminach certyfikatowych, pod red. A. Seretny i E. Lipińskiej. Kraków 2006. A. Seretny, ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego. Kraków 2005. W. T. Miodunka. Glottodydaktyka polonistyczna. Pochodzenie – stan obecny – perspektywy. Kraków 2016. Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego, pod red. E. Lipińskiej i A. Seretny. Kraków 2006. |
Learning outcomes: |
(in Polish) słuchacz umie: dokonać krytycznej analizy materiałów dydaktycznych do języka polskiego jako obcego, drugiego i odziedziczonego pod kątem realizacji koncepcji uczenia się i nauczania, wykorzystując współczesne kryteria ewaluacji materiałów glottodydaktycznych; przygotować koncepcję autorskiego materiału dydaktycznego z uwzględnieniem współczesnych tendencji w zakresie preparacji i ewaluacji materiałów glottodydaktycznych; krytycznie ocenić przydatność konkretnych podręczników ogólnych i specjalistycznych w kontekście realizacji zajęć z języka polskiego jako obcego w środowisku endo- i egzolingwalnym; czynnie uczestniczyć w zespołowym przygotowaniu autorskiego materiału dydaktycznego z uwzględnieniem potrzeb i oczekiwań uczących się. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) sprawność w zakresie krytycznej oceny materiałów dydaktycznych w kontekście planowania i realizacji zajęć języka polskiego jako obcego, drugiego i odziedziczonego w środowisku endo- i egzolingwalnym; wartość merytoryczna prezentacji autorskiego materiału dydaktycznego |
Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)
Time span: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 8 hours
|
|
Coordinators: | Izabela Wieczorek | |
Group instructors: | Izabela Wieczorek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
classes - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)
Time span: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 8 hours
|
|
Coordinators: | Izabela Wieczorek | |
Group instructors: | Izabela Wieczorek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
classes - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)
Time span: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 8 hours
|
|
Coordinators: | Izabela Wieczorek | |
Group instructors: | Izabela Wieczorek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
classes - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2023/2024, summer semester" (in progress)
Time span: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 8 hours
|
|
Coordinators: | Izabela Wieczorek | |
Group instructors: | Izabela Wieczorek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
classes - Graded credit |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.