Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Instytucje wspierające pracę nauczyciela języka polskiego za granicą

General data

Course ID: 03-IW-12JPO
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Instytucje wspierające pracę nauczyciela języka polskiego za granicą
Organizational unit: Faculty of Polish and Classical Philology
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 1.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Major:

(in Polish) studia podyplomowe nauczania języka polskiego jako obcego

Module learning aims:

(in Polish) - zaznajomienie słuchaczy z instytucjami wspomagającymi pracę lektora, z uwzględnieniem organizacji krajowych i zagranicznych;

- kształtowanie komunikacji międzykulturowej;

- wykształcenie umiejętności samodzielnego poszukiwania i projektowania przez lektora form korzystania ze stypendiów, kursów

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) wiedza o społeczeństwie (poziom szkoły średniej)

Information on where to find course materials:

(in Polish) Strony ministerstw i organizacji (np. Wspólnota Polska, Semper Polonia, Instytut Adama Mickiewicza)

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) wykład, lektura indywidualna, dyskusja w grupie, praca zespołowa

Student workload (ECTS credits):

(in Polish) suma godzin 27

ETCS 1

Short description: (in Polish)

- zadanie do samodzielnej realizacji: określenie możliwości uczestniczenia w kursach, stypendiach dla studentów lektoratu, studiów filologicznych, slawistyk, polonistyk zarówno w Polsce, jak też zagranicą, dla osób o polskim pochodzeniu i bez niego; z przygotowaniem dokumentacji zawierającej trudności formalno-administracyjne

- opracowanie programu wydarzenia kulturalnego albo naukowego w Polsce bądź zagranicą, z częściowym sfinansowaniem przez organizację, instytucję (np. Instytut Adama Mickiewicza).

Full description: (in Polish)

czynniki wpływające na efektywne wykorzystanie odpowiedniej instytucji w pracy lektora (dydaktycznej, kulturowej itp.)

kontekst socjokulturowy i międzynarodowy pracy lektora jako „ambasadora polskiej kultury”

zróżnicowanie i podobieństwa pracy w kraju i zagranicą, w małych i dużych ośrodkach, z osobami polskiego pochodzenia i bez niego;

możliwość skierowania studentów na konkursy, kursy, staże itp., zdobycia stypendium na pobyt w kraju zamieszkania studenta i w Polsce

sposoby kształtowania współpracy między instytucjami, urzędami, placówkami dyplomatycznymi, środowiskami akademickimi oraz między środowiskami polonijnymi a akademickimi

zaplanowanie pobytu grupy słuchaczy, stypendystów, stażystów w Polsce, zaplanowanie wydarzenia kulturalnego albo naukowego

Bibliography: (in Polish)

T. Orłowski, Protokół dyplomatyczny, w: (tegoż) Protokół dyplomatyczny, Warszawa, s. 19 – 42.

T. Orłowski, Misja dyplomatyczna, w (tegoż) Protokół dyplomatyczny, Warszawa, s. 95 – 126.

T.Orłowski, Organizacje międzynarodowe i dyplomacja międzynarodowa, w (tegoż) Protokół dyplomatyczny, Warszawa, s. 155 – 186

Learning outcomes: (in Polish)

wykorzystywać w toku nauczania języka polskiego jako obcego wiedzę na temat instytucji wspierających pracę lektora, służących wykładowcy i studentom

właściwie, z uwzględnieniem potrzeb uczących się polskiego jako obcego, dobierać dla studentów projekty, stypendia, kursy językowe, materiały dydaktyczne

właściwie dobierać możliwości współpracy między środowiskami akademickimi, między środowiskami polonijnymi oraz między środowiskami polonijnymi a akademickimi (np. organizowanie konferencji naukowych, dni kultury itp.)

samodzielnie zaplanować program pobytu grupy słuchaczy, stypendystów, stażystów w Polsce, z uwzględnieniem najważniejszych dóbr kultury oraz możliwości administracyjnych i finansowych

Uczestniczyć w zespołowym przygotowaniu wydarzenia naukowego albo kulturalnego

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji i w pracy zespołowej);

wartość merytoryczna przygotowanych projektów, indywidualnego i zespołowego

Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)

Time span: 2020-10-01 - 2021-02-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
lecture, 6 hours more information
Coordinators: Izabela Wieczorek
Group instructors: Monika Valkova-Maciejewska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
lecture - Graded credit

Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)

Time span: 2021-03-01 - 2021-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class: (unknown)
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Graded credit

Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)

Time span: 2022-02-24 - 2022-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
lecture, 6 hours more information
Coordinators: Izabela Wieczorek
Group instructors: Monika Valkova-Maciejewska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
lecture - Graded credit
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)