(in Polish) Instytucje wspierające pracę nauczyciela języka polskiego za granicą
General data
Course ID: | 03-IW-12JPO |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Instytucje wspierające pracę nauczyciela języka polskiego za granicą |
Organizational unit: | Faculty of Polish and Classical Philology |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
1.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Major: | (in Polish) studia podyplomowe nauczania języka polskiego jako obcego |
Module learning aims: | (in Polish) - zaznajomienie słuchaczy z instytucjami wspomagającymi pracę lektora, z uwzględnieniem organizacji krajowych i zagranicznych; - kształtowanie komunikacji międzykulturowej; - wykształcenie umiejętności samodzielnego poszukiwania i projektowania przez lektora form korzystania ze stypendiów, kursów |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) wiedza o społeczeństwie (poziom szkoły średniej) |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Strony ministerstw i organizacji (np. Wspólnota Polska, Semper Polonia, Instytut Adama Mickiewicza) |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) wykład, lektura indywidualna, dyskusja w grupie, praca zespołowa |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) suma godzin 27 ETCS 1 |
Short description: |
(in Polish) - zadanie do samodzielnej realizacji: określenie możliwości uczestniczenia w kursach, stypendiach dla studentów lektoratu, studiów filologicznych, slawistyk, polonistyk zarówno w Polsce, jak też zagranicą, dla osób o polskim pochodzeniu i bez niego; z przygotowaniem dokumentacji zawierającej trudności formalno-administracyjne - opracowanie programu wydarzenia kulturalnego albo naukowego w Polsce bądź zagranicą, z częściowym sfinansowaniem przez organizację, instytucję (np. Instytut Adama Mickiewicza). |
Full description: |
(in Polish) czynniki wpływające na efektywne wykorzystanie odpowiedniej instytucji w pracy lektora (dydaktycznej, kulturowej itp.) kontekst socjokulturowy i międzynarodowy pracy lektora jako „ambasadora polskiej kultury” zróżnicowanie i podobieństwa pracy w kraju i zagranicą, w małych i dużych ośrodkach, z osobami polskiego pochodzenia i bez niego; możliwość skierowania studentów na konkursy, kursy, staże itp., zdobycia stypendium na pobyt w kraju zamieszkania studenta i w Polsce sposoby kształtowania współpracy między instytucjami, urzędami, placówkami dyplomatycznymi, środowiskami akademickimi oraz między środowiskami polonijnymi a akademickimi zaplanowanie pobytu grupy słuchaczy, stypendystów, stażystów w Polsce, zaplanowanie wydarzenia kulturalnego albo naukowego |
Bibliography: |
(in Polish) T. Orłowski, Protokół dyplomatyczny, w: (tegoż) Protokół dyplomatyczny, Warszawa, s. 19 – 42. T. Orłowski, Misja dyplomatyczna, w (tegoż) Protokół dyplomatyczny, Warszawa, s. 95 – 126. T.Orłowski, Organizacje międzynarodowe i dyplomacja międzynarodowa, w (tegoż) Protokół dyplomatyczny, Warszawa, s. 155 – 186 |
Learning outcomes: |
(in Polish) wykorzystywać w toku nauczania języka polskiego jako obcego wiedzę na temat instytucji wspierających pracę lektora, służących wykładowcy i studentom właściwie, z uwzględnieniem potrzeb uczących się polskiego jako obcego, dobierać dla studentów projekty, stypendia, kursy językowe, materiały dydaktyczne właściwie dobierać możliwości współpracy między środowiskami akademickimi, między środowiskami polonijnymi oraz między środowiskami polonijnymi a akademickimi (np. organizowanie konferencji naukowych, dni kultury itp.) samodzielnie zaplanować program pobytu grupy słuchaczy, stypendystów, stażystów w Polsce, z uwzględnieniem najważniejszych dóbr kultury oraz możliwości administracyjnych i finansowych Uczestniczyć w zespołowym przygotowaniu wydarzenia naukowego albo kulturalnego |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji i w pracy zespołowej); wartość merytoryczna przygotowanych projektów, indywidualnego i zespołowego |
Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)
Time span: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
lecture, 6 hours
|
|
Coordinators: | Izabela Wieczorek | |
Group instructors: | Monika Valkova-Maciejewska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
lecture - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)
Time span: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: | (unknown) | |
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Graded credit |
Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)
Time span: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
lecture, 6 hours
|
|
Coordinators: | Izabela Wieczorek | |
Group instructors: | Monika Valkova-Maciejewska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
lecture - Graded credit |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.