Przedmioty w rejestracji WT-2018/SZ rejestaracja na przedmioty-DUx-DDS 12-DU-DDS-ZAJ-18SZ
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|
12-DS2st01 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) Uświadomienie studentom inności w obrazowaniu postrzegania świata przez osoby z niepełnosprawnościami b) zapoznanie studentów z niestandardowym i kreatywnym podejściem do aktywizowania osób z niepełnosprawnościami. c) przekazanie wiedzy o sposobach rozwijania możliwości obrazowania osób z niepełnosprawnościami w ramach heurystyki. d) poznanie sposobów wykształcenia umiejętności działań w obszarach analityczno – krytycznym, praktyczno – kontekstualnym, kreatywno – syntetycznym. e) wyrobienie umiejętności gromadzenia informacji poprzez zbilansowane wykorzystanie obu półkul mózgowych f) rozwiniecie umiejętności tworzenia powiązań skojarzeń od liniowych po mapy umysłu g) zmotywowanie do rozwijania osobistego ujęcia integralnego własnego życia oraz wobec osób z niepełnosprawnościami w każdym aspekcie. |
|
||
12-DS2st04 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) Celem zajęć jest zapoznanie lub częściowe przypomnienie kilku wybranych psychologicznych koncepcji osoby ludzkiej. b) W trakcie zajęć przedstawione zostaną podstawy filozoficzne koncepcji psychologicznych stosowanych w poradnictwie, coachingu i mediacji. Szczegółowo zostaną omówione antropologiczne założenia między innymi koncepcji V. Frankla, B.F. Skinnera, E. Berna, M. Rosenberga czy E. Fromma. Celem zajęć będzie pokazanie jak filozoficzne tło wpływa na koncepcje psychologiczne, a dokładniej na pojmownie natury człowieka w owych teoriach. Dzięki temu student będzie mógł głębiej poznać sens i konsekwencje owych koncepcji. c) Celem zajęć jest również nauczenie dostrzegania konsekwencji teoretycznych i praktycznych przyjętych założeń filozoficznych. |
|
||
12-DS2st10 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) Próba wyczerpującego opisu rzeczywistej działalności nowych ruchów religijnych, grup kultowych I sekt b) Przedstawienie destrukcyjnych schematów działania najważniejszych grup kultowych i sekt c) Wskazanie skutecznych sposobów prewencji wobec zagrożeń płynących z działalności destrukcyjnych grup kultowych i sekt d) Kształtowanie umiejętności oceny oraz przeciwdziałania wobec destrukcyjnego oddziaływania grup kultowych i sekt na jednostkę i społeczeństwo |
|
||
12-DS2st11 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) Zapoznanie studentów ze zjawiskiem dialogu międzyreligijnego i międzykulturowego jako działaniem dynamicznym b) Wprowadzenie w kontekst historyczno-przedmiotowy procesu relacji między religiami i kulturami c) Wykształcenie należytej umiejętności różnicowania i pojęciowania zasad dialogu międzyreligijnego i dialogu międzykulturowego d) Nauczenie trafnej oceny wzajemnego przenikania czynników religijnych i kulturowych e) Przyswojenie odpowiedniej postawy krytycznej wobec zakresu i możliwości wpływu dialogu międzyreligijnego i międzykulturowego f) Przekazanie praktycznych umiejetności sprawnego poruszania w dialogu międzyreligijnym i międzykulturowym |
|
||
12-DS2st06 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) Student nabywa wiedzy z metodologii nauk społecznych a także umiejętności i krytycznej interpretacji wyników b) Posiada umiejętność formułowania problemów i hipotez badawczych, doboru próby, zastosowania wskaźników, wnioskowania. c) Uzyskuje wiedzę i praktyczne zdolności z zakresu analizy statystycznej niezbędnej przy opracowywaniu wyników badań ilościowych. d) Student otrzymuje wiedzę na temat poszczególnych miar i metod statystycznych, które może stosować przy analizie badań rzeczywistości społecznej oraz nabywa umiejętności zastosowania odpowiednich miar w praktyce badawczej. e) W oparciu o uzyskany materiał badawczy student umie samodzielnie przeprowadzić analizę statystyczną w pakiecie statystycznym SPSS. |
|
||
12-DS2st27m |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) Zapoznanie z definicją coachingu i jego roli w psychoedukacji b) Zapoznanie z modelami coachingowymi c) Przekazanie wiedzy na temat kompetencji coacha i kodeksu etycznego ICF d) Omówienie głównych nurtów coaching: umiejętości, efektywności, rozwoju osobistego e) Ukazanie sposobów pracy coacha oraz narzędzi i metod coachingowych |
|
||
12-DS2st14 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia Zapoznanie z technikami konstruowania ugód Wiedza na temat prawnych aspektów tworzenia ugód, zwłaszcza prawa cywilnego materialnego i procesowego Umiejętność dostosowania treści ugody do rodzaju sporu |
|
||
12-DS2st03 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia 1. Integracja grupy 2. Rozwijanie kompetencji psychologicznych i społecznych poprzez: a) poszerzanie obszaru samoświadomości b) rozwijanie i doskonalenie zachowań charakterystycznych dla sprawnie funkcjonujących relacji międzyludzkich (empatii, wrażliwości, otwartości, szacunku, autentyczności; umiejętności rozpoznawania, nazywania i wyrażania uczuć i emocji oraz konfrontacji i rozwiazywania problemów) c) zdobycie wiedzy o zasadach skutecznej komunikacji w kontaktach społecznych d) rozumienie blokad komunikacyjnych e) przypomnienie technik aktywnego słuchania i doskonalenie umiejętności posługiwania się nimi f) rozpoznawanie swoich mocnych stron i kształtowanie umiejętności wykorzystywania ich w pracy zawodowej g) rozwijanie umiejętności bycia w pomocnym kontakcie i przyjmowania pomocy. |
|
||
12-DS2st05 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) Przedstawienie wybranych zjawisk problemowych gdzie wartości chrześcijańskie oddziaływują na współczesną kulturę i gdzie współczesną kultura odciska swoje piętno na chrześcijaństwie b) Wskazanie przestrzeni gdzie wartości chrześcijańskie mają swoje szczególne miejsce we współczesnej kulturze / przeciwdziałania tym problemom c) Kształtowanie umiejętności oddziaływania na współczesna kulturę |
|
||
12-DS2st12 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) Przedstawienie obecnego stanu i najważniejszych cech współczesnego społeczeństwa polskiego b) Prezentacja najważniejszych procesów przemian, które doprowadził do ukształtowania się obecnego stanu społeczeństwa polskiego c) Wskazanie wybranych negatywnych konsekwencji procesów transformacji polskiego społeczeństwa |
|
||
12-DS2st15 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia Zapoznanie z przepisami prawnymi dotyczącymi funkcjonowania rodziny. Nabycie umiejętności interpretacji norm prawnych w zakresie prawa rodzinnego. Umiejętność analizy prawnej przepisów obejmujących funkcjonowanie rodziny w kontekście systemu prawnego. |
|
||
12-DS2st13 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia Przedmiot obejmuje zagadnienia związane z symptomatologią, klasyfikacją, przyczynowością i terapią zaburzeń psychicznych (choroby psychiczne, zaburzenia osobowości, nerwice, uzależnienia). Zapoznaje z ogólnymi zasadami rozpoznawania zaburzeń psychicznych |
|
||