Przedmioty w rejestracji WT-2025/SL zajęcia podstawowe dla roku 5, teologia, specj. kapłańska, katechetyczno-pastoralna 12-25SL-S5-TE-5r
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2025/SL - Semestr letni 2024/2025 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2025/SL | |||||
12-B044 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele zajęć/przedmiotu a) przekazanie wiedzy wprowadzającej w ekumenizm oraz dotyczącej historii ruchu ekumenicznego, współczesnych dialogów dwustronnych i wielostronnych; b) otwarcie na wydarzenie dialogu jako potrzebę pełniejszej samorealizacji chrześcijańskiej; c) wypracowanie postawy aktywnego udziału w procesie zbliżenia różnych wyznań chrześcijańskich; d) nabycie ufności względem odmiennych poglądów i zasad działania w ruchu ekumenicznych; e) nabycie przekonania o zasadności i celowości budowania płaszczyzny porozumienia i jedności wewnątrz chrześcijaństwa. |
|
||
12-B061-22 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przemiot dwusemestralny. Opis dotyczy obu semestrów razem Cele modułu zajęć/przedmiotu: a) wprowadzenie w historię i teologię homilii; ukazanie homilii jako części celebracji liturgicznej; podanie specyficznych cech homilii, jej typów; ukazanie procesu powstawania homilii i nauka jej tworzenia i wygłaszania b) ukazanie historii i specyfiki kaznodziejstwa dziecięcego; zarysowanie sylwetek psychologicznych dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym; przybliżenie zjawiska tzw. „teologii dziecięcej”; nauka prowadzenia dialogu kaznodziejskiego z dziećmi; nauka głoszenia homilii dla dzieci z wykorzystaniem środków poglądowych; praca nad homiliami do dzieci na I Komunię św. c) ukazanie specyfiki homilii do młodzieży d) przekazanie wiedzy na temat kaznodziejstwa maryjnego e) podanie wiedzy na temat kazań seryjnych (rekolekcje, misje święte, kazania pasyjne) i przygotowanie do ich tworzenia i wygłaszania f) przybliżenie charakterystycznych znamion homilii obrzędowej |
|
||
12-B041-22 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przemiot dwusemestralny. Opis dotyczy obu semestrów razem Cele zajęć/przedmiotu a) przekazanie wiedzy wprowadzającej w KNS (dot. jej natury, specyfiki, źródeł, celów i metody) oraz dotyczącej historii tej dyscypliny, jej rozwoju, dynamiki i ciągłości; b) wykształcenia rozumienia natury życia społecznego i jego teologicznego wymiaru oraz normatywnych aspektów; c) wykształcenie znajomości zasad życia społecznego i umiejętności ich zaaplikowania w praktyce; d) wyrobienie umiejętności dostrzegania problemów społecznych, nazywania ich oraz wskazania ich przyczyn; e) wyrobienie umiejętności oceniania problemów społecznych z punktu widzenia moralności chrześcijańskiej i w świetle nauki społecznej Kościoła; f) wyrobienie poczucia odpowiedzialności za kształt życia społecznego oraz zmotywowanie do zaangażowania w życie społeczne na różnych poziomach |
|
||
12-LPs-2E |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu a) Poszerzenie i pogłębienie umiejętności obserwowania, analizowania oraz interpretowania zachowań społecznych i ich uwarukowań w szkołach ponadpodstawowych b) Poszerzenie i pogłębienie autorefleksji nad własnym przygotowaniem zawodowym oraz planowaniem działań w obszarze rozwoju zawodowego z uwzględnieniem doświadczeń nabytych w ramach praktyk w szkole ponadpodstawowej c) Kształtowanie gotowości do podejmowania współpracy z nauczycielami i specjalistami na drodze doskonalenia profesjonalnego warsztatu nauczyciela d) Wzbudzanie wrażliwości na etyczne dylematy w pracy nauczyciela |
|
||
12-B060 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu zajęć/przedmiotu a/ zarys historii organów b/ budowa i funkcje organów c/ śpiewy mszalne i pozamszalne diakona d/ śpiewy Wielkiego Tygodnia |
|
||
12-B101-22 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot dwusemestralny. Opis dotyczy obu semestrów razem Cel modułu zajęć/przedmiotu kształcenia a) Umiejętność zastosowania wiedzy i kompetencji teologiczno-dydaktycznych w praktyce nauczania religii w szkole ponadpodstawowej. b) Umiejętność sprawnego i skutecznego działania w środowisku szkolnym ze względu na jego funkcje: organizacyjną, wychowawczą, kształcącą, poznawczą, społeczną, kulturotwórczą i tożsamościową. c) Praktyczne przygotowanie do realizacji zadań zawodowych nauczyciela religii: dydaktyczno-katechetycznych, wychowawczych, opiekuńczych |
|
||
12-B302 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu zajęć/przedmiotu a) Zapoznanie studentów z głównymi aktami prawnymi prawa oświatowego b) Objaśnienie studentom uregulowań prawnych w zakresie nauczania religii w szkołach publicznych c) Przedstawienie kwestii prawnych dotyczących awansu zawodowego d) Kształtowanie u studentów umiejętności interpretowania przepisów prawa oświatowego |
|
||
12-B099-66 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przemiot sześciosemestralny. Opis dotyczy wszystkich sześciu semestrów razem Cele modułu zajęć/przedmiotu a) zapoznanie z zasadami pisania pracy magisterskiej z danej nauki teologicznej b) poznanie zasad poprawnego redagowania tekstów naukowych c) kształtowanie umiejętności tworzenia warsztatu pracy teologa d) sformułowanie tematu pracy magisterskiej, e) kwerenda bibliograficzna. źródłowa, f) opracowanie planu pracy magisterskiej, g) korekta pracy na kolejnych etapach jej powstawania h) przygotowanie pracy do obrony pod względem formalnym |
|
||
12-B040 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele zajęć/przedmiotu a) przekazanie wiedzy w zakresie eschatologii katolickiej, jej zakresu badań i poszukiwań, możliwości szukania odpowiedzi na temat rzeczywistość ostatecznych; b) zdobycie umiejętności właściwego mówienia o życiu wiecznym; c) pogłębienie umiejętności odwoływania się do całości teologii; d) wyrobienie umiejętności oceniania współczesnych poglądów na temat życia wiecznego. |
|
||
12-B042 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele zajęć/przedmiotu a) przekazanie wiedzy dotyczącej kryzysów w życiu duchowym, mistyki chrześcijańskiej oraz duchowości poszczególnych stanów w Kościele, wykształcenia zdolności rozróżniania poszczególnych rodzajów duchowości i ich oceny; b) wyrobienie umiejętności rozeznawania zjawisk mistycznych i paramistycznych; c) zmotywowanie do rozwijania osobistego życia duchowego; d) wyrobienie umiejętności towarzyszenia duchowego osobom zaawansowanym w życiu duchowym. |
|
||
12-B043-22 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przemiot dwusemestralny. Opis dotyczy obu semestrów razem Cele zajęć/przedmiotu a) nabycie umiejętności rozróżniania miłości i sprawiedliwości; b) uświadomienie, że apostolstwo nie jest sprzeczne z wolnością religijną; c) wyrobienie umiejętności wyboru w przypadku konfliktu wolności i prawdy; d) ukazanie nienaruszalności i świętości życia ludzkiego; e) uzasadnienie prawa obrony koniecznej indywidualnej, społecznej i narodowej |
|
||