Przedmioty w rejestracji WT-2025/SL zajęcia podstawowe dla roku 4, teologia, specj. kapłańska, katechetyczno-pastoralna 12-25SL-S5-TE-4r
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2025/SL - Semestr letni 2024/2025 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2025/SL | |||||
12-B125 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu zajęć/przedmiotu a) przygotowanie w zakresie dydaktyki szczegółowej niezbędne do planowania i programowania działań dydaktycznych z zakresu nauczania religii w szkole ponadpodstawowej |
|
||
12-LPed-2P |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu a) Zapoznanie studentów z organizacją, planowaniem oraz dokumentowaniem pracy dydaktycznej i wychowawczej w różnego typu szkołach ponadpodstawowych b) Zapoznanie studentów ze specyfiką funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ponadpodstawowej c) Pogłębianie wiedzy związanej z procesem włączania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w proces edukacji masowej. d) Kształtowanie postaw prospołecznych, refleksyjności oraz odpowiedzialności etycznej w zawodzie nauczyciela |
|
||
12-LPs-2P |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu zajęć/przedmiotu a) Wzbudzenie refleksji nad możliwościami i koniecznością rozwijania zasobów (własnych i uczniów) przydatnych dziś i w przyszłości, transferowalnych do nowych, szybko zmieniających się warunków. b) Zwiększenie gotowości do pracy w obszarze samorozwoju (własnego zintegrowanego rozwoju) a także samokształcenia i samodoskonalenia w zawodzie nauczyciela, projektowania własnej ścieżki zawodowej oraz dbania o zdrowie i higienę pracy (między innymi jako profilaktykę wypa-lenia zawodowego). c) Zdobycie umiejętności korzystania z metod rozwoju osobistego. d) Kształtowanie gotowości do podejmowania współpracy z nauczycielami i specjalistami profesjo-nalnego warsztatu nauczyciela |
|
||
12-B056 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu zajęć/przedmiotu a) przekazanie wiedzy o genezie i rozwoju Liturgii godzin na przestrzeni wieków i jej aspektu teologicznego b) rozwinięcie umiejętności wyjaśniania genezy i rozwoju poszczególnych części Liturgii godzin c) zapoznanie ze strukturą i treścią poszczególnych godzin brewiarzowych d) przekazanie wiedzy o teologii i duchowości poszczególnych godzin liturgicznych e) wyrobienie umiejętności interpretacji brewiarzowych tekstów biblijnych, patrystycznych i euchologijnych oraz doboru literatury przedmiotu f) wyrobienie umiejętności interpretacji brewiarzowych tekstów biblijnych, patrystycznych i euchologijnych oraz doboru literatury przedmiotu g) uwrażliwienie na ars celebrandi Liturgii godzin |
|
||
12-B030-22 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przemiot dwusemestralny. Opis dotyczy obu semestrów razem Cele zajęć/przedmiotu a) przekazanie wiedzy o ewangeliach jako gatunku literackim oraz narracjach o charakterze teologicznym; b) zapoznanie z etapami powstania ewangelii oraz problemem kwestii synoptycznej i najważniejszymi próbami jej rozwiązania; c) zapoznanie w stopniu rozszerzonym z wiedzą na temat okoliczności powstania ewangelii oraz podstawowych metod interpretacji tekstów ewangelicznych; d) przygotowanie do właściwej interpretacji tekstów oraz wyrobienie praktycznej umiejętności interpretacji tekstów ewangelicznych w oparciu o różne metody, przy odpowiednim doborze i wykorzystaniu literatury przedmiotu; e) uwrażliwienie na elementy teologii poszczególnych Ewangelistów, które są charakterystyczne dla danego Autora oraz miały istotny wpływ na kształtowanie się myśli teologicznej wspólnoty Kościoła; f) rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy zespołowej nad wybraną perykopą z ewangelii synoptycznych |
|
||
12-PRAKT-2 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu zajęć/przedmiotu Zapoznanie studentów ze specyfiką pracy szkoły ponadpodstawowej w obszarze organizacji pracy szkoły, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, pracy wychowawcy klasy, pracy wychowawczej nauczyciela przedmiotowego, realizacji zasad edukacji włączającej w szkole ponadpodstawowej. |
|
||
12-B100-22 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot dwusemestralny. Opis dotyczy obu semestrów razem Cel modułu zajęć/przedmiotu kształcenia a) zdobycie umiejętność zastosowania wiedzy i kompetencji pedagogicznych i dydaktycznych w zakresie nauczania religii w przedszkolu i w szkole ponadpodstawowej. b) zdobycie umiejętności sprawnego i skutecznego działania w środowisku szkolnym ze względu na jego funkcje: organizacyjną, wychowawczą, kształcącą, poznawczą, społeczną, kulturotwórczą i tożsamościową. c) wykształcenie umiejętności planowania, projektowania i realizowania działań wychowawczych; d) wykształcenie umiejętności związanych z komunikacją interpersonaln |
|
||
12-B037-22 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przemiot dwusemestralny. Opis dotyczy obu semestrów razem Cele zajęć/przedmiotu a) wprowadzenie w podstawowe zagadnienia kanoniczne odnośnie sakramentów i kultu Bożego, przekazanie podstawowej wiedzy na temat kanonicznych wymogów dotyczących podmiotu, szafarza oraz formy kanonicznej sprawowania poszczególnych sakramentów, w tym złożonej materii sakramentu małżeństwa; przekazanie podstawowej wiedzy dotyczącej kanonicznego prawa karnego, wraz z omówieniem kar za poszczególne przestępstwa kanoniczne; b) wyrobienie umiejętności zrozumienia eklezjologicznego aspektu prawodawstwa Kościoła; c) wykształcenie zdolności czytania ze zrozumieniem kanonów Kodeksu Prawa Kanonicznego oraz innych dokumentów o charakterze prawno-kanonicznym, jak również komentarzy naukowych i wybranych orzeczeń sądów kościelnych; d) zdobycie umiejętności praktycznego zastosowania kościelnych norm prawnych w duszpasterstwie bądź w innego rodzaju instytucjach zajmujących się poradnictwem |
|
||
12-B059 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu zajęć/przedmiotu: a) przekazanie wiedzy na temat wykorzystania języka środków społecznego przekazu w posłudze kaznodziejskiej b) zapoznanie z podstawowymi pojęciami w dziedzinie komunikowania społecznego c) wyrobienie umiejętności interpretacji zjawisk społecznych i odpowiadania na nie w przepowiadaniu d) rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy zespołowej e) zapoznanie z nauczaniem Kościoła na temat związku środków społecznego przekazu z ewangelizacją |
|
||
12-B099-46 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przemiot sześciosemestralny. Opis dotyczy wszystkich sześciu semestrów razem Cele modułu zajęć/przedmiotu a) zapoznanie z zasadami pisania pracy magisterskiej z danej nauki teologicznej b) poznanie zasad poprawnego redagowania tekstów naukowych c) kształtowanie umiejętności tworzenia warsztatu pracy teologa d) sformułowanie tematu pracy magisterskiej, e) kwerenda bibliograficzna. źródłowa, f) opracowanie planu pracy magisterskiej, g) korekta pracy na kolejnych etapach jej powstawania h) przygotowanie pracy do obrony pod względem formalnym |
|
||
12-B031-22 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele zajęć/przedmiotu a) przekazanie poszerzonej wiedzy o nurcie mądrościowym starożytnego Bliskiego Wschodu i źródła mądrości dla Izraela w Egipcie i Mezopotamii; b) podanie pełniejszej wiedzy o pismach mądrościowych Starego Testamentu; c) ukazanie głównych tematów teologicznych ksiąg mądrościowych z głównymi tematami rozpatrywanymi zbiorczo d) przekazanie poszerzonej wiedzy o teologii ksiąg głównych postaci nurtu mądrościowego w Izraelu (Psalmy, Hiob, Kohelet, Pieśń nad pieśniami, Tobiasza, Judyty, Estery, Księga Mądrości) ze szczegółową egzegezą ważniejszych tekstów; e) ukazanie pogłębionej wiedzy o teologii ksiąg aforystycznych (Księga Przysłów i Syracha); f) prezentacja głównych tematów nurtu mądrościowego; g) nabycie umiejętności samodzielnej egzegezy tekstów literatury mądrościowej, ich interpretacji w świetle teologii biblijnej Starego i Nowego Testamentu oraz problemów współczesnego świata i Ko-ścioła. |
|
||
12-B032 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele zajęć/przedmiotu: a) ukazanie kierunków uprawiania teologii biblijnej; b) przedstawienie zasadniczych idei teologicznych w Biblii; c) wyeksponowanie biblijnej idei zbawienia; d) ukazanie odniesienia do myśli społecznej w Biblii; e) kształtowanie umiejętności dokonywania syntezy myśli biblijnej w obrębie poszczególnych ksiąg, w obrębie Starego i Nowego Testamentu oraz w całej Biblii |
|
||
12-B035-22 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przemiot dwusemestralny. Opis dotyczy obu semestrów razem Cele zajęć/przedmiotu a) ukształtowanie świadomości ważnego i godnego udzielania i przyjmowanie sakramentów św.; b) przekazanie umiejętności oceny moralnej podstawowych zjawisk życia religijnego : wiary, nadziei, miłości; c) wykształcenie zdolności rozróżniania właściwych przejawów religijności; d) Poznanie podstawowych problemów życia płciowego i małżeńskiego |
|
||
12-B084 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele zajęć/przedmiotu a) Przekazanie wiedzy związanej z teologicznymi podstawami posłannictwem świeckich wiernych w Kościele. b) Zapoznanie w stopniu rozszerzonym z analizą historyczną dotycząca roli laikatu. c) Uwrażliwienie na posłannictwo i apostolstwo świeckich, które realizowane jest w dwóch płaszczyznach: w Kościele i w świecie. d) Rozwinięcie umiejętności prowadzenia pogłębionej refleksji związanej z zaangażowaniem laikatu w obecnym czasie. e) Wyrobienie umiejętności interpretacji dokumentów Kościoła i doboru literatury przedmiotu. f) Rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy zespołowej |
|
||