Przedmioty w rejestracji WT-2025/SL zajęcia podstawowe dla roku 3,4,5, teologia niestacjonarne 12-25SL-N5-TE-3,4,5r
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2025/SL - Semestr letni 2024/2025 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2025/SL | |||||
12-B016Z |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele zajęć/przedmiotu a) przekazanie wiedzy wprowadzającej w integralnie rozumianą antropologię filozoficzną oraz w jej podstawowe problemy; b) rozwinięcie umiejętności lokalizacji poszczególnych przedstawicieli, szkół i nurtów filozoficznych związanych z antropologią filozoficzną; c) ukazanie głównych twierdzeń humanizmu personalistyczno-teistycznego w przeciwieństwie do różnych humanizmów naturalityczno-ateistycznych; d) uwrażliwienie na te kierunki antropologii filozoficznej, które znacząco wpłynęły na proces kształtowania się argumentacji teologicznej, a także języka i pojęć doktryny chrześcijańskiej odnośnie do człowieka i jego powołania; e) wyrobienie umiejętności interpretacji tekstów filozoficznych i doboru literatury przedmiotu. |
|
||
12-B125Z |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu zajęć/przedmiotu a) przygotowanie w zakresie dydaktyki szczegółowej niezbędne do planowania i programowania działań dydaktycznych z zakresu nauczania religii w szkole ponadpodstawowej |
|
||
12-B096Z-66 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
12-LPed-1P-Z |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu a) Rozwijanie i kształtowanie umiejętności diagnozowania ucznia (w tym oceny procesów poznawczych i społeczno-emocjonalnych) i grupy klasowej z wykorzystaniem podstawowych metod i technik diagnostycznych stosowanych w praktyce pedagogicznej. b) Uwrażliwienie studentów na specyfikę przeprowadzania zindywidualizowanej diagnozy w pracy nauczyciela: diagnozowania potrzeb, możliwości i zdolności ucznia i klasy szkolnej. c) Przygotowanie studentów do tworzenia studium przypadku - zaprojektowanie i przeprowadzenie całościowej, wielostronnej diagnozy w różnych sytuacjach (dom/szkoła) oraz jej komunikowanie. d) Zapoznanie studentów z organizacją, planowaniem oraz dokumentowaniem pracy wychowawczej w klasie i szkole. e) Pobudzanie do refleksji nad etycznymi dylematami związanymi z diagnozą. f) Kształtowanie postaw prospołecznych, refleksyjności oraz odpowiedzialności etycznej w zawodzie nauczyciela |
|
||
12-LPed-2P-Z |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu a) Zapoznanie studentów z organizacją, planowaniem oraz dokumentowaniem pracy dydaktycznej i wychowawczej w różnego typu szkołach ponadpodstawowych b) Zapoznanie studentów ze specyfiką funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ponadpodstawowej c) Pogłębianie wiedzy związanej z procesem włączania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w proces edukacji masowej. d) Kształtowanie postaw prospołecznych, refleksyjności oraz odpowiedzialności etycznej w zawodzie nauczyciela |
|
||
12-LPs-2E-Z |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu a) Poszerzenie i pogłębienie umiejętności obserwowania, analizowania oraz interpretowania zachowań społecznych i ich uwarukowań w szkołach ponadpodstawowych b) Poszerzenie i pogłębienie autorefleksji nad własnym przygotowaniem zawodowym oraz planowaniem działań w obszarze rozwoju zawodowego z uwzględnieniem doświadczeń nabytych w ramach praktyk w szkole ponadpodstawowej c) Kształtowanie gotowości do podejmowania współpracy z nauczycielami i specjalistami na drodze doskonalenia profesjonalnego warsztatu nauczyciela d) Wzbudzanie wrażliwości na etyczne dylematy w pracy nauczyciela |
|
||
12-LPs-1P-Z |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu zajęć/przedmiotu a) Pobudzenie refleksji na temat wybranych zjawisk i problemów związanych ze społecznym funkcjonowaniem człowieka, ucznia i nauczyciela, w środowisku szkolnym, rodzinnym i lokalnym. b) Zwiększenie wiedzy na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, a także ich prawidłowości i zakłóceń w sytuacji szkolnej. c) Rozwijanie etycznej, refleksyjnej i zaangażowanej postawy na rzecz budowania porozumienia i współpracy między różnymi podmiotami w sytuacji szkolnej. d) Zwiększenie zasobów osobistych w obszarze kompetencji społeczno-emocjonalnych (samoświadomość, świadomość społeczna, umiejętności interpersonalne, kompetencje komunikacyjne, samodzielność), e) Rozwinięcie gotowości do aktywnego kreowaniu ścieżki własnego rozwoju zawodowego oraz identyfikacji z rolą nauczyciela |
|
||
12-LPs-2P-Z |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu zajęć/przedmiotu a) Wzbudzenie refleksji nad możliwościami i koniecznością rozwijania zasobów (własnych i uczniów) przydatnych dziś i w przyszłości, transferowalnych do nowych, szybko zmieniających się warunków. b) Zwiększenie gotowości do pracy w obszarze samorozwoju (własnego zintegrowanego rozwoju) a także samokształcenia i samodoskonalenia w zawodzie nauczyciela, projektowania własnej ścieżki zawodowej oraz dbania o zdrowie i higienę pracy (między innymi jako profilaktykę wypa-lenia zawodowego). c) Zdobycie umiejętności korzystania z metod rozwoju osobistego. d) Kształtowanie gotowości do podejmowania współpracy z nauczycielami i specjalistami profesjo-nalnego warsztatu nauczyciela |
|
||
12-B008Z-22 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przemiot dwusemestralny. Opis dotyczy obu semestrów razem Cele zajęć/przedmiotu a) Celem wykładów i ćwiczeń z teorii poznania jest ukazanie zagadnień i poglądów epistemologicznych. b) Celem wykładów i ćwiczeń z logiki jest prezentacja podstawowych pojęć i teorii logicznych. |
|
||
12-B079Z |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu zajęć/przedmiotu a) Przekazanie wiedzy o pedagogice jako nauce: historia, pojęcia i definicje, podział, związki z innymi dziedzinami naukowymi. b) Zapoznanie z myślą pedagogiczną XX i XXI wieku: przegląd głównych nurtów i ich przedstawicieli, koncepcji pedagogicznych c) Zapoznanie z założeniami antropologicznymi i aksjologicznymi chrześcijańskich nurtów i koncepcji pedagogicznych d) Kształtowanie umiejętności poszukiwania w dialogu z innymi odpowiedzi na pytanie: kim jest człowiek i jak się nim staje? |
|
||
12-PPed-1C-Z |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
12-PPed-2C-Z |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
12-PPs-1C-Z |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
12-PPs-2C-Z |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
12-PRAKT-2-Z |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu zajęć/przedmiotu Zapoznanie studentów ze specyfiką pracy szkoły ponadpodstawowej w obszarze organizacji pracy szkoły, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, pracy wychowawcy klasy, pracy wychowawczej nauczyciela przedmiotowego, realizacji zasad edukacji włączającej w szkole ponadpodstawowej |
|
||
12-B100Z-22 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przemiot dwusemestralny. Opis dotyczy obu semestrów razem Cel modułu zajęć/przedmiotu kształcenia a) zdobycie umiejętność zastosowania wiedzy i kompetencji pedagogicznych i dydaktycznych w zakresie nauczania religii w przedszkolu i w szkole ponadpodstawowej. b) zdobycie umiejętności sprawnego i skutecznego działania w środowisku szkolnym ze względu na jego funkcje: organizacyjną, wychowawczą, kształcącą, poznawczą, społeczną, kulturotwórczą i tożsamościową. c) wykształcenie umiejętności planowania, projektowania i realizowania działań wychowawczych; d) wykształcenie umiejętności związanych z komunikacją interpersonalną |
|
||
12-B101Z-22 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przemiot dwusemestralny. Opis dotyczy obu semestrów razem Cel modułu zajęć/przedmiotu kształcenia a) Umiejętność zastosowania wiedzy i kompetencji teologiczno-dydaktycznych w praktyce nauczania religii w szkole ponadpodstawowej. b) Umiejętność sprawnego i skutecznego działania w środowisku szkolnym ze względu na jego funkcje: organizacyjną, wychowawczą, kształcącą, poznawczą, społeczną, kulturotwórczą i tożsamościową. c) Praktyczne przygotowanie do realizacji zadań zawodowych nauczyciela religii: dydaktyczno-katechetycznych, wychowawczych, opiekuńczych |
|
||
12-B037Z |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele zajęć/przedmiotu a) wprowadzenie w podstawowe zagadnienia kanoniczne odnośnie sakramentów i kultu Bożego, przekazanie podstawowej wiedzy na temat kanonicznych wymogów dotyczących podmiotu, szafarza oraz formy kanonicznej sprawowania poszczególnych sakramentów, w tym złożonej materii sakramentu małżeństwa; przekazanie podstawowej wiedzy dotyczącej kanonicznego prawa karnego, wraz z omówieniem kar za poszczególne przestępstwa kanoniczne; b) wyrobienie umiejętności zrozumienia eklezjologicznego aspektu prawodawstwa Kościoła; c) wykształcenie zdolności czytania ze zrozumieniem kanonów Kodeksu Prawa Kanonicznego oraz innych dokumentów o charakterze prawno-kanonicznym, jak również komentarzy naukowych i wybranych orzeczeń sądów kościelnych; d) zdobycie umiejętności praktycznego zastosowania kościelnych norm prawnych w duszpasterstwie bądź w innego rodzaju instytucjach zajmujących się poradnictwem |
|
||
12-B020Z |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele zajęć/przedmiotu a) orientacja w przedmiocie jakim jest psychologia jako nauka i w jej relacji do innych nauk oraz w metodach poznania psychologicznego; b) przekazanie wiedzy o podstawowych kierunkach psychologii oraz o wybranych przedstawicielach teorii osobowości; c) rozwinięcie umiejętności lokalizacji poszczególnych teorii osobowości na tle głównych szkół psychologicznych; d) uwrażliwienie na te kierunki myśli psychologicznej, które są zbieżne z teologiczna koncepcją człowieka; e) zapoznanie się z podstawowymi terminami, koncepcjami i zagadnieniami dotyczącymi procesów psychicznych oraz ukazanie związków tych procesów z różnymi aspektami psychologicznego funkcjonowania ludzi; f) wykształcenie umiejętności czytania, rozumienia i krytycznej analizy naukowych tekstów psychologicznych; g) rozwinięcie umiejętności komunikacji i wymiany poglądów na tematy dotyczące procesów poznawczych i emocjonalno – motywacyjnych. |
|
||
12-B083Z |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu zajęć/ przedmiotu a) orientacja w przedmiocie jakim jest psychologia pastoralna i w relacjach tej dyscypliny do psychologii i teologii pastoralnej b) przekazanie wiedzy o historii psychologii pastoralnej, jej definicji, przedmiocie oraz podstawowych działach c) zaznajomienie z zasadami poradnictwa i rozmowy pastoralnej w świetle antropologii chrześcijańskiej d) ukazanie procesów psychicznych, które zachodzą w sytuacjach duszpasterskich e) przekazanie wiedzy o rozwoju religijnym i duchowym z uwzględnieniem etapów życia f) ukazanie kryteriów normy, patologii i dojrzałości w odniesieniu do funkcjonowania psychicznego, społecznego, religijnego oraz zdolności do małżeństwa, g) przedstawienie wybranych zagadnień i problemów duszpasterskich oraz psychologicznych spotykanych w sytuacjach duszpasterskich h) przygotowanie do udzielenia właściwej pomocy w problemach spotykanych w sytuacjach duszpasterskich |
|
||
12-B099Z-26 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przemiot sześciosemestralny. Opis dotyczy wszystkich semestrów razem Cele modułu zajęć/przedmiotu a) zapoznanie z zasadami pisania pracy magisterskiej z danej nauki teologicznej b) poznanie zasad poprawnego redagowania tekstów naukowych c) kształtowanie umiejętności tworzenia warsztatu pracy teologa d) sformułowanie tematu pracy magisterskiej, e) kwerenda bibliograficzna. źródłowa, f) opracowanie planu pracy magisterskiej, g) korekta pracy na kolejnych etapach jej powstawania h) przygotowanie pracy do obrony pod względem formalnym |
|
||
12-B099Z-46 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przemiot sześciosemestralny. Opis dotyczy wszystkich semestrów razem Cele modułu zajęć/przedmiotu a) zapoznanie z zasadami pisania pracy magisterskiej z danej nauki teologicznej b) poznanie zasad poprawnego redagowania tekstów naukowych c) kształtowanie umiejętności tworzenia warsztatu pracy teologa d) sformułowanie tematu pracy magisterskiej, e) kwerenda bibliograficzna. źródłowa, f) opracowanie planu pracy magisterskiej, g) korekta pracy na kolejnych etapach jej powstawania h) przygotowanie pracy do obrony pod względem formalnym |
|
||
12-B099Z-66 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przemiot sześciosemestralny. Opis dotyczy wszystkich semestrów razem Cele modułu zajęć/przedmiotu a) zapoznanie z zasadami pisania pracy magisterskiej z danej nauki teologicznej b) poznanie zasad poprawnego redagowania tekstów naukowych c) kształtowanie umiejętności tworzenia warsztatu pracy teologa d) sformułowanie tematu pracy magisterskiej, e) kwerenda bibliograficzna. źródłowa, f) opracowanie planu pracy magisterskiej, g) korekta pracy na kolejnych etapach jej powstawania h) przygotowanie pracy do obrony pod względem formalnym |
|
||
12-B301Z |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel (cele) modułu kształcenia a) przekazanie podstawowej wiedzy na temat działania komputera b) kształtowanie umiejętności redagowania dokumentów tekstowych c) wykształcenie umiejętności korzystania z arkusza kalkulacyjnego d) wykształcenie umiejętności przygotowania własnej prezentację multimedialnej e) wykształcenie umiejętności podstawowego przetwarzania i edytowania zdjęć i filmów, f) wykształcenie umiejętności korzystania z zasobów i możliwości Internetu (w celu poszerzenia własnej wiedzy oraz pobrania bezpłatnych materiałów, programów itp |
|
||
12-B032Z |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele zajęć/przedmiotu: a) ukazanie kierunków uprawiania teologii biblijnej; b) przedstawienie zasadniczych idei teologicznych w Biblii; c) wyeksponowanie biblijnej idei zbawienia; d) ukazanie odniesienia do myśli społecznej w Biblii; e) kształtowanie umiejętności dokonywania syntezy myśli biblijnej w obrębie poszczególnych ksiąg, w obrębie Starego i Nowego Testamentu oraz w całej Biblii |
|
||
12-B014Z |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele zajęć/przedmiotu a) przekazanie wiedzy na temat wiarygodności Objawienia oraz jego przekazu w Kościele; b) zapoznanie z problematyką współczesnego dialogu ekumenicznego i międzyreligijnego; c) wyrobienie zdolności merytorycznego uzasadniania wiary i prowadzenia dyskusji; d) wyrobienie umiejętności analizy tekstów teologicznych i doboru literatury przedmiotu; e) rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy zespołowej nad tekstem teologicznym. |
|
||
12-B035Z |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele zajęć/przedmiotu a) ukształtowanie świadomości ważnego i godnego udzielania i przyjmowanie sakramentów św.; b) przekazanie umiejętności oceny moralnej podstawowych zjawisk życia religijnego : wiary, nadziei, miłości; c) wykształcenie zdolności rozróżniania właściwych przejawów religijności; d) Poznanie podstawowych problemów życia płciowego i małżeńskiego |
|
||
12-B084Z |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele zajęć/przedmiotu a) Przekazanie wiedzy związanej z teologicznymi podstawami posłannictwem świeckich wiernych w Kościele. b) Zapoznanie w stopniu rozszerzonym z analizą historyczną dotycząca roli laikatu. c) Uwrażliwienie na posłannictwo i apostolstwo świeckich, które realizowane jest w dwóch płaszczyznach: w Kościele i w świecie. d) Rozwinięcie umiejętności prowadzenia pogłębionej refleksji związanej z zaangażowaniem laikatu w obecnym czasie. e) Wyrobienie umiejętności interpretacji dokumentów Kościoła i doboru literatury przedmiotu. f) Rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy zespołowej |
|
||