Przedmioty w rejestracji WT-2020/SZ TEOLOGIA-rejestracja na zajęcia podstawowe dla roku 1; niestacjonarne 12-20SZ-Tn_zaj_1r
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2020/SZ - Semestr zimowy 2020/2021 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2020/SZ | |||||
12-B007Z |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele zajęć/przedmiotu a) przekazanie wiedzy o głównych przedstawicielach oraz szkołach i nurtach filozoficznych starożytno-ści i wieków średnich; b) rozwinięcie umiejętności lokalizacji poszczególnych przedstawicieli, szkół i nurtów filozoficznych na tle znaczących wydarzeń historii powszechnej starożytności i średniowiecza; c) zapoznanie w stopniu rozszerzonym z wiedzą na temat wiodących nurtów filozoficznych starożytno-ści i średniowiecza, a także z wprowadzoną w tych okresach terminologią filozoficzną; d) uwrażliwienie na te kierunki refleksji filozoficznej, które znacząco wpłynęły na proces kształtowania się argumentacji teologicznej, a także języka i pojęć doktryny chrześcijańskiej; e) wyrobienie umiejętności interpretacji tekstów filozoficznych i doboru literatury przedmiotu f) rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy zespołowej nad tekstem filozoficznym. |
|
|||
12-B002Z-12 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele zajęć/przedmiotu a) przekazanie wiedzy o głównych etapach rozwoju Kościoła katolickiego w czasie i przestrzeni od momentu jego założenia do końca okresu starożytności; b) rozwinięcie umiejętności usytuowania najważniejszych wydarzeń z dziejów Kościoła umiejscowienie jego najważniejszych przedstawicieli na tle głównych wydarzeń historii powszechnej starożytności; c) zapoznanie w stopniu rozszerzonym z wiedzą na temat kształtowania się struktury Kościoła, relacji Kościoła z władzą świecką oraz światem kultury grecko-rzymskiej; d) uwrażliwienie na przyczyny rozwoju tych kierunków refleksji teologicznej, które znacząco wpłynęły na proces kształtowania się tradycji Kościoła i kultury europejskiej e) wyrobienie umiejętności krytycznej oceny i interpretacji źródeł historycznych związanych z historią Kościoła; f) rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy zespołowej nad źródłem historycznym dotyczącym dziejów Kościoła, z uwzględnieniem jego wymiaru faktograficznego oraz teologicznego. |
|
|||
12-B097A-Z-13 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
12-B096Z-16 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
12-B003Z |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu zajęć/przedmiotu a) Przekazanie podstawowych informacji o funkcjonowaniu i księgozbiorze Biblioteki Wydziału Teologicznego UAM b) Zapoznanie z podstawowymi źródłami informacji teologicznej c) Nabycie umiejętności poszukiwania źródeł informacji potrzebnych teologicznej |
|
|||
12-B011Z |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele zajęć/przedmiotu a) wyjaśnienie pojęcia filozofia (w aspekcie etymologicznym, historycznym i merytorycznym); b) wyjaśnienie podstawowych pojęć filozoficznych; c) wstępne omówienie metod i nurtów współczesnej filozofii; d) rozgraniczenie podstawowych dyscyplin filozoficznych. |
|
|||
12-B001Z |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1.Cele zajęć/przedmiotu a) Uświadomienie wagi Biblii jako jednego z dwóch źródeł objawienia oraz jej niezwykłości na tle starożytnej literatury pozabiblijnej; b) Prezentacja biblistyki jako dyscypliny teologicznej i ukazanie warsztatu oraz podstawowych narzędzi biblisty; c) Ukazanie wagi znajomości tła historycznego, geograficznego, archeologicznego i filologicznego Biblii dla lepszego zrozumienia jej przesłania; d) Poznanie zrębów filologii języków biblijnych; poznanie historii i topografii Palestyny; pomoc w zrozumieniu wielowiekowego konfliktu arabsko-izraelskiego; e) Prezentacja problematyki natchnienia i kanonu Pisma Świętego z uwzględnieniem różnic konfesyjnych; f) Spojrzenie na Biblię jako dzieło ludzkie (redakcja, rewizje tekstu, przekłady, krytyka tekstu); g) Zapoznanie z podstawowymi zasadami objaśniania tekstu biblijnego; h) Zwięzłe wprowadzenie w lekturę poszczególnych ksiąg Pisma Świętego; |
|
|||
12-B004Z |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele zajęć/przedmiotu a) przekazanie wiedzy o specyfice wybranych dziedzin teologicznych; b) poznanie desygnatów nazwy teologia; c) rozszerzenie podstawowej terminologii teologicznej; d) scharakteryzowanie różnych rodzajów teologii z ich osadzeniem kulturowym; e) zrozumienie potrzeby poznania historycznego rozwoju doktryny Kościoła rzymskokatolic-kiego; f) wykształcenie zdolność rozróżniania metod badań naukowych w teologii; g) wyrobienie umiejętności do rozwoju własnego rozwoju w poznawaniu teologii; h) zmotywowanie do rozwijania całościowego widzenia teologii mimo specjalizacji w naukach teologicznych. |
|
|||
12-B075Z |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel modułu zajęć/przedmiotu a) Przekazanie wiedzy o specyfice wybranych dziedzin teologicznych. b) Rozwinięcie umiejętności zastosowania podstawowych metod badawczych w ramach szczegółowych dyscyplin teologicznych i filozoficznych. c) Rozwinięcie umiejętności wyszukiwania odpowiedniej literatury tematycznej (filozoficznej/teologicznej) w bibliotekach, bazach danych i Internecie. d) Wyrobienie umiejętności rozróżniania stopnia naukowości źródeł pisanych. e) Opanowanie zdolności prawidłowego opisu stosowanej literatury. f) Przygotowywanie pisemnej celowej interpretacji poznawanych tekstów. g) Rozwinięcie umiejętności rozwiązywania problemów w grupie h) Analizowanie własnego poziomu wiedzy, umiejętności i kompetencji |
|
|||