Przedmioty w rejestracji WT-2020/SL rejestaracja na przedmioty-Teologia_stacjonarne 12-20SL-TE_st-ZAJ
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|
12-A051 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) zapoznanie z miejscem dydaktyki katechezy wśród innych dyscyplin naukowych oraz miejscem religii wśród innych przedmiotów nauczania b) przekazanie wiedzy z zakresu osobowości oraz kompetencji psychologiczno-dydaktycznych nauczyciela religii c) rozwinięcie treści związanych z rozwojem ucznia (w aspekcie działań katechetycznych), a także charakterystyka głównych operacji myślowych w uczeniu się d) zapoznanie z zasadami, celami, metodami oraz środkami dydaktycznymi (z uwzględnieniem etapów nauczania) e) wyrobienie umiejętności oceniania ucznia na lekcji religii (z uwzględnieniem etapów nauczania) f) kształtowanie kompetencji kluczowych w katechezie |
|
||
12-A044 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy wprowadzającej w ekumenizm oraz dotyczącej historii ruchu ekumenicznego, współczesnych dialogów dwustronnych i wielostronnych b) otwarcie na wydarzenie dialogu jako potrzebę pełniejszej samorealizacji chrześcijańskiej c) wypracowanie postawy aktywnego udziału w procesie zbliżenia różnych wyznań chrześcijańskich d) nabycie ufności względem odmiennych poglądów i zasad działania w ruchu ekumenicznych e) nabycie przekonania o zasadności i celowości budowania płaszczyzny porozumienia i jedności wewnątrz chrześcijaństwa |
|
||
12-A304-22 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot dwusemestralny. Opis dotyczy obu semestrów razem. Cele modułu kształcenia a) Celem zasadniczym wykładów i ćwiczeń jest wskazanie studentom właściwej emisji głosu ludzkiego w aspekcie teoretycznym i praktycznym. b) Podczas zajęć zostaną przedstawione konkretne sposoby prawidłowego sposobu oddychania w mowie i w śpiewie. c) Studenci zdobędą wiedzę z budowy i fizjologii narządów głosu i słuchu. d) Przedstawione zostaną zagrożenia i choroby związane z niewłaściwym posługiwaniem się narządem głosu. |
|
||
12-A054-22 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) ukazanie w zarysie dziejów homiletyki, jej miejsca wśród innych nauk teologicznych, relacji do innych obszarów kościelnego przepowiadania (kerygmatycznego i katechetycznego) b) wprowadzenie w podstawowe zagadnienia, pojęcia i terminy z zakresu homiletyki, czyli teologii kaznodziejstwa (przepowiadania liturgicznego) c) omówienie zagadnień szczegółowych takich jak: typologie kazań, struktura kazania, słuchanie słowa Bożego, słuchacz słowa Bożego, głosiciel słowa Bożego (funkcje kaznodziei, duchowość kaznodziei), posługa słowa laikatu, przedmiot kaznodziejstwa, aktualizacja kerygmatu chrześcijańskiego, dialog w kaznodziejstwie, komunikacji niewerbalnej (gesty i mimika), sztuka pamięci w kaznodziejstwie, opanowanie tremy na ambonie d) kształcenie umiejętności tworzenia, wygłaszania, jak też oceniania kazań różnego typu |
|
||
12-A061-22 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) wprowadzenie w historię i teologię homilii b) ukazanie historii i specyfiki kaznodziejstwa dziecięcego; zarysowanie sylwetek psychologicznych dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym; przybliżenie zjawiska tzw. „teologii dziecięcej”; nauka prowadzenia dialogu kaznodziejskiego z dziećmi (np. poprawnego zadawania pytań); nauka głoszenia homilii dla dzieci z wykorzystaniem środków poglądowych; praca nad homiliami do dzieci na I Komunię Św. c) ukazanie specyfiki homilii do młodzieży d) przekazanie wiedzy na temat kaznodziejstwa maryjnego; praca nad kazaniem maryjnym na nabożeństwo majowe e) podanie wiedzy na temat kazań seryjnych (rekolekcje, misje święte, kazania pasyjne) i przygotowanie do ich tworzenienia i wygłaszania f) przybliżenie charakterystycznych znamion homilii obrzędowej (pogrzebowej, ślubnej, chrzcielnej) Uwaga: Przedmiot dwusemestralny - opis dotyczy obu semestrów |
|
||
12-A097A-44 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Opis od roku akademickiego 2015/16 cele) modułu kształcenia Celem zajęć jest: rozwijanie czterech sprawności językowych: słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie w zakresie języka ogólnego (C1); poznanie nowych struktur gramatycznych (C2); poznanie słownictwa tematycznie ukierunkowanego (C3); przygotowanie do samodzielnej pracy z tekstem w języku angielskim (C4); wyrobienie umiejętności wypowiadania się w języku angielskim na szeroki wachlarz tematów (C5); doskonalenie umiejętności pisania krótkich tekstów użytkowych w języku angielskim (C6). Wszystkie sprawności ćwiczone są w sposób zintegrowany w celu kształtowania komunikatywności w języku angielskim |
|
||
12-A097A-SP |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia Celem zajęć jest: rozwijanie czterech sprawności językowych: słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie w zakresie języka specjalistycznego związanego z kierunkiem studiów(C1); poznanie i przyswojenie sobie nowych struktur leksykalnych powiązanych z dyscyplinami teologicznymi (C2); przygotowanie do samodzielnej pracy z tekstem teologicznym w języku angielskim (C3); wyrobienie umiejętności wypowiadania się w języku angielskim na tematy związane z zagadnieniami teologicznymi (C4); przyswojenie sobie podstawowych formuł teologicznych w języku angielskim (podstawowe modlitwy, prawdy wiary, przykazania, sakramenty Kościoła katolickiego) (C5). Wszystkie sprawności ćwiczone są w sposób zintegrowany, sprzyjający kształtowaniu komunikatywności. Student poznaje słownictwo tematycznie ukierunkowane. |
|
||
12-A096-66 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia: a) pozyskanie wiedzy z zakresu gramatyki łacińskiej w teorii i praktyce, b) opanowanie podstawowego zakresu słownictwa języka łacińskiego – zgodnie z kierunkiem studiów, c) pozyskanie umiejętności czytania ze zrozumieniem i tłumaczenia tekstów preparowanych oraz tekstów oryginalnych; d) nabycie umiejętności wyjaśniania terminologii nauk teologicznych i jej korzeni grecko-łacińskich, e) zaznajomienie z fundamentalnymi wartościami kultury antycznej, f) nabycie sprawności w posługiwaniu się pomocami dydaktycznymi (słowniki, atlasy itp.). Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów). |
|
||
12-A097N-SP |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
12-A021 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel (cele) modułu kształcenia a) wprowadzenie w podstawowe pojęcia i terminy katechetyczne oraz określenie miejsca katechetyki na tle innych przedmiotów teologicznych b) zapoznanie z historią katechezy c) poznanie soborowych i posoborowych dokumentów katechetycznych d) zdobycie wiedzy na temat współczesnych kierunków katechetycznych oraz pogłębionego rozumienia modelu katechezy integralnej e) uwrażliwienie na obecność różnych wymiarów teologicznych w katechezie f) zaznajomienie z podstawą programową kształcenia religijnego i aktualnym programem katechizacji |
|
||
12-A058 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia: a) przekazanie wiedzy na temat zasadniczych wymiarów katechezy: miejsca i roli Pisma Świętego, liturgii, moralności, kultury oraz życia i nauczania Kościoła w katechezie; b) wyrobienie umiejętności operacjonalizowania wiedzy zdobytej podczas wykładu, korzystania z dokumentów, wyszukiwania dzieł kultury nawiązujących do tematyki religijnej, dowartościowania kultury w przekazie katechetycznym; c) wdrożenie do posługiwania się metodami nauczania odpowiednimi dla zasadniczych wymiarów katechezy; d) zapoznanie z podstawowymi pojęciami pedagogiki i katechetyki specjalnej; e) zaznajomienie z metodyką nauczania specjalnego w katechezie; f) kształtowanie umiejętności zastosowania właściwych metod i środków dydaktyczne w katechezie specjalnej g) rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w zespole przy tworzeniu scenariuszy katechetycznych. |
|
||
12-A062SZ |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel (cele) modułu kształcenia a) student zna podstawowe pojęcia pedagogiki, rozwoju psycho-fizycznego ucznia, b) potrafi wymienić najważniejsze elementy rozwoju i opisać ich symptomatologię, c) zna metodykę nauczania na danym etapie edukacyjnym, d) samodzielnie przygotowuje scenariusz lekcji, potrafi właściwie zastosować metody i środki dydaktyczne. |
|
||
12-A081-22 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Uwaga: przedmiot dwusemetralny. Opis dotyczy obu semestrów razem. Cele modułu kształcenia a) prezentacja i analiza rzeczywistości życia małżeńskiego jako naturalnego powołania człowieka, które ma się realizować pomiędzy mężczyzną i kobietą, poprzez miłość ludzką i rodzicielstwo b) prezentacja i analiza miłości małżeńskiej na tle współczesnych deformacji pojęcia miłości c) prezentacja związku małżeńskiego ochrzczonych jako sakramentu, który ma utwierdzać i uświęcać małżeństwo i rodzinę, poprzez miłość, jedność i nierozerwalność. d) prezentacja i analiza społecznego i eklezjalnego wymiaru rodziny |
|
||
12-A041-12 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Uwaga: przedmiot dwusemestarlny. Opis dotyczy obu semestrów razem Cele modułu kształcenia /przedmiotu/ a) przekazanie wiedzy wprowadzającej w KNS (dot. jej natury, specyfiki, źródeł, celów i metody) oraz dotyczącej historii tej dyscypliny, jej rozwoju, dynamiki i ciągłości b) wykształcenia rozumienia natury życia społecznego i jego teologicznego wymiaru oraz normatywnych aspektów c) wykształcenie znajomości zasad życia społecznego i umiejętności ich zaaplikowania w praktyce d) wyrobienie umiejętności dostrzegania problemów społecznych, nazywania ich oraz wskazania ich przyczyn e) wyrobienie umiejętności oceniania problemów społecznych z punktu widzenia moralności chrześcijańskiej i w świetle nauki społecznej Kościoła f) wyrobienie poczucia odpowiedzialności za kształt życia społecznego oraz zmotywowanie do zaangażowania w życie społeczne na różnych poziomach |
|
||
12-A041-22 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Uwaga: przedmiot dwusemestarlny. Opis dotyczy obu semestrów razem Cele modułu kształcenia /przedmiotu/ a) przekazanie wiedzy wprowadzającej w KNS (dot. jej natury, specyfiki, źródeł, celów i metody) oraz dotyczącej historii tej dyscypliny, jej rozwoju, dynamiki i ciągłości b) wykształcenia rozumienia natury życia społecznego i jego teologicznego wymiaru oraz normatywnych aspektów c) wykształcenie znajomości zasad życia społecznego i umiejętności ich zaaplikowania w praktyce d) wyrobienie umiejętności dostrzegania problemów społecznych, nazywania ich oraz wskazania ich przyczyn e) wyrobienie umiejętności oceniania problemów społecznych z punktu widzenia moralności chrześcijańskiej i w świetle nauki społecznej Kościoła f) wyrobienie poczucia odpowiedzialności za kształt życia społecznego oraz zmotywowanie do zaangażowania w życie społeczne na różnych poziomach |
|
||
12-102TM-10 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a/ Teologiczne i pastoralne uzasadnienie konieczności i praktyki kierownictwa duchowego na tle historycznym oraz dogmatycznym i duchowo-moralnym b/ Wyrobienie umiejętności korzystania z praktycznych zasad i kryteriów prowadzenia kolokwium kierownictwa duchowego c/ Ukazanie podstaw teoretycznych i kryteriów rozpoznawania znaków wzrostu duchowego zwłaszcza dróg modlitwy i życia mistycznego oraz nabycie praktycznej umiejętności ich zastosowania d/ Wyrobienie umiejętności zastosowania w kolokwium duchowym teorii i kryteriów praktycznych rozeznawania duchowego oraz towarzyszenia powołaniowego e/ Wykształcenia właściwej zdolności, przy zachowaniu kryteriów komplementarności |
|
||
12-A056 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) mprzekazanie wiedzy o genezie i rozwoju Liturgii godzin na przestrzeni wieków i jej aspektu teologicznego b) rozwinięcie umiejętności wyjaśniania genezy i rozwoju poszczególnych części Liturgii godzin c) zapoznanie ze strukturą i treścią poszczególnych godzin brewiarzowych d) przekazanie wiedzy o teologii i duchowości poszczególnych godzin liturgicznych e) wyrobienie umiejętności interpretacji brewiarzowych tekstów biblijnych, patrystycznych i euchologijnych oraz doboru literatury przedmiotu f) uwrażliwienie na ars celebrandi Liturgii godzin |
|
||
12-A066-12 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy o strukturze sakramentów i sakramentaliów b) zna teologię i celebrację sakramentów i sakramentaliów po reformie Soboru Watykańskiego II c) posiada wiedzę o strukturze, treści modlitw oraz formularzy liturgicznych i potrafi je stosować d) rozumie powody reformy liturgicznej sakramentów i sakramentaliów e) rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy zespołowej nad tekstem liturgicznym i doborem literatury przedmiotu f) wyrobienie umiejętności celebracji liturgii sakramentów i sakramentaliów Uwaga: Przedmiot dwusemestralny - opis dotyczy obu semestrów |
|
||
12-A066-22 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy o strukturze sakramentów i sakramentaliów b) zna teologię i celebrację sakramentów i sakramentaliów po reformie Soboru Watykańskiego II c) posiada wiedzę o strukturze, treści modlitw oraz formularzy liturgicznych i potrafi je stosować d) rozumie powody reformy liturgicznej sakramentów i sakramentaliów e) rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy zespołowej nad tekstem liturgicznym i doborem literatury przedmiotu f) wyrobienie umiejętności celebracji liturgii sakramentów i sakramentaliów Uwaga: Przedmiot dwusemestralny - opis dotyczy obu semestrów |
|
||
12-A045 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy o sakramentach i sakramentaliach w ogólności b) rozwinięcie umiejętności wyjaśniania genezy, rozwoju i sensu teologicznego sakramentów i sakramentaliów w okresie przedsoborowym c) zapoznanie ze strukturą i treścią celebracji sakramentów i sakramentaliów w przeszłości d) rozwinięcie umiejętności wyjaśniania powodów i skutków przemian zachodzących w sprawowaniu sakramentów i sakramentaliów e) rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy zespołowej nad tekstem liturgicznym i doborem literatury przedmiotu f) wyrobienie umiejętności sprawowania niektórych sakramentów i sakramentaliów przez diakona |
|
||
12-A068-12 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) omówienie najważniejszych dokumentów dotyczących muzyki w liturgii b) Instrukcja Musicam sacram c) Instrukcja Episkopatu Polski o muzyce liturgicznej po Soborze Watykańskim II d) ćwiczenia z zakresu śpiewów mszalnych i pozamszalnch prezbitera Uwaga: Przedmiot dwusemestralny - opis dotyczy obu semestrów |
|
||
12-A068-22 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) omówienie najważniejszych dokumentów dotyczących muzyki w liturgii b) Instrukcja Musicam sacram c) Instrukcja Episkopatu Polski o muzyce liturgicznej po Soborze Watykańskim II d) ćwiczenia z zakresu śpiewów mszalnych i pozamszalnch prezbitera Uwaga: Przedmiot dwusemestralny - opis dotyczy obu semestrów |
|
||
12-A053 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) formy monodycznej muzyki liturgicznej (psalmodia, hymnologia, sekwencje, tropy, antyfony, responsoria, pieśni) b) zasady chorału gregoriańskiego c) obrzędy pogrzebu |
|
||
12-A060 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
12-A038 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy o genezie, okolicznościach i środowisku, w którym powstały Pisma Janowe b) ukazanie wyjątkowości Pisma Janowych na tle pozostałych pism Nowego Testamentu c) zapoznanie z zagadnieniami literackimi i kompozycyjnymi poszczególnych Pism Janowych d) uwrażliwienie na najważniejsze kierunki interpretacji Pism Janowych w historii i zapoznanie z wynikami prac współczesnej egzegezy Pism Janowych e) zrozumienie zasadniczych tematów teologicznych poszczególnych ksiąg Pism Janowych f) wyrobienie umiejętności interpretacji Pism Janowych, syntez teologicznych i doboru literatury dotyczącego Pism Janowych |
|
||
12-A030-22 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
12-A024-22 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel przedmiotu / zajęć a) Przekazanie wiedzy o najważniejszych Ojcach Kościoła i pisarzach starochrześcijańskich oraz nurtach myślowych przez nich reprezentowanych w aspekcie rozwoju doktryny b) Rozwinięcie możliwości poznania kontekstu doktryny na tle głównych wydarzeń historii starożytnej c) Zapoznanie w stopniu poszerzonym z wiedzą na temat wiodących nurtów teologicznych starożytności chrześcijańskiej w oparciu o kształtującą się terminologię teologiczną d) Wyakcentowanie kierunków refleksji teologicznej, które wywarły bezpośredni wpływ na formułowanie dogmatów e) Wypracowanie umiejętności korzystania z tekstów patrystycznych i ich interpretacji f) Rozwinięcie umiejętności pracy zespołowej w grupach i dzielenia się przemyśleniami z analizy tekstów źródłowych |
|
||
12-A064-22 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia /przedmiotu/ a) Przygotowanie spowiedników do pracy duszpasterskiej b) Formacja kwalifikacji i osobowości spowiednika c) Omówienie różnych kategorii penitentów d) Ukazanie posługi spowiednika w szczególnych sytuacjach Uwaga: Przedmiot dwusemestralny - opis dotyczy obu semestrów |
|
||
12-A074 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) przygotowanie do pracy w kancelarii parafialnej b) nabycie umiejętności prowadzenia ksiąg parafialnych i dokonywania do nich odpowiednich wpisów c) nabycie umiejętności właściwej interpretacji i stosowania podstawowych norm prawa kościelnego i cywilnego d) nabycie umiejętności właściwej komunikacji z osobami zgłaszającymi się do kancelarii parafialnej e) umiejętność właściwej aplikacji norm prawnych do konkretnych stanów faktycznych |
|
||
12-A100-22 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele modułu kształcenia a) praktyczne przygotowanie do realizacji zadań zawodowych katechety: dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych; b) zapoznanie ze specyfiką przedszkoli, szkół, innych placówek oświatowych, w szczególności poznanie realizowanych zadań wychowawczo – dydaktycznych; c) wykształcenie umiejętności planowania, projektowania i realizowania działań wychowawczych; d) wykształcenie umiejętności związanych z komunikacją interpersonalną. |
|
||