Przedmioty na 2 semestrze kulturoznawstwa II stopnia (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Antropologii i Kulturoznawstwa)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2020/SZ - Semestr zimowy 2020/2021 2021/SL - Semestr letni 2020/2021 2022/SL - Semestr letni 2021/2022 2022/SZ - Semestr zimowy 2022/2023 2023/SL - Semestr letni 2022/2023 2024/SL - Semestr letni 2023/2024 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2020/SZ | 2021/SL | 2022/SL | 2022/SZ | 2023/SL | 2024/SL | |||||
20-KUDU-EKA | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||||
20-KUDU-FIH | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Nazwa modułu kształcenia: Filozofia humanistyki 2. Kod modułu kształcenia: FIH 3. Rodzaj modułu kształcenia – obowiązkowy 4. Kierunek studiów: kulturoznawstwo 5. Poziom studiów – II stopień 6. Rok studiów (jeśli obowiązuje): 1 7. Semestr – letni 8. Rodzaje zajęć i liczba godzin: 30 h W 9. Liczba punktów ECTS: 5 10. Imię, nazwisko, tytuł/stopień naukowy, adres e-mail: Katarzyna Machtyl, dr, machtylk@amu.edu.pl 11. Język wykładowy: polski |
|
|||||
20-KUDU-FIHK | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wprowadzenie do humanistyki: analiza filozoficzna pojęcia humanistyki Naturalizm-antynaturalizm w filozofii humanistyki przełomu XIX/XX wieku - terminologia Antynaturalistyczna filozofia kultury i jej współczesne ujęcia Naturalistyczna filozofia humanistyki i jej współczesne ujęcia Adaptacyjność filozofii humanistyki w kulturze współczesnej Przekraczanie podziałów: posthumanistyczne i trans humanistyczne filozofię humanistyki i ich obecność w kulturze |
|
|||
20-KUDU-HKS | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia stanowią wprowadzenie do wybranych wątków historii światopoglądu w historii kultury (zasadniczo europejskiej). |
|
|||
20-KUDU-M-JZP | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład obejmuje tematykę historycznych i współczesnych uwarunkowań problematyki odżywiania oraz zaburzeń odżywiania. |
|
|||
20-KUDU-M-KCZ | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
20-KUDU-KPM | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu "Kultura popularna i media" jest zapoznanie studentów z najbardziej aktualnymi koncepcjami dotyczącymi kultury popularnej oraz kultury medialnej. W trakcie zajęć studenci zapoznają się z kluczowymi współczesnymi koncepcjami teoretycznymi - np. kulturą konwergencji Henry'ego Jenkinsa czy też specyfiką tzw. cyfrowego baroku multimedialnego - oraz zyskują umiejętność zastosowania tych teorii dla opisu szeregu zjawisk we współczesnej kulturze popularnej. |
|
|||||
20-KUDU-KSM | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||||
20-KUDU-M-KWM | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
20-KUDU-MAK | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||||
20-KUDU-M-MWP | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Struktura mitu pomaga spojrzeć na kulturę poza czasem, niezależnie od konkretnych uwarunkowań historycznych, zagłębić się w jej strukturę, a nie tylko w charakterystyczne zjawiska, które są omawiane z poziomu faktograficznego, bez zrozumienia istoty kultury. Tematyka zajęć: 1. Struktura mitu. 2. Obecność mitów. Mit a czas. 3. Status bohaterów w kulturze. 4-6. Najpopularniejsze mity starożytne: Narcyz, Edyp i Antygona, Prometeusz, Hermes itd. 7-8. Najpopularniejsze mity biblijne: Hiob, Maria Magdalena itp. 9. Mity a przekaz medialny. 10-11. Najpopularniejsze mity współczesne. Tematyka mitów: kiedyś i dziś. 12-15. Wyzwolenie od mitów. Mity a rozum. Mity a ideologie. |
|
||||
20-KUDU-NJK | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
20-KUDU-PER | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||||
20-KUDU-M-PJC | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
20-KUDU-PKC | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
20-KUDU-PAK | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
-zadania animacji kultury, - mapowanie kultur lokalnych, diagnozowanie potrzeb kulturalnych, grupy docelowe, animacja lokalna, community development, instytucjonalizacja animacji, animacja pozainstytucjonalna; - kompetencje animatora, obszary animacji społeczno-kulturowej: instytucje kultury, instytucje publiczne, organizacje pozarządowe etc. - programowanie działań animacyjnych; - promocja i ewaluacja działań animacyjno-kulturalnych, tzw. nowe media i animacja - analiza cudzych projektów kuratorskich; - research, selekcja i analiza dzieł sztuki pod kątem autorskiej koncepcji kuratorskiej; - etapy przygotowania wystawy sztuki w oparciu o własna koncepcję kuratorską (od prezentacji idei, poprzez pozyskanie środków/ instytucji, rozplanowanie przestrzenne po kuratorski tekst katalogowy) |
|
|||||
20-KUDU-RDF | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||||
20-KUDU-M-RNC | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
20-KUDU-MGR2 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||||
20-KUDU-M-WSA | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia poświęcono prezentacji współczesnych działań artystycznych zogniskowanych wokół takich nurtów jak: „sztuka środowiskowa”, „sztuka ekologiczna”, „sztuka odpadów”, „sztuka śmieci”. Wymienione praktyki artystyczne pojawiają się jako reakcja na propozycje nowego datowania historii Ziemi wprowadzane od lat 80. XX wieku przez chemików atmosfery, geologów i biologów. Antropocen oznacza epokę, wyróżnianą poprzez fizyczny ślad ludzkiego działania. Podczas wykładu zostaną omówione podstawowe pojęcia teoretyczne takie jak m.in. „antropocen” i „kapitałocen” oraz reakcja poszczególnych dyscyplin humanistyki na współczesne badania naukowe. Materiału do analizy wymienionych problemów dostarczają realizacje artystów współczesnych z różnych dziedzin sztuki, filmu, fotografii, sztuki instalacji, performansu, m.in. Tomasa Saraceno, Kelly Jazvac, Johna Akomfraha, Subhankara Banerjee, a także artystów i artystek polskich: Diany Lelonek, Agnieszki Kurant, Angeliki Markul, Kuby Bąkowskiego i innych. |
|
|||
20-KUDU-WFT | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Część teoretyczna I - konwencje: reportaż, dokument, wywiad, panel dyskusyjny, felieton, wideoblog - jako główne elementy publicystyki kulturalnej; Część teoretyczna II – Gramatyka języka filmowego. Część praktyczna I - Podstawy warsztatu operatorskiego Część praktyczna II - Opracowanie scenariuszy. Realizacja materiału [np. reportaż z wystawy/koncertu, wywiad, itp.] Część praktyczna III - Wprowadzenie do montażu nieliniowego – zasady edycji filmów na komputerach PC |
|
|||||
20-KUDU-WTK | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||