E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Studiów Edukacyjnych)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2021/2022 - Rok akademicki 2021/2022 2021/SZ - Semestr zimowy 2021/2022 2022/SL - Semestr letni 2021/2022 2022/SZ - Semestr zimowy 2022/2023 2023/SL - Semestr letni 2022/2023 2023/SZ - Semestr zimowy 2023/2024 2024/SL - Semestr letni 2023/2024 2024/SZ - Semestr zimowy 2024/2025 2025/SL - Semestr letni 2024/2025 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2021/2022 | 2021/SZ | 2022/SL | 2022/SZ | 2023/SL | 2023/SZ | 2024/SL | 2024/SZ | 2025/SL | |||||
11-AAC-5SA-n | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
11-AAC-5SA-s | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
11-ASZ-3PS-pw-s | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
11-ASS-2PPW-n | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Aktywizowanie środowisk społecznych jako wzmaganie ich aktywności oraz przeciwdziałanie marginalizacji. Uczestnictwo w kulturze, czas wolny i jego zagospodarowanie. Środowisko lokalne jako płaszczyzna działań. Animacja jako metoda aktywizowania. Integrowanie działań wychowawczych. |
|
||
11-ASS-2PPW-s | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Aktywizowanie środowisk społecznych jako wzmaganie ich aktywności oraz przeciwdziałanie marginalizacji. Uczestnictwo w kulturze, czas wolny i jego zagospodarowanie. Środowisko lokalne jako płaszczyzna działań. Animacja jako metoda aktywizowania. Organizacje pozarządowe i ich znaczenie. Integrowanie działań wychowawczych. |
|
||
11-AFUN-1PS-n | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
11-AFUN-1PS-s | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
11-ADR-11-pw-s | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Andragogika jest nauką stosunkowo młodą, której ranga wzrasta w dynamicznym tempie. Uczenie się przez całe życie stało się nie tylko ideą, ale coraz częstszą praktyką ludzi dorosłych. W 2002 roku, w Rezolucji Rady Unii Europejskiej zdefiniowano uczenie się przez całe życie, jako uczenie się, które obejmuje okres od fazy przedszkolnej do późnej starości włącznie. Równocześnie określono trzy obszary edukacji: formalny, pozaformalny i nieformalny. Od roku 2010 został wpisany na listę zawodów - Andragog. Jego rola została zdefiniowana następująco: andragog opisuje, bada, organizuje, realizuje, koordynuje, inspiruje aktywność edukacyjną człowieka dorosłego podejmowaną w systemie edukacji ustawicznej - ogólnokształcącej i zawodowej: formalnej, pozaformalnej i nieformalnej w różnych środowiskach (społecznościach lokalnych, środowisku pracy, grupach nieformalnych); realizuje cele polityki edukacyjnej państwa w zakresie rozwoju kapitału ludzkiego i społecznego. |
|
||
11-ANDRZ-11-pw-n | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Andragogika jest nauką stosunkowo młodą, której ranga wzrasta w dynamicznym tempie. Uczenie się przez całe życie stało się nie tylko ideą, ale coraz częstszą praktyką ludzi dorosłych. W 2002 roku, w Rezolucji Rady Unii Europejskiej zdefiniowano uczenie się przez całe życie, jako uczenie się, które obejmuje okres od fazy przedszkolnej do późnej starości włącznie. Równocześnie określono trzy obszary edukacji: formalny, pozaformalny i nieformalny. Od roku 2010 został wpisany na listę zawodów - Andragog. Jego rola została zdefiniowana następująco: andragog opisuje, bada, organizuje, realizuje, koordynuje, inspiruje aktywność edukacyjną człowieka dorosłego podejmowaną w systemie edukacji ustawicznej - ogólnokształcącej i zawodowej: formalnej, pozaformalnej i nieformalnej w różnych środowiskach (społecznościach lokalnych, środowisku pracy, grupach nieformalnych); realizuje cele polityki edukacyjnej państwa w zakresie rozwoju kapitału ludzkiego i społecznego. |
|
||
11-AG-11-n | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia wprowadzają studentów w problematykę dotyczącą rozwoju i obszarów aktywności ludzi dorosłych: młodych, w fazie średniej i późnej dorosłości. Obszarem łączącym wszystkie pokolenia są uczenie się przez całe życie i dorosłość. Wykłady i konwersatoria prezentują zróżnicowane zadania rozwojowe, problemy i oblicza starzenia się i starości, ale w sposób szczególny, zwracają uwagę na możliwości całożyciowego uczenia się i rozwoju. Zapoznają studentów z wiedzą z obszaru psychologii rozwoju człowieka dorosłego, ukazują jego potencjał i ograniczenia. W obliczu istniejących przeobrażeń demograficznych, starzenia się społeczeństw, ważne jest zapoznawanie ludzi młodych z problemami ludzi starszych i sposobami ich rozwiązywania. |
|
||
11-AG-11-s | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia wprowadzają studentów w problematykę dotyczącą rozwoju i obszarów aktywności ludzi dorosłych: młodych, dorosłych w fazie średniej i późnej dorosłości. Obszarem łączącym wszystkie pokolenia są uczenie się przez całe życie i dorosłość. Wykłady i konwersatoria prezentują zróżnicowane zadania rozwojowe, problemy i oblicza starzenia się i starości, ale w sposób szczególny, zwracają uwagę na możliwości całożyciowego uczenia się i rozwoju. Zapoznają studentów z wiedzą z obszaru psychologii rozwoju człowieka dorosłego, ukazują jego potencjał i ograniczenia. W obliczu istniejących przeobrażeń demograficznych, starzenia się społeczeństw, ważne jest zapoznawanie ludzi młodych z problemami ludzi starszych i sposobami ich rozwiązywania. |
|
||
11-ASL-11-n | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Po zakończeniu przedmiotu student będzie potrafił zaplanować, zorganizować i przeprowadzić projekt animacji wybranej grupy należącej do środowiska lokalnego. |
|
||
11-ASL-11-s | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Po zakończeniu przedmiotu student będzie potrafił zaplanować, zorganizować i przeprowadzić projekt animacji wybranej grupy należącej do środowiska lokalnego. |
|
||
11-AKU-11-pw-s | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
11-ANK-11-n | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs wprowadza podstawowe zagadnienia, pojęcia i terminy z zakresu zagadnień antropologii kulturowej w kontekście różnorodności kulturowej współczesnego świata; kulturowe wartości i ich wpływ na postawy współczesnych społeczeństw świata, zapoznanie z kręgiem kultury muzułmańskiej, żydowskiej i azjatyckiej (Chiny i Japonia) w kontekście religijnym, społecznym i politycznym. Problem powstawania i utrzymywania się uprzedzeń rasowych, społecznych i religijnych, edukacja wobec problematyki „obcego-innego”, dialog międzykulturowy – aspekty i konsekwencje. Współczesna sytuacja badań z dziedziny antropologii kulturowej. |
|
||
11-ANKU-11-s | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs wprowadza podstawowe zagadnienia, pojęcia i terminy z zakresu zagadnień antropologii kulturowej w kontekście różnorodności kulturowej współczesnego świata; kulturowe wartości i ich wpływ na postawy współczesnych społeczeństw świata, zapoznanie z kręgiem kultury muzułmańskiej, żydowskiej i azjatyckiej (Chiny i Japonia) w kontekście religijnym, społecznym i politycznym. Problem powstawania i utrzymywania się uprzedzeń rasowych, społecznych i religijnych, edukacja wobec problematyki „obcego-innego”, dialog międzykulturowy – aspekty i konsekwencje. Współczesna sytuacja badań z dziedziny antropologii kulturowej. |
|
||
11-APPS-11-s | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu poszerzenie wiedzy studenta na temat zagadnień prawnych związanych z niepełnosprawnością, pojawiających się w pracy pedagoga specjalnego. Porusza problem ubezwłasnowolnienia, opieki i kurateli, ochrony zdrowia psychicznego, świadczeń przysługujących osobom niepełnosprawnych, kwestii orzekania o niepełnosprawności, czy zatrudniania osób niepełnosprawnych. |
|
||
11-ASPS-11-n | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu poszerzenie wiedzy studenta na temat zagadnień prawnych pojawiających się w pracy pedagoga specjalnego. Porusza problem ubezwłasnowolnienia, opieki i kurateli, ochrony zdrowia psychicznego, świadczeń przysługujących osobom niepełnosprawnych, kwestii orzekania o niepełnosprawności. |
|
||
01-BEZPSZKOL | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
03-BU-11PFDL | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
- E-learning - przedmioty Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej (Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej)
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
09-BU-ILS-11 | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
15-BUWS-NA-11 | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
15-BUWS-ZL |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
18-BUwS-11hws2 | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
18-BUwS-12hisn2 | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
06-DBEZLN0 | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
09-BHPN-11 | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
09-MBHP-11 | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
11-BHPZN-11-n | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem studiowania przedmiotu jest poznanie obowiązków nauczyciela w zakresie zapewniania bezpieczeństwa uczniom, jak również bezpieczeństwa i higieny pracy nauczyciela. |
|
||
11-BHPZN-11-s | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem studiowania przedmiotu jest poznanie obowiązków nauczyciela w zakresie zapewniania bezpieczeństwa uczniom, jak również bezpieczeństwa i higieny pracy nauczyciela. |
|
||