Realizacja projektu badawczego [24-SODL-RPB]
Semestr letni 2021/2022
Zajęcia laboratoryjne,
grupa nr 1
Moodle ID: 399781_1
Przedmiot: | Realizacja projektu badawczego [24-SODL-RPB] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/2022 [2022/SL]
(zakończony)
Zajęcia laboratoryjne [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | 19 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Prowadzący: | Elżbieta Marciszewska |
Literatura: |
G. Babiński, Metodologia a rzeczywistość społeczna. Dylematy badań etnicznych, Kraków 2004. Ch. Frankfort-Nachmias, D. Nachmias, Metody badawcze w naukach społecznych. Zysk i Ska Wydawnictwo, Poznań 2001 R. Mayntz, K. Holm, P. Hubner, Wprowadzenie do metod socjologii empirycznej. PWN, Warszawa 1985 A.N. Oppenheim, Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Poznań 2004 M. Malikowski, M. Niezgoda, Badania empiryczne w socjologii, T.II Tyczyn 1997, A. Sułek, Logika analizy socjologicznej, wybór tekstów, Warszawa 1979, M. Nawojczyk, M. Nawojczyk, Przewodnik po statystyce dla socjologów, SPSS Polska, Kraków 2002. K. Konecki, Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Warszawa 2000 E. Babbie, Badania społeczne w praktyce. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2003. |
Zakres tematów: |
Omówienie problemów wynikających z realizacji badań podstawowych. Zastosowanie danych zastanych we wnioskowaniu socjologicznym. Reguły kodowania, tworzenie baz danych z badań ilościowych i porządkowanie materiału uzyskanego z realizacji badań jakościowych. Analiza deskryptywna. Wskaźniki zbiorcze. Testowanie hipotez. Opis statystyczny a interpretacja socjologiczna. Wnioskowanie na podstawie wyników ilościowych i jakościowych badań empirycznych. Zasady konstruowania raportu. Reguły wnioskowania Zasady edycji tekstu. spis treści, sposoby prezentowania tabel i wykresów, załączniki. |
Metody dydaktyczne: |
Metoda warsztatowa Metoda ćwiczeniowa Metoda projektu Praca w grupach |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena na podstawie udziału i poprawności wykonania poszczególnych etapów badawczych oraz umiejętności samodzielnej interpretacji wybranej części wyników, udziału w sporządzeniu całościowego raportu z badań Skala ocen: bardzo dobry (bdb; 5,0): w nowatorski sposób przygotowuje plan analizy badań, potrafi dobrać i wykorzystać dane zastane w zakresie przedmiotu badań, potrafi kodować, testować i interpretować uzyskany materiał empiryczny, umie ocenić rzetelność i trafność zastosowanej procedury badawczej i uzyskanych danych, potrafi połączyć wnioski z badań w obszarze podejścia ilościowego i jakościowego, jest zaangażowany w całość przygotowywanego raportu; dobry plus (+db; 4,5): w poprawny sposób przygotowuje plan analizy badań, potrafi dobrać i wykorzystać dane zastane w zakresie przedmiotu badań, potrafi kodować, testować i interpretować uzyskany materiał empiryczny, umie ocenić rzetelność i trafność zastosowanej procedury badawczej i uzyskanych danych, potrafi połączyć wnioski z badań w obszarze podejścia ilościowego i jakościowego, jest zaangażowany w całość przygotowywanego raportu; dobry (db; 4,0): w poprawny sposób przygotowuje plan analizy badań, potrafi kodować, testować i interpretować uzyskany materiał empiryczny, umie ocenić rzetelność i trafność zastosowanej procedury badawczej i uzyskanych danych, potrafi połączyć wnioski z badań w obszarze podejścia ilościowego i jakościowego, jest zaangażowany w całość przygotowywanego raportu; dostateczny plus (+dst; 3,5): w poprawny sposób przygotowuje plan analizy badań, potrafi kodować, testować i interpretować uzyskany materiał empiryczny, potrafi połączyć wnioski z badań w obszarze podejścia ilościowego i jakościowego, przygotowuje część raportu; dostateczny (dst; 3,0): przygotowuje plan analizy badań, potrafi kodować, testować i interpretować uzyskany materiał empiryczny, przygotowuje część raportu niedostateczny (ndst; 2,0): poważne błędy merytoryczne na w przygotowanym planie analizy, brak umiejętności wykonania analizy i sformułowania wniosków, brak zaangażowania w pracę nad projektem. |
Uwagi: |
od 3 marca |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.