Polska fantastyka filmowa [03-F-PFF]
Semestr zimowy 2021/2022
Konwersatorium,
grupa nr 1
Moodle ID: 395853_1
Przedmiot: | Polska fantastyka filmowa [03-F-PFF] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [2021/SZ]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 27 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Krzysztof Czyżak | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
- "Spór o SF", wybór Ryszard Handke, Lech Jęczmyk, Barbara Okólska, Poznań 1989. - Antoni Smuszkiewicz, "Zaczarowana gra. Zarys dziejów polskiej fantastyki naukowej", Poznań 1982. - Elwira Buszewicz, "Kleks w tekście, tekst o Kleksie. Metaforyka i intertekstualność w cyklu powieściowym Jana Brzechwy" [w:] "WIELOGŁOS. Pismo Wydziału Polonistyki UJ" 2016, nr 1 (27), s. s. 65–81. - Robert Dudziński, "Zrozumieć Wiedźmina. Film i serial Marka Brodzkiego a polska kinematografia przełomu wieków", [w:] "Wiedźmin – bohater masowej wyobraźni", red. Robert Dudziński i in., Wrocław 2015. s. 84-98. - Magdalena Kamińska, "Duchy polskie w teatrze wampirów. Peerelowski horror telewizyjny", [w:] Europejskie kino gatunków II, s. 217-234 |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
-tożsamość polskiej fantastyki – między narodowymi mitami, rzeczywistością PRLu a wpływami zachodnimi -obce światy – nastrój i estetyka polskiego science fiction -fantastyka w krótkiej formie filmowej -korespondencje między literackimi pierwowzorami a filmowymi adaptacjami -dyskursy polskiej fantastyki filmowej (utopia, totalitaryzm, jednostka a system etc.) -komediowe i dramatyczne sposoby opowiadania o systemie, obcym i przyszłości -kondycja współczesnego polskiego filmu fantastycznego -gatunki i podgatunki fantastyki w wykonaniu polskich twórców (horror, fantasy, opowieści o podróżach w czasie, film postapokaliptyczny itd.) |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- praca zaliczeniowa - ocenianie ciągłe na zajęciach uwzględniające wartość merytoryczną wypowiedzi (udział w dyskusji) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.