Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kultura rozrywki: Kultury filmu [03-KF-11FKMDM] Semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1
Moodle ID: 394812_1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Kultura rozrywki: Kultury filmu [03-KF-11FKMDM]
Zajęcia: Semestr zimowy 2021/2022 [2021/SZ] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 15:15 - 16:45
sala 322
Collegium Maius jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 5
Limit miejsc: 39
Zaliczenie: Zaliczenie z notą
Prowadzący: Grażyna Gajewska
Literatura:

5. Zalecana literatura:

‒ Gajewska G., Wójcik R. (red.), KOntekstowy MIKS. Przez opowieści graficzne do analiz kultury współczesnej (rozdział: Między komiksem a filmem), Poznań 2011

‒ Gajewska Grażyna, Ecology and Science Fiction. Managing Imagination in the Age of the Anthropocene, „Przegląd Kulturoznawczy” nr 1 (47) 2021, s. 79-97

‒ Kisielewska A., (red.), Między powtórzeniem a innowacją. Seryjność w kulturze, Kraków 2004

‒ Skowronek B., Film w przestrzeni kultury audiowizualnej, Studia. Szkice. Interpretacje. Kraków 2011

‒ Woźnicka Z., Krytyka współtworzy sens dzieła, [w:] Szkice o krytyce filmowej i telewizyjnej (red.) A. Jackiewicz, A. Kumor, Wrocław 1978

Zakres tematów:

Tematy podejmowane podczas ćwiczeń:

a) definiowanie pojęć: kultura, rozrywka, kultura popularna, kultura masowa, kultura filmu

b) określenie czynników składających się na kształtowanie kultury filmu

c) omówienie specyfiki wybranych elementów składających się na tworzenie kultur filmu, np. festiwale filmowe, prestiżowe nagrody, kluby fanowskie.

d) analizowanie wybranych filmów/seriali (case study) w kontekście wieloaspektowych elementów kultury filmowej

e) społeczne, polityczne, ekonomiczne uwarunkowania kształtowania/projektowania kultur filmowych

Metody dydaktyczne:

1. Metoda analizy przypadków.

2. Metoda badawcza (dociekania naukowego).

3. Metoda warsztatowa.

4. Metoda projektu.

5. Demonstracje dźwiękowe i/lub video.

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceny:

1. przygotowanie projektu,

2. publiczna prezentacja multimedialna.

Kryteria oceny:

bardzo dobry (bdb; 5,0):

Student/studentka prezentuje wysoki poziom wiedzy na temat kultury filmowej. Potrafi biegle posługiwać się terminologią używaną w filmoznawstwie. Pracując samodzielnie i w grupie, potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i integrować informacje. Potrafi opracować prezentację multimedialną i przedstawić w niej logiczną argumentację. Wypowiedzi i projekt wykazują duży stopień samodzielnych interpretacji.

dobry plus (+db; 4,5):

Student/studentka prezentuje wysoki poziom wiedzy na temat kultury filmowej. Dobrze posługuje się terminologią używaną w filmoznawstwie. Pracując samodzielnie i w grupie, potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i integrować informacje. Potrafi opracować prezentację multimedialną i przedstawić w niej logiczną argumentację.

dobry (db; 4,0):

Student/studentka prezentuje dobry poziom wiedzy na temat kultury filmowej. Dobrze posługuje się terminologią używaną w filmoznawstwie. Pracując samodzielnie i w grupie, potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i integrować informacje. Potrafi opracować prezentację multimedialną i przedstawić w niej logiczną argumentację.

dostateczny plus (+dst; 3,5):

Student/studentka prezentuje przeciętny poziom wiedzy na temat kultury filmowej. Posługuje się terminologią używaną w filmoznawstwie. Pracując samodzielnie i w grupie, potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i integrować informacje. Potrafi opracować prezentację multimedialną i przedstawić w niej logiczną argumentację, ale nie wykazuje umiejętności przeprowadzania samodzielnych interpretacji.

dostateczny (dst; 3,0):

Student/studentka prezentuje niski poziom wiedzy na temat kultury filmowej. W ograniczonym zakresie posługuje się terminologią używaną w filmoznawstwie. Pracując samodzielnie i w grupie, potrafi w ograniczonym zakresie wyszukiwać, analizować, selekcjonować i integrować informacje. Potrafi opracować prezentację multimedialną, ale nie wykazuje umiejętności przeprowadzania samodzielnych interpretacji.

niedostateczny (ndst; 2,0):

Student/studentka nie przyswoił wiedzy z zakresu kultury filmowej. W minimalnym zakresie posługuje się terminologią używaną w filmoznawstwie. Nie przygotował prezentacji multimedialnej na wybrany temat.

Uwagi:

Ćwiczenia odbywają się z cyklu cotygodniowym po 1,5 godziny i kończą 17 listopada. Termin przygotowania projektu oraz prezentacji multimedialnej - do 17 listopada.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-5 (2025-06-04)