Kultura rozrywki: Kultury filmu [03-KF-11FKMDM]
Semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Moodle ID: 394812_1
Przedmiot: | Kultura rozrywki: Kultury filmu [03-KF-11FKMDM] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [2021/SZ]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 39 | ||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Grażyna Gajewska | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
5. Zalecana literatura: ‒ Gajewska G., Wójcik R. (red.), KOntekstowy MIKS. Przez opowieści graficzne do analiz kultury współczesnej (rozdział: Między komiksem a filmem), Poznań 2011 ‒ Gajewska Grażyna, Ecology and Science Fiction. Managing Imagination in the Age of the Anthropocene, „Przegląd Kulturoznawczy” nr 1 (47) 2021, s. 79-97 ‒ Kisielewska A., (red.), Między powtórzeniem a innowacją. Seryjność w kulturze, Kraków 2004 ‒ Skowronek B., Film w przestrzeni kultury audiowizualnej, Studia. Szkice. Interpretacje. Kraków 2011 ‒ Woźnicka Z., Krytyka współtworzy sens dzieła, [w:] Szkice o krytyce filmowej i telewizyjnej (red.) A. Jackiewicz, A. Kumor, Wrocław 1978 |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematy podejmowane podczas ćwiczeń: a) definiowanie pojęć: kultura, rozrywka, kultura popularna, kultura masowa, kultura filmu b) określenie czynników składających się na kształtowanie kultury filmu c) omówienie specyfiki wybranych elementów składających się na tworzenie kultur filmu, np. festiwale filmowe, prestiżowe nagrody, kluby fanowskie. d) analizowanie wybranych filmów/seriali (case study) w kontekście wieloaspektowych elementów kultury filmowej e) społeczne, polityczne, ekonomiczne uwarunkowania kształtowania/projektowania kultur filmowych |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
1. Metoda analizy przypadków. 2. Metoda badawcza (dociekania naukowego). 3. Metoda warsztatowa. 4. Metoda projektu. 5. Demonstracje dźwiękowe i/lub video. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceny: 1. przygotowanie projektu, 2. publiczna prezentacja multimedialna. Kryteria oceny: bardzo dobry (bdb; 5,0): Student/studentka prezentuje wysoki poziom wiedzy na temat kultury filmowej. Potrafi biegle posługiwać się terminologią używaną w filmoznawstwie. Pracując samodzielnie i w grupie, potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i integrować informacje. Potrafi opracować prezentację multimedialną i przedstawić w niej logiczną argumentację. Wypowiedzi i projekt wykazują duży stopień samodzielnych interpretacji. dobry plus (+db; 4,5): Student/studentka prezentuje wysoki poziom wiedzy na temat kultury filmowej. Dobrze posługuje się terminologią używaną w filmoznawstwie. Pracując samodzielnie i w grupie, potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i integrować informacje. Potrafi opracować prezentację multimedialną i przedstawić w niej logiczną argumentację. dobry (db; 4,0): Student/studentka prezentuje dobry poziom wiedzy na temat kultury filmowej. Dobrze posługuje się terminologią używaną w filmoznawstwie. Pracując samodzielnie i w grupie, potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i integrować informacje. Potrafi opracować prezentację multimedialną i przedstawić w niej logiczną argumentację. dostateczny plus (+dst; 3,5): Student/studentka prezentuje przeciętny poziom wiedzy na temat kultury filmowej. Posługuje się terminologią używaną w filmoznawstwie. Pracując samodzielnie i w grupie, potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i integrować informacje. Potrafi opracować prezentację multimedialną i przedstawić w niej logiczną argumentację, ale nie wykazuje umiejętności przeprowadzania samodzielnych interpretacji. dostateczny (dst; 3,0): Student/studentka prezentuje niski poziom wiedzy na temat kultury filmowej. W ograniczonym zakresie posługuje się terminologią używaną w filmoznawstwie. Pracując samodzielnie i w grupie, potrafi w ograniczonym zakresie wyszukiwać, analizować, selekcjonować i integrować informacje. Potrafi opracować prezentację multimedialną, ale nie wykazuje umiejętności przeprowadzania samodzielnych interpretacji. niedostateczny (ndst; 2,0): Student/studentka nie przyswoił wiedzy z zakresu kultury filmowej. W minimalnym zakresie posługuje się terminologią używaną w filmoznawstwie. Nie przygotował prezentacji multimedialnej na wybrany temat. |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Ćwiczenia odbywają się z cyklu cotygodniowym po 1,5 godziny i kończą 17 listopada. Termin przygotowania projektu oraz prezentacji multimedialnej - do 17 listopada. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.