Seminarium specjalizacyjne dydaktyczne 2 [09-SSD2-MF-12]
Semestr zimowy 2021/2022
Konwersatorium,
grupa nr 1
Moodle ID: 376582_1
Przedmiot: | Seminarium specjalizacyjne dydaktyczne 2 [09-SSD2-MF-12] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [2021/SZ]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marzena Blachowska-Szmigiel | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa Aguilar Río, J. I. 2017. Le développement personnel comme processus de formation des enseignants de langue(s). HAL. Archives-ouvertes.fr https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-01010077. Brunel, M-L. 2020. La place des émotions en psychologie et leur rôle dans les échanges conversationnels. https://id.erudit.org/iderudit/032338ar Cachet O. 2009. « Professionnalisme des enseignants et complexité : vers une conception dynamique de l’agir ». Lidil n° 39. pp. 133-150. Cappellini M., Eisenbeis M. 2015. « Apprendre à apprendre pour apprendre à enseigner ? » Revues Éducation & Formation -e-303. Jaotombo, F. 2009. «Vers une définition du développement personnel». Humanisme et Entreprise. 2009/4 n° 294 https://www.cairn.info/revue-humanisme-et-entreprise-2009-4-page-29.htm pp. 29-44. Hawkins D. 2010 Przekraczanie poziomów świadomości. Wyd. Virgo Nhat Hanh, T. Weare K. 2018. Szczęśliwi nauczyciele zmieniają świat. Praktyka uważności dla nauczycieli i uczniów. Wydawnictwo: mamania. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Enseignant des langues étrangères dans « la modernité liquide » : attentes et défis professionnels. Identité professionnelle de l’enseignant des LE Développement personnel de l’enseignant des LE: possibilité ou nécessité ? A la croisée de plusieurs recherches. Développer la pleine conscience : une rencontre créative entre les ressources culturelles ancestrales et la science moderne. Savoir gérer ses émotions au quotidien (au travail et à la maison) pour développer son bien-être Gérer son bien-être professionnel : une approche holistique |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, prezentacja, praca indywidualna, zespołowa |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci w zepołach lub indywidualnie otrzymują zadania do przygotowania (po przerobieniu części materiału). Zadania dotyczą zagadnień omawianych podczas konwersatorium, rozwijają je i pogłębiają Punkty uzyskane z zadań stanowią podstawę do zaliczenia przedmiotu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.