Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium specjalizacyjne dydaktyczne 2 [09-SSD2-MF-12] Semestr zimowy 2021/2022
Konwersatorium, grupa nr 1
Moodle ID: 376582_1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium specjalizacyjne dydaktyczne 2 [09-SSD2-MF-12]
Zajęcia: Semestr zimowy 2021/2022 [2021/SZ] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 15:00 - 16:30
sala 2
Collegium Novum bl. A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 4
Limit miejsc: 33
Zaliczenie: Zaliczenie z notą
Prowadzący: Marzena Blachowska-Szmigiel
Literatura:

Literatura podstawowa

Aguilar Río, J. I. 2017. Le développement personnel comme processus de formation des enseignants de langue(s). HAL. Archives-ouvertes.fr https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-01010077.

Brunel, M-L. 2020. La place des émotions en psychologie et leur rôle dans les

échanges conversationnels. https://id.erudit.org/iderudit/032338ar

Cachet O. 2009. « Professionnalisme des enseignants et complexité : vers une conception dynamique de l’agir ». Lidil n° 39. pp. 133-150.

Cappellini M., Eisenbeis M. 2015. « Apprendre à apprendre pour apprendre à enseigner ? » Revues Éducation & Formation -e-303.

Jaotombo, F. 2009. «Vers une définition du développement personnel». Humanisme et Entreprise. 2009/4 n° 294 https://www.cairn.info/revue-humanisme-et-entreprise-2009-4-page-29.htm pp. 29-44.

Hawkins D. 2010 Przekraczanie poziomów świadomości. Wyd. Virgo

Nhat Hanh, T. Weare K. 2018. Szczęśliwi nauczyciele zmieniają świat. Praktyka uważności dla nauczycieli i uczniów. Wydawnictwo: mamania.

Zakres tematów:

Enseignant des langues étrangères dans « la modernité liquide » : attentes et défis professionnels.

Identité professionnelle de l’enseignant des LE

Développement personnel de l’enseignant des LE: possibilité ou nécessité ? A la croisée de plusieurs recherches.

Développer la pleine conscience : une rencontre créative entre les ressources culturelles ancestrales et la science moderne.

Savoir gérer ses émotions au quotidien (au travail et à la maison) pour développer son bien-être

Gérer son bien-être professionnel : une approche holistique

Metody dydaktyczne:

dyskusja, prezentacja, praca indywidualna, zespołowa

Metody i kryteria oceniania:

Studenci w zepołach lub indywidualnie otrzymują zadania do przygotowania (po przerobieniu części materiału). Zadania dotyczą zagadnień omawianych podczas konwersatorium, rozwijają je i pogłębiają Punkty uzyskane z zadań stanowią podstawę do zaliczenia przedmiotu.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)