Seminarium magisterskie [03-SM-12FKMDM]
Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Moodle ID: 371387_2
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [03-SM-12FKMDM] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [2021/SL]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Śliwińska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | http://filmoznawstwo.com | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Eco Umberto, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, przeł. G. Jurkowlaniec, Warszawa 2007. Gambarelli Gianfranco, Łucki Zbigniew, Praca dyplomowa i doktorska, Kraków 2001. Zenderowski Radosław, Praca magisterska – Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa 2009. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
• Krytyczne czytanie tekstu filmoznawczego. Zasady konstruowania naukowego tekstu o filmie. Dyskusja nad metodami badawczymi i budową wybranego tekstu. • Podstawowe zasady redagowania tekstu naukowe. Redakcja przypisów. Przygotowanie filmografii i bibliografii. • Omówienie konspektów prac magisterskich przygotowywanych przez studentów. • Analiza wybranych fragmentów filmowych. • Analiza fragmentów filmów, które są przedmiotem przygotowywanych prac magisterskich. • Indywidualne konsultacje dotyczące pierwszego rozdziału pracy. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Metoda ćwiczeniowa Metoda projektu Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo wysoki poziom wiedzy związanej z tematyką seminarium i jej kontekstami, wysoka świadomość metodologiczna, wyróżniająca aktywność w trakcie zajęć, bardzo dobrze przemyślany projekt pracy magisterskiej, nienaganny pod względem formalnym i językowym konspekt i rozdział pracy (bogata i poprawnie uporządkowana bibliografia, dobrze zaplanowany układ treści) lub opis projektu badawczego dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, dopuszczalne drobne uchybienia natury formalnej w konspekcie i rozdziale pracy lub opisie projektu badawczego dobry (db; 4,0): dopuszczalne nieznaczne braki w wiedzy i świadomości metodologicznej, umiarkowana aktywność w trakcie zajęć, konspekt i rozdział lub opis projektu poprawny, z drobnymi uchybieniami natury formalno-językowej dostateczny plus (+dst; 3,5): dopuszczalne nieznaczne braki w wiedzy i świadomości metodologicznej, słaba aktywność w trakcie zajęć, konspekt i rozdział lub opis projektu o przeciętnych walorach merytorycznych, z większymi uchybieniami natury formalno-językowej dostateczny (dst; 3,0): znaczne braki w wiedzy, niski poziom świadomości metodologicznej, konspekt i rozdział lub opis projektu merytorycznie słaby, z dużymi uchybieniami natury formalno-językowej niedostateczny (ndst; 2,0): niedopuszczalne braki w wiedzy, brak aktywności w trakcie zajęć, brak konspektu i rozdziału pracy magisterskiej lub opisu projektu badawczego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.