Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Techniki i narzędzia coachingowe w pracy pedagoga [11-TNC-5PPP-pw-s] Semestr letni 2020/2021
Konwersatorium, grupa nr 2
Moodle ID: 371081_2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Techniki i narzędzia coachingowe w pracy pedagoga [11-TNC-5PPP-pw-s]
Zajęcia: Semestr letni 2020/2021 [2021/SL] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 34
Limit miejsc: 36
Zaliczenie: Zaliczenie z notą
Prowadzący: Agnieszka Skowrońska-Pućka
Literatura:

J. Bird, S. Gornal, „Sztuka coachingu. Zbiór narzędzi i wskazówek”. Galaktyka 2017

J. Rogers „Coaching”, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015

S. Thorpe, J. Clifford, „Podręcznik coachingu”, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2013

J. Withmore, “Coaching. Trening efektywności” Warszawa 2011

J. Starr „Podręcznik coachingu. Sprawdzone techniki treningu personalnego”, Oficyna, Warszawa 2011

B. Wójec, „Geneza i definicje coachingu”, Coaching Review 1/2012 https://www.kozminski.edu.pl/fileadmin/wspolne_elementy/Jednostki/Czasopismo_MBA/CoachingReview_1-2012_light_all.pdf

J. Kozielska, A. Skowrońska-Pućka „Coaching - czym jest, a czym nie jest? O możliwościach wykorzystania coachingu jako formy niedyrektywnego wspierania w edukacji. [w:] „Dymensje poradnictwa i wsparcia społecznego w perspektywie interdyscyplinarnej”, M. Piorunek (red). Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2015

A. Zemełka Coaching jako niedyrektywna forma wsparcia rozwoju – inspiracje i perspektywy [w:] „Dymensje poradnictwa i wsparcia społecznego w perspektywie interdyscyplinarnej”, M. Piorunek (red). Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2015

https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/22706/1/Piorunek_Dymensje_Poradnictwa_2015_internet.pdf

A. Sarant-Ciastko, Tutoring, coaching i mentoring w polskiej szkole? Między chaosem a autentyczną potrzebą, [w:] Podstawy Edukacji 2015 https://czasopisma.ujd.edu.pl/index.php/PE/article/view/679/546

A. Gulczyńska, „Możliwości wykorzystania elementów coachingu w pracy socjoterapeutycznej” [w:] B. Jankowiak, Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno‐pedagogicznej 2013

http://repozytorium.amu.edu.pl:8080/bitstream/10593/21630/2/Jankowiak_Socjoterapia_dodruk_10_3_2016.pdf

Skany przekazane przez osobę prowadzącą zajęcia.

Zakres tematów:

Uczenie się a coaching.

Koncepcja świadomych i nieświadomych kompetencji Howela.

Możliwości zastosowania coachingu w systemie edukacji. (Praca z uczniem, nauczycielem, rodzicami, gronem pedagogicznym).

Narzędzia coachingowe możliwe do stosowania przez nauczycieli dla etapu goal (cel), reality (rzeczywistość), options (opcje), will (wybór) w modelu CARE, GROW i EARS.

Backtracking, parafraza, zmiana perspektywy, aktywne słuchanie i inne techniki wykorzystywane w coachingu przydatne w pracy pedagoga.

Metody dydaktyczne:

Wykład konwersatoryjny

Wykład problemowy

Dyskusja

Praca z tekstem

Metoda ćwiczeniowa

Metoda laboratoryjna

Metoda warsztatowa

Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)

Praca w grupach

Metody i kryteria oceniania:

bardzo dobry (bdb; 5,0):

dobry plus (+db; 4,5):

dobry (db; 4,0):

dostateczny plus (+dst; 3,5):

dostateczny (dst; 3,0):

niedostateczny (ndst; 2,0):

Uwagi:

PW II rok II PPP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)