Animacja kultur lokalnych [20-KUDL-AKL]
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Moodle ID: 363356_1
Przedmiot: | Animacja kultur lokalnych [20-KUDL-AKL] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020/SZ]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każda środa, 15:00 - 16:30
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 33 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agata Skórzyńska | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Czarnecki S. i inni, Poszerzenie pola kultury w pigułce. 11 tez o gdańskiej kulturze, [w:] Poszerzenie pola kultury. Diagnoza potencjału sektora kultury w Gdańsku, Gdańsk 2012 2. Schindler A., Czym jest animacja społeczno-kulturalna? [w:] Konteksty animacji społeczno-kulturalnej, (red.) K. Hrycyk, Wrocław 2004 3. Teraz! Animacja kultury, Instytut Kultury Polskiej – Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2008 4. Plińska W., Rakowski T., Badanie-rozumienie-działanie społeczne. Projekt etnografii animacyjnej i etnograficznie zorientowanej animacji kultury, [w:] „Kultura Współczesna”, nr 4/2009 5. Dziamski G., Muzea sztuki współczesnej jako centra animacji, [w:] Sztuka dla dziecka jako forma komunikacji społecznej, T. 2, Centrum Sztuki Dziecka, Poznań 2009 6. Sikorska K., Edukacja artystyczna, [w:] Edukacja kulturowa. Poręcznik, (red.) R. Koschany, A. Skórzyńska, CPE, Poznań 2014 7. Kwon M. Sztuka publiczna w przestrzeni: integracja czy interwencja, [w:] „Kultura współczesna” nr 4/2009 8. Krajewski M., Przeciw inżynierii wizualnej. Ożywianie i uśmiercanie miasta, [w:] Sztuka – kapitał kulturowy polskich miast, Wydawnictwo UAM, Poznań 2010 9. Dobiasz M., Co to jest projekt i jak pracować metodą projektu? [w:] Przybornik animatora kultury. Lokalne projekty twórcze, (red.) K. Grudek i Dział Programów Edukacji Kulturalnej 10. Krajewski M., Schmidt F., Jak się edukuje i animuje? Metody, cele, skala działania, logika czasowa projektów animacyjnych i edukacyjnych, [w:] Animacja/edukacja. możliwości i ograniczenia edukacji i animacji kulturowej w Polsce, Kraków 2018 |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Prezentacja programu, założeń i elementów warsztatu animacyjnego, wprowadzenia do zagadnień teoretycznych i praktycznych związanych z animacją kultur lokalnych 2. Uczestnictwo w kulturze – formy i bariery 3. Tradycyjne perspektywy: animacja kultury w pedagogice, kulturoznawstwie i antropologii 4. Animacja kultury a edukacja kulturalna/artystyczna 5. Sztuka publiczna – projekt publiczny 6. Kulturalna mapa Poznania 7. Metoda projektu i kompetencje animatora/kuratora projektu 8. Finansowanie projektów, stowarzyszenia i fundacje a działalność animacyjna 9. Projekt animacyjny: cele, założenia, etapy realizacji |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody asymilacji wiedzy: analiza i interpretacja zagadnień stanowiących treść polecanych lektur. Metody aktywizujące: warsztat, praca w grupach, metoda SWOT, wykonywanie map mentalnych |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Pisemny sprawdzian z lektur i treści zajęć, ocena pracy w grupach projektowych i ocena końcowa projektów i elementów warsztatu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.