Przedsiębiorczość w turystyce 07-PTUR-TR1-DU
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 2
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Przedsiębiorczość w turystyce 07-PTUR-TR1-DU | |||
Zajęcia |
Semestr zimowy 2020/2021 (2020/SZ)
(zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 25 | |||
Limit miejsc: | 27 | |||
Prowadzący: | Magdalena Kugiejko | |||
Literatura: |
Biczysko W., 2011, Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie turystycznym , PWN Bosiacki S., Sikora J. Śniadek, Wartecki A., 2008, Wydawnictwo A.W.F., Zarządzanie Przedsiębiorstwem turystycznym, Poznań 2008 Gałuszka N., 2008, Turystyka dziedzictwa - poradnik dla organizacji pozarządowych, Partnerstwo dla Środowiska, Kraków Jędrzejczyk I., 2006, Nowoczesny biznes turystyczny, PWN Kożuchowski K., 2005, Walory przyrodnicze w turystyce i rekreacji” - Podręcznik akademicki;; Wydawnictwo KURPISZ S.A., Poznań Kachniewska M., 2002, Jak odnieść sukces w turystyce. Kultura jakości, Wydawnictwo Eurosystem Mruk H., Rutkowski I., 2011, Strategia produktu, PWN Cole A.H. (1959), Business Enterprise in Its Social Setting Cambridge, MA: Harvard University Press2. Drucker P F. (1992), Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa 3. Gartner W. (1985) A Conceptual Framework for Describing the Phenomenon of New Venture Creation , „Academy of Management Review”, no 104. Glapiński A. Kapitalizm, demokracja i kryzys państwa podatków (2004), Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 5. Piecuch T. (2013), przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 6. Przedsiębiorczość i Zarządzanie. Periodyk naukowy Społecznej Akademii Nauk. http://piz.san.edu.pl/index.php?id=10 Kwartalnik Nauki o Przedsiębiorstwie. Czasopismo Naukowe SGH. https://przedsiebiorstwo.waw.pl/resources/html/cms/MAINPAGE Przedsiębiorczość-Edukacja. Rocznik naukowy Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. http://p-e.up.krakow.pl/issue/archive Marketing i Rynek http://www.marketingirynek.pl/archiwum |
|||
Zakres tematów: |
1. Analiza zjawisk społecznych zachodzących w sferze czasu wolnego. 2. Zapoznanie się z głównymi regionami turystycznymi w Polsce i na świecie wraz z dokonaniem identyfikacji ich atrakcyjności turystycznej jako centrów turystyki i podróży. 3. Zasadami planowania i programowania rozwoju turystyki w aspektach społecznych, przyrodniczych i ekonomicznych. 4. Omówienie rynku usług turystycznych i rekreacyjnych z różnych poziomów zarządzania i analiza konkurencyjności produktów turystycznych. 5. Sposoby i zasady funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych na rynku krajowym i międzynarodowym. |
|||
Metody dydaktyczne: |
metody oparte na słowie metody oparte na obserwacji metody oparte na praktyce metody aktywizujące: burza mózgów, sytuacyjna, inscenizacji, problemowa itp. |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składają się: ocena z testu na zakończenie zajęć (80%), ocena aktywności studenta podczas zajęć i konsultacji (20%). obowiązkowe są kamery (zajęcia online) Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0) >90% dobry plus (+db; 4,5) 80 – 90% dobry (db; 4,0) 70 – 80% dostateczny plus (+dst; 3,5) 60 - 70% dostateczny (dst; 3,0) 50 – 60% niedostateczny (ndst; 2,0) <50 % punktów Kolokwium odbędzie się na ostatnich zajęciach W przypadku otrzymania oceny negatywnej w pierwszym terminie student niezwłocznie powinien ją poprawić (drugi termin – ostatni)*. Do wykonania będą również prace w grupach (element oceny końcowej)** |
|||
Uwagi: |
2 gr |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.