Patologie społeczne [11-PAT-11-pw-s]
Semestr zimowy 2020/2021
Konwersatorium,
grupa nr 2
Moodle ID: 354050_2
Przedmiot: | Patologie społeczne [11-PAT-11-pw-s] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020/SZ]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 30 |
Limit miejsc: | 40 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Prowadzący: | Sonia Dzierzyńska-Breś |
Literatura: |
-Becker- Pestka. D, Wybrane zjawiska patologiczne w rodzinie. Przegląd zagadnień [w;] Makurat. F, Brodnicki. M, Nawrocka. A, (red), Wokół problemów patologii grup społecznych, Pomorska Szkoła Wyższa w Starogardzie Gdańskim 2014 -Bielicki. E, Z problematyki resocjalizacyjnej. Patologia społeczna, patologia indywidualna, etiologia kryminalna, kara, Wydawnictwo Kujawsko - Pomorskiej Szkoły Wyższej, Bydgoszcz 2005, rozdział 3 -Domańska. J, Zjawisko prostytucji - analiza teoretyczna, Edukacja Humanistyczna nr.1(36), Szczecin 2017 -Durka. G, Samobójstwa i jego przyczyny,[w;] ;] Bębas. S (red), Oblicza patologii społecznych, WSH, Radom 2011 -Król. K, Ludzie ulicy- wykluczeni w przestrzeni spolecznej. Charakterystyka i wybrane problemy zjawiska [w;] Rajewska de Mezer. J (red), Wykluczenie - wymiar jednostkowy i społeczny. Profilaktyka i wsparcie, Poznań 2018, s. 231-244 -Ogińska-Bulik N. Uzależnienie od czynności. Mit czy rzeczywistość? Warszawa: Difin 2010 -Oliwa- Ciesielska. M, Piętno nieprzystosowania- studium o wyizolowaniu społecznym bezdomnych, Wydawnictwo naukowe UAM, Poznań 2006, s. 13- 34 -Pawluk- Skrzypek. A, Zjawisko "dzieci ulicy" - próba analizy [w;] Bębas. S (red), Oblicza patologii społecznych, WSH, Radom 2011, s. 117- 129 -Pospiszyl. I, Stereotypy i uprzedzenia [w;] Pospiszyl Irena, Patologie społeczne, PWN, Warszawa 2008, rodział 3. -Woronowicz B. Uzależnienia. Geneza, terapia, powrót do zdrowia. Warszawa 2009 (fragmenty) -Wysocka. E, Źródla patologii społecznych, a jakość życia człowieka z perspektywy psychologii pozytywnej, [w;] Bębas. S (red), Oblicza patologii społecznych, WSH, Radom 2011, s.215-232 Dodatkowo: materiały przygotowane przez wykładowców |
Zakres tematów: |
- Bezdomność - Uzależnienia - Prostytucja i sponsoring - Zjawiska patologii w życiu rodziny - Przemoc - Samobójstwa |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Demonstracje dźwiękowe i/lub video Praca w grupach |
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium pisemne (test-platforma Moodle) bardzo dobry (bdb; 5,0): -student wykazał się znakomitą wiedzą podczas kolokwium, - student uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin - student prawidłowo wykonał zadania przewidziane programem zajęć - student wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia dobry plus (+db; 4,5): - student wykazał się bardzo dobrą wiedzą podczas kolokwium, - student uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin - student zazwyczaj prawidłowo wykonywał zadania przewidziane programem zajęć - student zazwyczaj wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia dobry (db; 4,0): - student wykazał się dobrą wiedzą podczas kolokwium, - student zazwyczaj uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin - student zazwyczaj prawidłowo wykonywał zadania przewidziane programem zajęć - student zazwyczaj wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia dostateczny plus (+dst; 3,5): - student wykazał się dostateczną wiedzą podczas kolokwium, - student raczej uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin - student nie zawsze prawidłowo wykonywał zadania przewidziane programem zajęć - student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia dostateczny (dst; 3,0): - student wykazał się dostateczną wiedzą podczas kolokwium - student raczej uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin - student popełniał liczne błędy wykonując zadania przewidziane programem zajęć - student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia niedostateczny (ndst; 2,0): - student nie wykazał się dostateczną wiedzą podczas kolokwium, - student nie zawsze uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin/ Nie uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin - student zazwyczaj błędnie wykonywał zadania przewidziane programem zajęć/nie wykonywał zadań przewidziane programem zajęć - student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia |
Uwagi: |
II rok I st. S1-PDr |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.