Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Patologie społeczne [11-PAT-11-pw-s] Semestr zimowy 2020/2021
Konwersatorium, grupa nr 2
Moodle ID: 354050_2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Patologie społeczne [11-PAT-11-pw-s]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [2020/SZ] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 30
Limit miejsc: 40
Zaliczenie: Zaliczenie z notą
Prowadzący: Sonia Dzierzyńska-Breś
Literatura:

-Becker- Pestka. D, Wybrane zjawiska patologiczne w rodzinie. Przegląd zagadnień [w;] Makurat. F, Brodnicki. M, Nawrocka. A, (red), Wokół problemów patologii grup społecznych, Pomorska Szkoła Wyższa w Starogardzie Gdańskim 2014

-Bielicki. E, Z problematyki resocjalizacyjnej. Patologia społeczna, patologia indywidualna, etiologia kryminalna, kara, Wydawnictwo Kujawsko - Pomorskiej Szkoły Wyższej, Bydgoszcz 2005, rozdział 3

-Domańska. J, Zjawisko prostytucji - analiza teoretyczna, Edukacja Humanistyczna nr.1(36), Szczecin 2017

-Durka. G, Samobójstwa i jego przyczyny,[w;] ;] Bębas. S (red), Oblicza patologii społecznych, WSH, Radom 2011

-Król. K, Ludzie ulicy- wykluczeni w przestrzeni spolecznej. Charakterystyka i wybrane problemy zjawiska [w;] Rajewska de Mezer. J (red), Wykluczenie - wymiar jednostkowy i społeczny. Profilaktyka i wsparcie, Poznań 2018, s. 231-244

-Ogińska-Bulik N. Uzależnienie od czynności. Mit czy rzeczywistość? Warszawa: Difin 2010

-Oliwa- Ciesielska. M, Piętno nieprzystosowania- studium o wyizolowaniu społecznym bezdomnych, Wydawnictwo naukowe UAM, Poznań 2006, s. 13- 34

-Pawluk- Skrzypek. A, Zjawisko "dzieci ulicy" - próba analizy [w;] Bębas. S (red), Oblicza patologii społecznych, WSH, Radom 2011, s. 117- 129

-Pospiszyl. I, Stereotypy i uprzedzenia [w;] Pospiszyl Irena, Patologie społeczne, PWN, Warszawa 2008, rodział 3.

-Woronowicz B. Uzależnienia. Geneza, terapia, powrót do zdrowia. Warszawa 2009 (fragmenty)

-Wysocka. E, Źródla patologii społecznych, a jakość życia człowieka z perspektywy psychologii pozytywnej, [w;] Bębas. S (red), Oblicza patologii społecznych, WSH, Radom 2011, s.215-232

Dodatkowo: materiały przygotowane przez wykładowców

Zakres tematów:

- Bezdomność

- Uzależnienia

- Prostytucja i sponsoring

- Zjawiska patologii w życiu rodziny

- Przemoc

- Samobójstwa

Metody dydaktyczne:

Dyskusja

Praca z tekstem

Metoda analizy przypadków

Demonstracje dźwiękowe i/lub video

Praca w grupach

Metody i kryteria oceniania:

Kolokwium pisemne (test-platforma Moodle)

bardzo dobry (bdb; 5,0):

-student wykazał się znakomitą wiedzą podczas kolokwium,

- student uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin

- student prawidłowo wykonał zadania przewidziane programem zajęć

- student wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia

dobry plus (+db; 4,5):

- student wykazał się bardzo dobrą wiedzą podczas kolokwium,

- student uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin

- student zazwyczaj prawidłowo wykonywał zadania przewidziane programem zajęć

- student zazwyczaj wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia

dobry (db; 4,0):

- student wykazał się dobrą wiedzą podczas kolokwium,

- student zazwyczaj uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin

- student zazwyczaj prawidłowo wykonywał zadania przewidziane programem zajęć

- student zazwyczaj wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia

dostateczny plus (+dst; 3,5):

- student wykazał się dostateczną wiedzą podczas kolokwium,

- student raczej uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin

- student nie zawsze prawidłowo wykonywał zadania przewidziane programem zajęć

- student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia

dostateczny (dst; 3,0):

- student wykazał się dostateczną wiedzą podczas kolokwium

- student raczej uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin

- student popełniał liczne błędy wykonując zadania przewidziane programem zajęć

- student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia

niedostateczny (ndst; 2,0):

- student nie wykazał się dostateczną wiedzą podczas kolokwium,

- student nie zawsze uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin/ Nie uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin

- student zazwyczaj błędnie wykonywał zadania przewidziane programem zajęć/nie wykonywał zadań przewidziane programem zajęć

- student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia

Uwagi:

II rok I st. S1-PDr

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)