Praktyczna nauka języka arabskiego [09-PNJA-16]
Semestr zimowy 2020/2021
Konwersatorium,
grupa nr 2
Moodle ID: 345410_2
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka arabskiego [09-PNJA-16] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020/SZ]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
każdy poniedziałek, 13:15 - 14:45
(sala nieznana)
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
(sala nieznana)
każda środa, 9:45 - 11:15
(sala nieznana)
każdy czwartek, 9:45 - 11:15
(sala nieznana)
każdy piątek, 9:45 - 11:15
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ashraf Benyamin, Adrianna Maśko | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Podręczniki główne: Wightwick, Jane, Mahmoud Gaafar. 2015. Mastering Arabic 1. Third Edition. Palgrave Macmillan. Wightwick, Jane, Mahmoud Gaafar. 2015. Mastering Arabic 1. Activity Book. Second Edition. Palgrave Macmillan. Wightwick, Jane, Mahmoud Gaafar. 2005. Mastering Arabic Script. A Guide to Handwriting. Palgrave Macmillan. Podręczniki uzupełniające: Abbas, Adnan. 2008. Język arabski dla Polaków: podręcznik dla początkujących. Warszawa: Wiedza Powszechna. Abbas, Adnan, Amira Abbas. 2005. Język arabski. Teksty i ćwiczenia. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. Alosh, Mahdi. 2010. Ahlan wa sahlan. Functional Modern Standard Arabic for Beginners. New Haven and London: Yale University Press. Król, Iwona, Adnan Hasan. 2012. Podstawy języka arabskiego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie DIALOG. Nawolska, Anna. 2014. Język arabski dla początkujących. Warszawa: Wiedza Powszechna. Schultz, Eckehard, Günter Krahl, Wolfgang Reuschel. 2000. Standard Arabic. An Elementary – Intermediate Course. Cambridge: Cambridge University Press. Materiały uzupełniające: strona “Aswaat Arabiyya”, The University of Texas at Austin, http://www.laits.utexas.edu/aswaat/ strona “Learning Arabic”, “Aljazeera”, https://learning.aljazeera.net/en |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
- Alfabet arabski, nauka pisania i czytania; - Przywitania, pozdrowienia, pożegnania; - Zwroty grzecznościowe; - Przedstawianie się; - Zwroty potrzebne do opisu miasta, rodziny, osoby, obrazka; - Opowiadanie o własnej rodzinie, Ja i moja rodzina; - Pomieszczenia w domu, przedmioty w domu lub pokoju; - Nazwy kierunków świata, nazwy obiektów w mieście; - Narodowości. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- praca indywidualna, w parach, w grupie, - ćwiczenia pisemne i ustne |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- aktywny udział w zajęciach, - zdanie wszystkich testów w trakcie semestru, - pisemne zadania domowe, - zaliczenie ustne na zakończenie semestru - rozmowa zaliczeniowa przeprowadzona zdalnie przez MS Teams, - na część pisemną zaliczenia na zakończenie semestru składa się suma ocen z obowiązkowych kolokwiów zaliczonych w trakcie semestru u obu prowadzących przedmiot. Możliwe 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze, w wypadku większej ilości nieobecności brak zaliczenia przedmiotu |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Dla nazwisk Krz - Z |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.