Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Praktyczna nauka języka arabskiego 09-PNJA-16
Semestr zimowy 2020/2021
Konwersatorium, grupa nr 2
Moodle ID: 345410_2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Praktyczna nauka języka arabskiego 09-PNJA-16
Zajęcia Semestr zimowy 2020/2021 (2020/SZ) (zakończony)
Konwersatorium (KON), grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca:
każdy poniedziałek, 13:15 - 14:45
(sala nieznana)
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
(sala nieznana)
każda środa, 9:45 - 11:15
(sala nieznana)
każdy czwartek, 9:45 - 11:15
(sala nieznana)
każdy piątek, 9:45 - 11:15
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: 17
Zaliczenie: Zaliczenie z notą
Prowadzący: Ashraf Benyamin, Adrianna Maśko
Literatura:

Podręczniki główne:

Wightwick, Jane, Mahmoud Gaafar. 2015. Mastering Arabic 1. Third Edition. Palgrave Macmillan.

Wightwick, Jane, Mahmoud Gaafar. 2015. Mastering Arabic 1. Activity Book. Second Edition. Palgrave Macmillan.

Wightwick, Jane, Mahmoud Gaafar. 2005. Mastering Arabic Script. A Guide to Handwriting. Palgrave Macmillan.

Podręczniki uzupełniające:

Abbas, Adnan. 2008. Język arabski dla Polaków: podręcznik dla początkujących. Warszawa: Wiedza Powszechna.

Abbas, Adnan, Amira Abbas. 2005. Język arabski. Teksty i ćwiczenia. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.

Alosh, Mahdi. 2010. Ahlan wa sahlan. Functional Modern Standard Arabic for Beginners. New Haven and London: Yale University Press.

Król, Iwona, Adnan Hasan. 2012. Podstawy języka arabskiego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie DIALOG.

Nawolska, Anna. 2014. Język arabski dla początkujących. Warszawa: Wiedza Powszechna.

Schultz, Eckehard, Günter Krahl, Wolfgang Reuschel. 2000. Standard Arabic. An Elementary – Intermediate Course. Cambridge: Cambridge University Press.

Materiały uzupełniające:

strona “Aswaat Arabiyya”, The University of Texas at Austin, http://www.laits.utexas.edu/aswaat/

strona “Learning Arabic”, “Aljazeera”, https://learning.aljazeera.net/en

Zakres tematów:

- Alfabet arabski, nauka pisania i czytania;

- Przywitania, pozdrowienia, pożegnania;

- Zwroty grzecznościowe;

- Przedstawianie się;

- Zwroty potrzebne do opisu miasta, rodziny, osoby, obrazka;

- Opowiadanie o własnej rodzinie, Ja i moja rodzina;

- Pomieszczenia w domu, przedmioty w domu lub pokoju;

- Nazwy kierunków świata, nazwy obiektów w mieście;

- Narodowości.

Metody dydaktyczne:

- praca indywidualna, w parach, w grupie,

- ćwiczenia pisemne i ustne

Metody i kryteria oceniania:

- aktywny udział w zajęciach,

- zdanie wszystkich testów w trakcie semestru,

- pisemne zadania domowe,

- zaliczenie ustne na zakończenie semestru - rozmowa zaliczeniowa przeprowadzona zdalnie przez MS Teams,

- na część pisemną zaliczenia na zakończenie semestru składa się suma ocen z obowiązkowych kolokwiów zaliczonych w trakcie semestru u obu prowadzących przedmiot.

Możliwe 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze, w wypadku większej ilości nieobecności brak zaliczenia przedmiotu

Uwagi:

Dla nazwisk Krz - Z

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.