Praktyczne techniki opisu i interpretacji materiału skalnego z wierceń(p.fakultatywny) [07-PTOMS-GL3-DL]
Semestr zimowy 2019/2020
Zajęcia laboratoryjne,
grupa nr 1
Moodle ID: 332984_1
Przedmiot: | Praktyczne techniki opisu i interpretacji materiału skalnego z wierceń(p.fakultatywny) [07-PTOMS-GL3-DL] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/2020 [2019/SZ]
(zakończony)
Zajęcia laboratoryjne [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | 20 |
Prowadzący: | Robert Jagodziński |
Literatura: |
Wybrane treści z: • Blackbourn G.A., 2012. Cores and core logging for geoscientists. Whittles Publishing. • Moore C. L., 2001. Carbonate reservoirs. Porosity evolution and diagenesis in a sequence stratigraphic framework. Elsevier. • Schlager W., 2005. Carbonate sedimentology and sequence stratigraphy. SEPM. • Tucker M. E., 2003. Sedimentary rocks in the field. John Wiley & Sons Ltd. |
Zakres tematów: |
Otwory wiertnicze. Metody pozyskiwania i przechowywania materiału skalnego z wierceń. Praca geologa na wiertni. Określanie głębokości wg miary wiertniczej i wg miary geofizycznej oraz różnic miedzy nimi, pułapki interpretacyjne. Opróbowanie materiału skalnego do celów badawczych. Wykorzystanie wyników badań do celów prospekcyjnych. Techniki opisu materiału skalnego uzyskanego z wierceń. Praktyczny opis materiału skalnego uzyskanego z wierceń, próby okruchowe. Praktyczny opis materiału skalnego uzyskanego z wierceń, rdzenie. Opracowanie i interpretacji opisu materiału skalnego uzyskanego z wierceń. Sposoby prezentacji, i pułapki interpretacyjne w dokumentacji i materiały skalnego uzyskanego z wierceń. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenie poprzedzone wstępnymi wykładami, w trakcie których studenci realizują proste zadania indywidualnie oraz w grupie. Ćwiczenia praktyczne realizowane w CMR PGNiG w Chmielniku, polegające na praktycznym opisie materiały z wierceń (okruchowego i rdzeniowego), wykorzystujące wcześniej osiągnięta wiedzę, utrwaloną i powtórzoną na ćwiczeniach wstępnych. |
Metody i kryteria oceniania: |
"Metody oceniania: obserwacja, korekta, dyskusja i sprawdzenie umiejętności podczas ćwiczeń, pisemne sprawdzenie wiedzy-kolokwium (wstępne formujące na początku zajęć, końcowe - sprawdzające), prezentacja wyników pracy projektowej wraz z dyskusją. Ocena końcowa: średnia ważona z kolokwium sprawdzającego (30%), pracy podczas projektu (20%) oraz praca projektowa wraz z prezentacją (50%). Termin zaliczeń: kolokwium formujące - pierwsze zajęcia, kolokwium sprawdzające - ostatnie zajęcia praktyczne prezentacja wyników pracy projektowej - ostatnie/ podsumowujące zajęcia" |
Uwagi: |
1gr |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.