Polityka karna i kryminalna w ujęciu porównawczym [11-PK-5RK-s]
Semestr zimowy 2019/2020
Konwersatorium,
grupa nr 2
Moodle ID: 325408_2
Przedmiot: | Polityka karna i kryminalna w ujęciu porównawczym [11-PK-5RK-s] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/2020 [2019/SZ]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 31 |
Limit miejsc: | 33 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Prowadzący: | Sonia Dzierzyńska-Breś |
Literatura: |
‒ Barczykowska. A, Dzierzyńska- Breś.S, Muskała. M,(2015) Systemy oddziaływań resocjalizacyjnych Anglii i Stanów Zjednoczonych Ameryki, Poznań. ‒ Bulenda, T., Musidłowski, R. (2003). System penitencjarny i postpenitencjarny w Polsce. Warszawa WEMA ‒ Ciosek, M. (2001). Psychologia sądowa i penitencjarna. Warszawa: Wydawnictwa Naukowe PWN. ‒ Filar, M. (2014). Współczesne kultury penalne. W: M.Filar, S. Utrat-Milecki (red.), Kulturowe uwarunkowania polityki kryminalnej, Warszawa: Oficyna Naukowa. ‒ Gramkow.H, Zero tolerancji - niebezpieczna iluzja[w;] Mit represyjności albo o znaczeniu prewencji kryminalnej, J.Czapska, H.Kury (red), Kraków 2002 ‒ B.Hołyst,(2008) Psychologia kryminalistyczna, Warszawa. ‒ Jaroch. W (2012), Polityka karna - strategia punitywna, czy liberalna?, Studia prawnoustrojowe nr 15, s. 49-61 ‒ G.L.Kelling, C M. Coles,(2000), Wybite szyby. Jak zwalczyć przestępczość i przywrócić lad w najbliższym otoczeniu, Poznań. ‒ Machel, H. (2009). Czy istnieje alternatywa dla resocjalizacji penitencjarnej? W: F. Kozaczuk (red.), Prawne i socjokulturowe uwarunkowania profilaktyki społecznej i resocjalizacji, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego ‒ M.Muskała. (2016) Odstąpienie od przestępczości w teorii i praktyce resocjalizacyjnej, Poznań. ‒ M. Muskała (2008), Determinanty represyjności systemu karnego, Studia Edukacyjne, nr 7 ‒ Piech.K. (2016), Prawa człowieka, a instytucja izolacji postpenalnej - analiza wybranych przepisów ustawy o postępowaniu wobec osób z zaburzeniami psychicznymi stwarzających zagrożenie życia, zdrowia lub wolności seksualnej innych osób, Folia Iuridicia Universitiatis Wratislaviensis, vol 5(2), s. 149-164 ‒ M.Płatek. (2007), Systemy Penitencjarne Państw Skandynawskich, WPiA UW, Warszawa. ‒ Szymanowska. A. (2008), Polacy wobec przestępstw i karania, Warszawa ‒ W.Zalewski (2017), Sprawiedliwość naprawcza, jako forma diversion w perspektywie penitencjarnej. W poszukiwaniu racjonalności, Humanistyczne Zeszyty Naukowe- Prawa Człowieka nr 1/ 20 |
Zakres tematów: |
1." Ustawa o "bestiach"- Ustawa o postępowaniu wobec osób z zaburzeniami psychicznymi stwarzających zagrożenie życia, zdrowia lub wolności seksualnej innych osób. 2.Karać, czy nie karać - oto jest pytanie...? - Liberalna i punitywna polityka karna i kryminalna. 3.Polityka karny i kryminalna w Stanach Zjednoczoznych Ameryki/Anglii Prezentacje projektów studenckich: 4.Polityka karny i kryminalna Szwecji/ Francji 5.Polityka karny i kryminalna Danii/Niemiec 6.Polityka karny i kryminalna Finlandii/ Grecji 7.Polityka karny i kryminalna Norwegii/ Hiszpani |
Metody dydaktyczne: |
- dyskusja - praca z tekstem - prezentacja multimedialna - metoda projektu - prezentacja multimedialna - metoda ćwiczeniowa - praca w grupach |
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt grupowy + prezentacja bardzo dobry (bdb; 5,0): - student uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin - student w terminie przygotował prezentację i projekt grupowy i zrobił to z należytą staranności - student prawidłowo wykonał zadania przewidziane programem zajęć - student wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia dobry plus (+db; 4,5): - student w terminie przygotował prezentację i projekt grupowy i zrobił to z należytą starannością i niewielkimi błędami - student uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin - student zazwyczaj prawidłowo wykonywał zadania przewidziane programem zajęć - student zazwyczaj wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia dobry (db; 4,0): - student raczej w terminie przygotował prezentację i projekt grupowy i zrobił to z należytą starannością i kilkoma błędami - student zazwyczaj uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin - student zazwyczaj prawidłowo wykonywał zadania przewidziane programem zajęć - student zazwyczaj wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia dostateczny plus (+dst; 3,5): - student w terminie przygotował prezentację i projekt grupowy , lecz nie wykazał się należytą starannością popełniając błędy - student raczej uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin - student nie zawsze prawidłowo wykonywał zadania przewidziane programem zajęć - student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia dostateczny (dst; 3,0): - student w terminie przygotował prezentację i projekt grupowy , lecz nie wykazał się należytą starannością popełniając liczne błędy - student raczej uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin - student popełniał liczne błędy wykonując zadania przewidziane programem zajęć - student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia niedostateczny (ndst; 2,0): - student w terminie przygotował prezentację i projekt grupowy , lecz nie wykazał się należytą starannością popełniając liczne błędy - student nie zawsze uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin/ Nie uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin - student zazwyczaj błędnie wykonywał zadania przewidziane programem zajęć/nie wykonywał zadań przewidziane programem zajęć - student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia |
Uwagi: |
r2-S2-PDrk |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.