Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Polityka karna i kryminalna w ujęciu porównawczym [11-PK-5RK-s] Semestr zimowy 2019/2020
Konwersatorium, grupa nr 2
Moodle ID: 325408_2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Polityka karna i kryminalna w ujęciu porównawczym [11-PK-5RK-s]
Zajęcia: Semestr zimowy 2019/2020 [2019/SZ] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 31
Limit miejsc: 33
Zaliczenie: Zaliczenie z notą
Prowadzący: Sonia Dzierzyńska-Breś
Literatura:

‒ Barczykowska. A, Dzierzyńska- Breś.S, Muskała. M,(2015) Systemy oddziaływań resocjalizacyjnych Anglii i Stanów Zjednoczonych Ameryki, Poznań.

‒ Bulenda, T., Musidłowski, R. (2003). System penitencjarny i postpenitencjarny w Polsce. Warszawa WEMA

‒ Ciosek, M. (2001). Psychologia sądowa i penitencjarna. Warszawa: Wydawnictwa Naukowe PWN.

‒ Filar, M. (2014). Współczesne kultury penalne. W: M.Filar, S. Utrat-Milecki (red.), Kulturowe uwarunkowania polityki kryminalnej, Warszawa: Oficyna Naukowa.

‒ Gramkow.H, Zero tolerancji - niebezpieczna iluzja[w;] Mit represyjności albo o znaczeniu prewencji kryminalnej, J.Czapska, H.Kury (red), Kraków 2002

‒ B.Hołyst,(2008) Psychologia kryminalistyczna, Warszawa.

‒ Jaroch. W (2012), Polityka karna - strategia punitywna, czy liberalna?, Studia prawnoustrojowe nr 15, s. 49-61

‒ G.L.Kelling, C M. Coles,(2000), Wybite szyby. Jak zwalczyć przestępczość i przywrócić lad w najbliższym otoczeniu, Poznań.

‒ Machel, H. (2009). Czy istnieje alternatywa dla resocjalizacji penitencjarnej? W: F. Kozaczuk (red.), Prawne i socjokulturowe uwarunkowania profilaktyki społecznej i resocjalizacji, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego

‒ M.Muskała. (2016) Odstąpienie od przestępczości w teorii i praktyce resocjalizacyjnej, Poznań.

‒ M. Muskała (2008), Determinanty represyjności systemu karnego, Studia Edukacyjne, nr 7

‒ Piech.K. (2016), Prawa człowieka, a instytucja izolacji postpenalnej - analiza wybranych przepisów ustawy o postępowaniu wobec osób z zaburzeniami psychicznymi stwarzających zagrożenie życia, zdrowia lub wolności seksualnej innych osób, Folia Iuridicia Universitiatis Wratislaviensis, vol 5(2), s. 149-164

‒ M.Płatek. (2007), Systemy Penitencjarne Państw Skandynawskich, WPiA UW, Warszawa.

‒ Szymanowska. A. (2008), Polacy wobec przestępstw i karania, Warszawa

‒ W.Zalewski (2017), Sprawiedliwość naprawcza, jako forma diversion w perspektywie penitencjarnej. W poszukiwaniu racjonalności, Humanistyczne Zeszyty Naukowe- Prawa Człowieka nr 1/ 20

Zakres tematów:

1." Ustawa o "bestiach"- Ustawa o postępowaniu wobec osób z zaburzeniami psychicznymi stwarzających zagrożenie życia, zdrowia lub wolności seksualnej innych osób.

2.Karać, czy nie karać - oto jest pytanie...?

- Liberalna i punitywna polityka karna i kryminalna.

3.Polityka karny i kryminalna w Stanach Zjednoczoznych Ameryki/Anglii

Prezentacje projektów studenckich:

4.Polityka karny i kryminalna Szwecji/ Francji

5.Polityka karny i kryminalna Danii/Niemiec

6.Polityka karny i kryminalna Finlandii/ Grecji

7.Polityka karny i kryminalna Norwegii/ Hiszpani

Metody dydaktyczne:

- dyskusja

- praca z tekstem

- prezentacja multimedialna

- metoda projektu

- prezentacja multimedialna

- metoda ćwiczeniowa

- praca w grupach

Metody i kryteria oceniania:

Projekt grupowy + prezentacja

bardzo dobry (bdb; 5,0):

- student uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin

- student w terminie przygotował prezentację i projekt grupowy i zrobił to z należytą staranności

- student prawidłowo wykonał zadania przewidziane programem zajęć

- student wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia

dobry plus (+db; 4,5):

- student w terminie przygotował prezentację i projekt grupowy i zrobił to z należytą starannością i niewielkimi błędami

- student uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin

- student zazwyczaj prawidłowo wykonywał zadania przewidziane programem zajęć

- student zazwyczaj wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia

dobry (db; 4,0):

- student raczej w terminie przygotował prezentację i projekt grupowy i zrobił to z należytą starannością i kilkoma błędami

- student zazwyczaj uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin

- student zazwyczaj prawidłowo wykonywał zadania przewidziane programem zajęć

- student zazwyczaj wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia

dostateczny plus (+dst; 3,5):

- student w terminie przygotował prezentację i projekt grupowy , lecz nie wykazał się należytą starannością popełniając błędy

- student raczej uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin

- student nie zawsze prawidłowo wykonywał zadania przewidziane programem zajęć

- student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia

dostateczny (dst; 3,0):

- student w terminie przygotował prezentację i projekt grupowy , lecz nie wykazał się należytą starannością popełniając liczne błędy

- student raczej uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin

- student popełniał liczne błędy wykonując zadania przewidziane programem zajęć

- student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia

niedostateczny (ndst; 2,0):

- student w terminie przygotował prezentację i projekt grupowy , lecz nie wykazał się należytą starannością popełniając liczne błędy

- student nie zawsze uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin/ Nie uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin

- student zazwyczaj błędnie wykonywał zadania przewidziane programem zajęć/nie wykonywał zadań przewidziane programem zajęć

- student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia

Uwagi:

r2-S2-PDrk

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)