PNJA Konwersacja i słuchanie [13-ASL6XPKS]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Moodle ID: 316082_1
Przedmiot: | PNJA Konwersacja i słuchanie [13-ASL6XPKS] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2020/SL]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Prowadzący: | Izabela Krystek, Agnieszka Wawrzyniak |
Literatura: |
- autentyczne materiały prasowe (artykuły z periodyków w j. angielskim np. The Independent, BBC, The Guardian) i audiowizualne (dostarczane przez prowadzącego) ‒ Authentic Examination papers from Cambridge ESOL 2012 Cambridge English: Proficiency 1 CUP ‒ Bowkett Albert. 2017. C1 Speaking Skills: Simple Tools for Advanced English. Independently published. ‒ Harrison, M. 2013 Proficiency Testbuilder 4th edition Macmillan ‒ Lim, P.L., M. Kurtin, L. Wellman. 2001.Grammar Workbook for the Toefl Exam. Arco ‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2006. English Vocabulary in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2006. English Vocabulary in Use. Upper-intermediate. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ McCarthy, M. and O'Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ McCarthy, M. and O'Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Intermediate. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ O'Dell, F. and McCarthy, M. 2008. English Collocations in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press ‒ Sunderland, P. (ed.), M. Vince. Advanced Language Practice (With Key). Macmillan ELT ‒ Thomas, B.J. 1991. Advanced Vocabulary and Idiom. Nelson. ‒ Vince, M. 2009. First Certificate Language Practice. Oxford: Macmillan Education. ‒ Vince, M. and Sunderland, P. 2004.Advanced Language Practice. Oxford: Macmillan Education. ‒ Wellman, G. 1992. The Heinemann ELT English Wordbuilder. Oxford: Heinemann. |
Zakres tematów: |
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu: Miłość, rodzina i przyjaźń; Pieniądze i zakupy; Komunikacja i WWW; Podróżowanie i turystyka; Stereotypy; Edukacja; Jedzenie i zdrowie, Czas i rozrywka Psychologia; Kontrowersje; Smak; Cykle życiowe; Innowacje; Obraz; Środowisko naturalne Przestępstwo i kara; Gry; Sztuka; Praca; Etykieta i etyka; Opowieści; Sukces, Terroryzm Czytanie autentycznych tekstów w języku angielskim oraz analizowanie i omawianie wybranych zagadnień społeczno-kulturowych w oparciu o różnorodne sytuacje komunikacyjne (np. burza mózgów, tworzenie rankingów, poszukiwanie podobieństw lub różnic, rozwiązywanie problemów, przeprowadzeni ankiet, opowiadanie anegdot). Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi w języku angielskim oraz komentowanie wysłuchanych fragmentów, a także wyrażanie własnych opinii na ich podstawie. Omówienie różnic między różnorodnymi rejestrami językowymi w języku mówionym (i pisanym) ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa i intonacji. Strategie kognitywne (analiza usłyszanych wypowiedzi), strategie związane z aktywacją i wykorzystaniem posiadanych wiadomości (m.in. przewidywanie treści słuchanych wypowiedzi i tekstów oraz ról rozmówców), strategie wykorzystania kontekstu do zrozumienia wysłuchanych tekstów i wypowiedzi, strategie odpowiadania na i komentowania wypowiedzi w języku angielskim. |
Metody dydaktyczne: |
Zadania domowe oraz praca podczas zajęć Metoda ćwiczeniowa Metoda warsztatowa Demonstracje dźwiękowe i/lub video |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin ustny Kolokwium pisemne Kolokwium ustne Zadania domowe oraz praca podczas zajęć Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje dostateczny (dst; 3,0):dostateczna wiedza, umiejętności i kompetencje niedostateczny (ndst; 2,0):niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje |
Uwagi: |
S1-FAP 3 gr. 1 Brytyjska - dwóch prowadzących po 50% |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.