Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJA Konwersacja i słuchanie [13-ASL6XPKS] Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1
Moodle ID: 316082_1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: PNJA Konwersacja i słuchanie [13-ASL6XPKS]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2020/SL] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Izabela Krystek, Agnieszka Wawrzyniak
Literatura:

- autentyczne materiały prasowe (artykuły z periodyków w j. angielskim np. The Independent, BBC, The Guardian) i audiowizualne (dostarczane przez prowadzącego)

‒ Authentic Examination papers from Cambridge ESOL 2012 Cambridge English: Proficiency 1 CUP ‒ Bowkett Albert. 2017. C1 Speaking Skills: Simple Tools for Advanced English. Independently published.

‒ Harrison, M. 2013 Proficiency Testbuilder 4th edition Macmillan

‒ Lim, P.L., M. Kurtin, L. Wellman. 2001.Grammar Workbook for the Toefl Exam. Arco

‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2006. English Vocabulary in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press.

‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2006. English Vocabulary in Use. Upper-intermediate. Cambridge: Cambridge University Press.

‒ McCarthy, M. and O'Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge: Cambridge University Press.

‒ McCarthy, M. and O'Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Intermediate. Cambridge: Cambridge University Press.

‒ O'Dell, F. and McCarthy, M. 2008. English Collocations in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press

‒ Sunderland, P. (ed.), M. Vince. Advanced Language Practice (With Key). Macmillan ELT

‒ Thomas, B.J. 1991. Advanced Vocabulary and Idiom. Nelson.

‒ Vince, M. 2009. First Certificate Language Practice. Oxford: Macmillan Education.

‒ Vince, M. and Sunderland, P. 2004.Advanced Language Practice. Oxford: Macmillan Education.

‒ Wellman, G. 1992. The Heinemann ELT English Wordbuilder. Oxford: Heinemann.

Zakres tematów:

Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:

Miłość, rodzina i przyjaźń; Pieniądze i zakupy; Komunikacja i WWW; Podróżowanie i turystyka; Stereotypy; Edukacja; Jedzenie i zdrowie, Czas i rozrywka

Psychologia; Kontrowersje; Smak; Cykle życiowe; Innowacje; Obraz; Środowisko naturalne

Przestępstwo i kara; Gry; Sztuka; Praca; Etykieta i etyka; Opowieści; Sukces, Terroryzm

Czytanie autentycznych tekstów w języku angielskim oraz analizowanie i omawianie wybranych zagadnień społeczno-kulturowych w oparciu o różnorodne sytuacje komunikacyjne (np. burza mózgów, tworzenie rankingów, poszukiwanie podobieństw lub różnic, rozwiązywanie problemów, przeprowadzeni ankiet, opowiadanie anegdot).

Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi w języku angielskim oraz komentowanie wysłuchanych fragmentów, a także wyrażanie własnych opinii na ich podstawie.

Omówienie różnic między różnorodnymi rejestrami językowymi w języku mówionym (i pisanym) ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa i intonacji.

Strategie kognitywne (analiza usłyszanych wypowiedzi), strategie związane z aktywacją i wykorzystaniem posiadanych wiadomości (m.in. przewidywanie treści słuchanych wypowiedzi i tekstów oraz ról rozmówców), strategie wykorzystania kontekstu do zrozumienia wysłuchanych tekstów i wypowiedzi, strategie odpowiadania na i komentowania wypowiedzi w języku angielskim.

Metody dydaktyczne:

Zadania domowe oraz praca podczas zajęć

Metoda ćwiczeniowa

Metoda warsztatowa

Demonstracje dźwiękowe i/lub video

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin ustny

Kolokwium pisemne

Kolokwium ustne

Zadania domowe oraz praca podczas zajęć

Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:

bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje

dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje

dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje

dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje

dostateczny (dst; 3,0):dostateczna wiedza, umiejętności i kompetencje

niedostateczny (ndst; 2,0):niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje

Uwagi:

S1-FAP 3 gr. 1 Brytyjska - dwóch prowadzących po 50%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)