Module 3 (Main module)* [15-MOD3-ES-3BA-11]
Semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Moodle ID: 308930_1
Przedmiot: | Module 3 (Main module)* [15-MOD3-ES-3BA-11] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/2019 [2019/SL]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW1], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 7 |
Limit miejsc: | 30 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Prowadzący: | Katarzyna Burzyńska |
Literatura: |
Braunmuller, A. R. and Michael Hattaway (eds.). 2003. The Cambridge Companion to English Renaissance Drama Cambridge: Cambridge University Press. Chambers, E .K. 1923. The Elizabethan Stage 4 vols. Oxford: Oxford University Press. Craig, Hardin. 1966. The literature of the English Renaissance 1485-1660. London: Oxford University Press. Cuddon, Charles. 1999. The penguin dictionary of literary terms and literary theory. London: Penguin Books. Kinney, Arthur (ed.). 2002. A Companion to Renaissance Drama. Oxford: Wiley-Blackwell. Hattaway, Michael (ed.).2003. A Companion to Renaissance Literature and Culture. Oxford: Wiley-Blackwell. Smith, Emma (ed.). 2010. The Cambridge Companion to English Renaissance Tragedy. Cambridge: Cambridge University Press. Sikorska, Liliana. 2007. A short history of English literature. Poznań: Wydawnictwo Poznańskie. |
Zakres tematów: |
1. Prezentacja sylabusa. 2. Wprowadzenie do życia i twórczości Williama Shakeseare'a. 3. Wprowadzenie do konwencji teatru elżbietańskiego i jakubińskiego. 4. Wprowadzenie do wczesnej tragedii szekspirowskiej na podstawie sztuki "Tytus Andronicus". 5. Tragedia szekspirowska na podstawie "Hamleta" (2 spotkania) 6. Wprowadzenie do tragedii zemsty. 7. Wprowadzenie do tragedii rzymskiej na podstawie "Juliusza Cezara" (2 spotkania) 8. Wprowadzenie do kronik historycznych na podstawie fragmentów "Ryszarda II" i "Ryszarda III" (2 spotkania). 9. Komedia szekspirowska na podstawie "Snu nocy letniej" 10. Tragi-komedia na podstawie "Burzy". 11. Projekty studenckie (2-3 spotkania). |
Metody dydaktyczne: |
1. Analiza tekstu dramatycznego (tzw. close reading). 2. Projekcja filmu/ adaptacji teatralnej wraz z analizą. 3. Prezentacja PPP, wykład. 4. Semestralne projekty studenckie (prezentacje, moderacja dyskusji, analiza wybranych scen z adaptacji filmowych/teatralnych). 5. Pisemny mini-esej na wybrany temat z kursu. 6. Test semestralny. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Test semestralny na podstawie listy zagadnień umieszczonych na platformie Moodle. 2. Projekt semestralny (prezentacja PPP wraz z analizą wybranej sceny z tekstu/adaptacji filmowej lub teatrlanej oraz moderacja dyskusji). 3. Pisemny mini-esej na wybranych z materiałów temat. |
Uwagi: |
3BA/ES |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.