Statystyka w badaniach pedagogicznych [11-STATS-11-pw-n]
Semestr letni 2018/2019
Konwersatorium,
grupa nr 5
Moodle ID: 306302_5
Przedmiot: | Statystyka w badaniach pedagogicznych [11-STATS-11-pw-n] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/2019 [2019/SL]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 39 |
Limit miejsc: | 45 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Prowadzący: | Małgorzata Kabat |
Literatura: |
G.A.Ferguson, Y.Takane, Analiza statystyczna w pedagogice i psychologii, Warszawa 2011, M.Krzysztofiak, D.Urbanek, Metody statystyczne, Warszawa 1981, Cz. Nowaczyk, Podstawy Metod Statystycznych dla pedagogów, Warszawa-Poznań 1985 |
Zakres tematów: |
Zajęcia obejmą informacje dotyczące wprowadzenia w podstawy wiedzy na temat pomiaru i przetwarzania wyników badań w naukach pedagogicznych. Zwrócona będzie uwaga na fundamentalne pojęcia statystyczne, metody pomiaru, skale pomiarowe – nominalną, porządkową, interwałową. Nastąpi poznanie właściwości skal pomiarowych wraz i ich specyficznymi metodami pomiaru i obliczeń danych liczbowych. Wykorzysta się obliczanie miar położenia i rozproszenia wyników badań wraz z testami istotności. Otrzymane rezultaty będą podlegały zasadom stosowania wnioskowania statystycznego i weryfikacji hipotez w stosunku do otrzymanych wyników i norm standaryzowanych. Na zajęciach stosowane będą rozmaite formy prezentacji obliczeń i ich analiza pod względem ilościowym i jakościowym. Studenci zespołowo oraz indywidualnie rozwiązują zadania z poznanych skal pomiarowych. |
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne - słowne, dialogowe, technologie informacyjne, |
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagania - podstawy obliczeń matematycznych (poziom szkoły średniej), program microsoft execel Szacowanie pracy indywidualnej i grupowej wraz z etycznym postępowaniem Zaliczenie – kolokwium z zadań |
Uwagi: |
gr2 r1-ZUxEduTER, Przedmiot do wyboru - WYBRANY |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.