Praktyka pedagogiczna [11-PDRS-22-s]
Semestr letni 2018/2019
Praktyka,
grupa nr 2
Moodle ID: 297941_2
Przedmiot: | Praktyka pedagogiczna [11-PDRS-22-s] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/2019 [2019/SL]
(zakończony)
Praktyka [PRA], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 37 |
Limit miejsc: | 37 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Prowadzący: | Sonia Dzierzyńska-Breś |
Literatura: |
Danilewicz W.T., Izdebska J., Krzesińska-Żach, Pomoc dziecku i rodzinie w środowisku lokalnym: materiały pomocnicze dla studentów studiów pedagogicznych, Toruń 2001. - Deptuła M., Profilaktyka w grupach ryzyka. Diagnoza, Warszawa 2009. - Geldard K., Geldard D., Budowanie relacji w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami, Warszawa 2009. - Kujawiński J., Szkoła dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, Poznań 2005. - Kurlak I, Gretkowski A. (red.), Pomoc dziecku i rodzinie w sytuacji kryzysowej: teoria, historia, praktyka, Sandomierz 2008. . |
Zakres tematów: |
Prawne i etyczne zagadnienia w pracy pedagoga Animacja działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w instytucji. Diagnozowanie i projektowanie w instytucjach sytemu oświaty. Metody oddziaływań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w instytucji. System placówek oświaty i współdziałające z nim systemy Zasady projektowanie ścieżki własnego rozwoju zawodowego |
Metody dydaktyczne: |
Przedstawienie przez opiekuna z ramienia instytucji odpowiednich aktów prawnych i udostępnienie ich. Przedstawienie przez opiekuna z instytucji zadań, form, zasad etycznych. Modelowanie i umożliwienie współudziału w zadaniach projektowych. Miniwykład. Modelowanie. Analiza doświadczeń Modelowanie i umożliwienie współudziału w zadaniach projektowych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Bardzo dobra - student odbył praktykę w terminie i w wymaganej ilości godzin - student prawidłowo wykonał zadania przewidziane programem praktyki - student wykazywał właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji - student zachowywał zasady bhp oraz higieny pracy Dobra - student odbył praktykę w terminie i w wymaganej ilości godzin - student w większości prawidłowo wykonał zadania przewidziane programem praktyki, niewielkie uchybienia nie wpływały na całokształt jego pracy - student zwykle wykazywał właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji, w kilku sytuacjach jego zachowanie musiało zostać skorygowane przez opiekuna - student zwykle zachowywał zasady bhp oraz higieny pracy Dostateczna - student odbył praktykę w terminie i w wymaganej ilości godzin - student nie wykonał prawidłowo znacznej części zadań przewidzianych programem praktyki, ale po konsultacji potrafił jej poprawić, - student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji, ale po konsultacji wprowadził korektę swoich zachowań - student nie zawsze zachowywał zasady bhp oraz higieny pracy, ale po konsultacji wprowadził korektę swoich zachowań Niedostateczna (do otrzymania oceny niedostatecznej wystarczy spełnienie jednego warunku) - student nie odbył praktyki we właściwym terminie i/lub w wymaganej ilości godzin - student nieprawidłowo wykonał zadania przewidziane programem praktyki lub nie wykonał ich wcale - student często lub wcale nie wykazywał właściwych postawy względem klientów i współpracowników w instytucji - student nie zachowywał zasad bhp oraz higieny pracy |
Uwagi: |
r3-S1-PDr |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.