Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przygotowanie do praktyki pedagogicznej [11-PPDRS-22-s] Semestr zimowy 2018/2019
Konwersatorium, grupa nr 2
Moodle ID: 297782_2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Przygotowanie do praktyki pedagogicznej [11-PPDRS-22-s]
Zajęcia: Semestr zimowy 2018/2019 [2018/SZ] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 32
Limit miejsc: 32
Zaliczenie: Zaliczenie z notą
Prowadzący: Sonia Dzierzyńska-Breś
Literatura:

Danilewicz W.T., Izdebska J., Krzesińska-Żach, Pomoc dziecku i rodzinie w środowisku lokalnym: materiały pomocnicze dla studentów studiów pedagogicznych, Toruń 2001.

Geldard K., Geldard D., Budowanie relacji w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami, Warszawa 2009.

Kujawiński J., Szkoła dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, Poznań 2005.

Kurlak I, Gretkowski A. (red.), Pomoc dziecku i rodzinie w sytuacji kryzysowej: teoria, historia, praktyka, Sandomierz 2008.

Śliwerski B., Jak zmienić szkołę?: studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej, Kraków 2008.

Zakres tematów:

System instytucji oświatowych wobec wyzwań współczesności.

Pedagog w relacji z klientem instytucji oświatowych. Interdyscyplinarny i zespołowy wymiar pracy pedagoga. Etyka w pracy pedagoga.

Metodyka oddziaływań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w wybranych instytucjach systemu oświaty, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży zagrożonych niedostosowaniem społecznym lub już niedostosowanych.

Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach systemu oświaty. Stres zawodowy i wypalenie zawodowe.

Metody dydaktyczne:

Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień

Dyskusja

Praca z tekstem

Metody i kryteria oceniania:

Bardzo dobra - student prawidłowo opisuje instytucje, charakteryzuje ich działalność oraz potrzeby klientów

- student wykazuje właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji

- student prawidłowo opisuje zasady bhp i higieny pracy

Dobra - student z niewielkimi błędami opisuje instytucje, charakteryzuje ich działalność oraz potrzeby klientów

- student zwykle wykazuje właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji

- student z niewielkimi błędami opisuje zasady bhp i higieny pracy

Dostateczna - student potrafi opisać część instytucji, powierzchownie charakteryzuje ich działalność oraz potrzeby klientów

- student nie zawsze wykazuje właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji

- student powierzchownie opisuje zasady bhp i higieny pracy

Niedostateczna (do otrzymania oceny niedostatecznej wystarczy spełnienie jednego warunku) - student popełnia kluczowe błędy opisując instytucje, charakteryzując ich działalność oraz potrzeby klientów lub nie potrafi opisać ich wcale

- student zwykle nie wykazuje właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji

- student nieprawidłowo opisuje zasady bhp i higieny pracy lub nie zna ich wcale

Uwagi:

gr2 r3-S1-PDr

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)