Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Muzyka filmowa, muzyka w filmie 03-F-MFM-E
Semestr letni 2017/2018
Egzamin, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Muzyka filmowa, muzyka w filmie 03-F-MFM-E
Zajęcia Semestr letni 2017/2018 (2018/SL) (zakończony)
Egzamin (EGZ), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: 100
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Krzysztof Kozłowski
Strona domowa grupy: http://filmoznawstwo.com/
Literatura:

• Dahlhaus Carl, „Rozumienie” muzyki i język analizy muzycznej, w: Idea muzyki absolutnej i inne studia, przeł. A. Buchner, Kraków 1988, s. 271–284.

• Helman Alicja, Dźwięczący ekran, Warszawa 1968.

• Helman Alicja, Pitrus Andrzej, Podstawy wiedzy o filmie, Gdańsk 2008.

• Helman Alicja, Rola muzyki w filmie, Warszawa 1964.

• Kozłowski Krzysztof, Obrazy „Czarodziejskiego fletu”. Ingmara Bergmana filmowa transpozycja opery Mozarta, w: Opera i dramat muzyczny. Szkice, Poznań 2006, s. 72–82 („Poznańskie Studia Operowe”, t. 7 [„Prace Komisji Muzykologicznej”, t. 20]).

• Kozłowski Krzysztof, Stanley Kubrick. Filmowa polifonia sztuk, Warszawa 2013.

Zakres tematów:

1) Film fabularny i diabolus in musica.

2) Muzyka i kostium (Frears, Kubrick, Leone).

3) Richard Wagner a kino.

4) Film muzyczny.

Metody dydaktyczne:

Wykład.

Metody i kryteria oceniania:

Niedostateczny

Student nie potrafi zaprezentować podstawowej wiedzy z zakresu muzyki filmowej i muzyki w filmie.

Dostateczny/ dostateczny plus

Student dysponuje podstawową wiedzą na temat muzyki filmowej i muzyki w filmie.

Dobry/ dobry plus

Student dysponuje uporządkowaną wiedzą na temat związków obrazu filmowego i muzyki w zakresie czterech bloków tematycznych; potrafi wskazać i objaśnić różne rodzaje ich współwystępowania, przywołując odpowiednie przykłady z twórczości filmowej; orientuje się w ujęciach teoretycznych i potrafi przywołać odpowiednią literaturę naukową.

Bardzo dobry

Student swobodnie operuje wiedzą z zajęć; rozumie specyfikę muzyki i obrazu filmowego w zakresie czterech bloków tematycznych oraz możliwości ich różnorakiego współwystępowania; potrafi interpretować odwołania do różnych tradycji muzycznych, wspierając swoje wypowiedzi argumentami zaczerpniętymi z tekstów naukowych; orientuje się zarówno w klasycznych, jak i w najnowszych ujęciach problematyki muzyczno-filmowej.

Uwagi:

Egzamin ustny.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.