Tutorial łaciński: Konwencja, prawda i manipulacja w elegiach wygnańczych Owidiusza [03-TL-KPM]
Semestr letni 2017/2018
Tutorial,
grupa nr 1
Moodle ID: 282709_1
Przedmiot: | Tutorial łaciński: Konwencja, prawda i manipulacja w elegiach wygnańczych Owidiusza [03-TL-KPM] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2017/2018 [2018/SL]
(zakończony)
Tutorial [TUT], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Elżbieta Wesołowska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
A. Wójcik, Poezje znad Morza Czarnego, Poznań 2003. Owidiusz, Żale, Poznań 2002. Owidiusz, Poezje wygnańcze, Toruń 2006. Owidiusz, Fasti, Wrocław 2009. S. Stabryła, Owidiusz, Świat poetycki, Wrocław. J. Klausa-Wartacz, Owidiusz polskich romantyków, Poznań. M. Cytowska, H.Szelest, Literatura rzymska. Okres augustowski. Inne opracowania, w tym obcojęzyczne, dostarczy prowadząca zajęcia. M. Puk, Mit tułacza i wygnańca w poezji Owidiusza , Poznań 2015. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1-2. Polityka kulturalno-społeczna Oktawiana Augusta. Środki przymusu w Rzymie w tych czasach. 3-4.Niepokorni poeci i Owidiusz. 5-6. Carmen et error 7-8. Czego pragnie wygnany poeta? 9-10. Metapoetyckie rozważania poety w Tomis. 11-12. Poety gra z władcą. 13-14. Poety gra z odbiorcą. 15. ZALICZENIE Tematy esejów: 1. Rodzaje wygnania w czasach antycznych. 2. Cyceron-wygnaniec, Seneka-wygnaniec. 3. Żony i córki antycznych literatów. 4. Podróż Nazona na miejsce wygnania. 5. Topografia poetycka w poezjach wygnańczych . 6. Fenomen wygnania. 7. Owidiusz nowożytnych emigrantów. 8. Zagadka Owidiuszwego prześladowcy -"Ibis". |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
1. Elementy wykładu w celu nakreślenia epoki i prawa ówczesnego. 2. Prezentacje referatów. 3. Dyskusja. 4. Praca z tekstem oryginalnym. 5. .Elementy pracy w grupach. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę łączną składają się: 1. frekwencja: 20% 2. aktywność: 20% 3. prezentacja: 20% 4. zaliczenie-test lub rozmowa: 40% |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.