Podstawy warsztatu naukowego II [05-PWN-12-etn]
Semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Moodle ID: 281599_1
Przedmiot: | Podstawy warsztatu naukowego II [05-PWN-12-etn] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2017/2018 [2018/SL]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | 99 |
Prowadzący: | Łukasz Kaczmarek, Izabella Main, Agata Stanisz |
Literatura: |
Dr Agata Stanisz: a) Ardevol Elisenda (b.d), Cybererculture: Anthropological perspective of the internet, http://eardevol.files.wordpress.com/2008/10/cyberculture.pdf (dostęp 10.01.2018). b) Brocki Marcin (2012), Antropologia komunikacji wobec społecznego kontekstu nowych technologii komunikacyjnych, w: B. Sierocka (red), Via communicandi. Prace z antropologii komunikacji i epistemnologii społeczej, Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, s. 21-33, http://www.wnsid.dsw.edu.pl/fileadmin/user_upload/wns/via_comunicandi/1/03_Brocki.pdf (dostęp 10.01.2018). c) Jemielniak Dariusz (2013), Netnografia, czyli etnografia wirtualna – nowa forma badań etnograficznych, „Prakseologia” nr 154, s. 97-116, https://www.academia.edu/4933672/Netnografia_czyli_etnografia_wirtualna_nowa_forma_bada%C5%84_etnograficznych (dostęp 10.01.2018). d) Jurek Krzysztof (2013), Badania społeczne w internecie. Wirtualna etnografia w teorii i praktyce, „Półrocznik Nauka i Szkolnictwo Wyższe” nr 41(1), s. 86-99, https://www.researchgate.net/publication/314154604_Badania_spoleczne_w_internecie_Wirtualna_etnografia_w_teorii_i_praktyce (dostęp 10.01.2018). Dr Izabella Main: a) Kaniowska Katarzyna, Noemi Modnicka, red. 2010. Etyczne problemy badań antropologicznych. Wrocław-Łódź: Polskie Towarzystwo Ludoznawcze. b) Kaufmann Jean-Claude. 2010. Wywiad rozumiejący. TŁ. A. Kapciak. Warszawa: Oficyna Naukowa. c) Kvale Steinar. 2010. Prowadzenie wywiadów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Dr Łukasz Kaczmarek: a) Rabinow Paul 2010, Refleksje na temat badań terenowych w Maroku, tłum. K.J. Dudek, S. Sikora. Kęty. b) Bloch Natalia 2013, Między terenem a tekstem, czyli o siedmiu grzechach głównych w tworzeniu narracji o światach innych ludzi, w: (red.) Natalia Bloch, Anna W. Brzezińska, współpraca Błażej Warkocki, Małgorzata Wosińska Sztutowo/Stutthof. Gdzieś pomiędzy plażą a obozem, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, 2013, s. 9-28. c) Kaczmarek Łukasz 2015, Między survey research a obserwacją uczestniczącą: rozdarcia metodologiczno-tożsamościowe w polskiej etnologii/antropologii kulturowej w XXI wieku, „Etnografia. Praktyki. Teorie. Doświadczenia” 2016, nr 2, s. 123-136. |
Zakres tematów: |
Techniki nagrywania wywiadów etnograficznych, reporterskich oraz field recording; Edycja plików dźwiękowych; Programy do transkrypcji ; Fotografia cyfrowa; Internet w pracy antropologa; Metody prowadzenia wywiadu etnograficznego; Opracowywanie wywiadu etnograficznego; Prowadzenie notatek terenowych i dzienników badawczych; Prezentacje multimedialne; Przeprowadzanie kwerend internetowych |
Metody dydaktyczne: |
warsztaty, konsultacje |
Metody i kryteria oceniania: |
obserwacja pytań zadawanych podczas zajęć; przygotowanie do zajęć; 5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Uwagi: |
grupa 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.