Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy kryminologii klinicznej [11-PKK-4RK-pw-s] Semestr letni 2017/2018
Konwersatorium, grupa nr 2
Moodle ID: 273771_2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy kryminologii klinicznej [11-PKK-4RK-pw-s]
Zajęcia: Semestr letni 2017/2018 [2018/SL] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 37
Limit miejsc: 37
Zaliczenie: Zaliczenie z notą
Prowadzący: Agnieszka Barczykowska
Literatura:

B. Bętkowska - Korpała, Uzależnienia w praktyce klinicznej, Warszawa 2009.

J. Heitzman, Stress w etiologii przestępstw agresywnych, Kraków 2002.

Welento - Nowacka A., Zastosowanie oraz założenia teoretyczne narzędzi opartych na m,odelu ustrukturyzowanej oceny ryzyka wystąpienia zachowań związanych z przemocą w praktyce klinicznej, Psychiatria, tom 14, nr 1, s. 21 - 27.

M. Makara - Studzińska, I. Partyka, P. Ziemecki, Zespół stresu pourazowego - rys historyczny, terminologia, metody pomiaru, Current Problems of Psychiatry, rocznik 2012, tom 13, numer 2, s 109-114.

Chojecka J., Model dla wszystkich?: spory wokół koncepcji szacowania ryzyka recydywy, Resocjalizacja Polska, 2014, nr 7.

A. Barczykowska, Model ryzyka i model dobrego życia - od sporu do kooperacji w Resocjalizacja nieletnich. Aktualne dylematy instytucji resocjalizacyjnych, red.: Witek Paweł, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego (2018), s. 153-168.

M. Muskała, "Odstąpienie do przestępczości" w teorii i praktyce resocjalizacyjnej, Poznań 2016, s. 173-192.

Zakres tematów:

Uzależnienia i ich znacznie dla działań kryminalnych

Diagnoza następstw wydarzeń krytycznych - PTSD, ASD/SDSP

Diagnoza ryzyka przemocy

Model GLM i RNR jako podstawy diagnozy i prognozy kryminologicznej

Metody dydaktyczne:

Praca w grupie, analiza przypadków, analiza literatury, prezentacja, mini-wykład

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach.

Test: pytania zamknięte i otwarte (ocena pozytywna: 50% + 1)

Uwagi:

r1-S2-PDrk Przedmiot do wyboru -WYBRANY

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)