Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - sprawności zintegrowane [11-JASZ-35-s] Semestr zimowy 2017/2018
Zajęcia laboratoryjne, grupa nr 3
Moodle ID: 270605_3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - sprawności zintegrowane [11-JASZ-35-s]
Zajęcia: Semestr zimowy 2017/2018 [2017/SZ] (zakończony)
Zajęcia laboratoryjne [LAB], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Zaliczenie z notą
Prowadzący: Katarzyna Turska
Literatura:

Eales, F., & S.Oakes. ”Speakout 2nd edition – upper intermediate” + Workbook Pearson, 2015

McCarthy, M. & F.O’Dell. “English Vocabulary in Use” – upper-intermediate, CUP

Vince, M. with P.Emmerson. “First Certificate Language Practice”, Macmillan

Ted talks

Zakres tematów:

Zakres tematów obejmuje następujące zagadnienia przerabiane w języku angielskim:

- wynalazki oraz ich rola w kształtowaniu stylu życia

- wpływ reklam na odbiorców

- sposoby prowadzenia dyskusji

- edukacja szkolna a inwencja twórcza

- sposoby rozwijania inteligencji

- etapy rozwoju człowieka

- pesymiści i optymiści

- emocje i ich wyrażanie

- jasne przekazywanie treści

- jak żyć zdrowo i szczęśliwie

- rola telewizji w edukacji

- jakość mediów a kształtowanie postaw odbiorców

- przekazywanie treści kontrowersyjnych

- wyrażanie opinii i argumentowanie

- czytanie oryginalnego artykułu w języku angielskim

- słownictwo dotyczące podejmowania decyzji

- słownictwo związane z negatywnym i pozytywnym zachowaniem w różnych sytuacjach

- wyrażanie emocji w rozmowach z innymi osobami

- jak radzić sobie w trudnych sytuacjach komunikacyjnych

- dawanie rad

- reagowanie na złe zachowanie innych

Metody dydaktyczne:

Czytanie i wyjaśnianie tekstów, warsztaty, prezentacje, dyskusje, ćwiczenia praktyczne (konwersacje, dyskusje).

Zajęcia są poświęcone rozwijaniu szeroko pojętych umiejętności językowych poprzez:

- powtarzanie i poszerzanie znajomości słownictwa niezbędnego do wyrażania różnorodnych treści i opinii dotyczących życia codziennego (zainteresowania, ważne wydarzenia, opisy, cechy charakteru, uczucia, praca itd.) oraz tematów związanych z edukacją i psychologią .

- trening strategii efektywnego słuchania – zrozumieniu ogólnego sensu wypowiedzi, wychwytywaniu potrzebnych szczegółów, domyślaniu się znaczenia nieznanych słów, robienia krótkich notatek umożliwiających odtworzenie najważniejszych elementów słyszanej wypowiedzi .

- trening strategii efektywnego czytania – zrozumieniu ogólnego sensu tekstu, wychwytywaniu potrzebnych szczegółów, domyślaniu się znaczenia nieznanych słów, streszczania i przekazywania najistotniejszych treści oraz krytycznego odnoszenia się do nich.

- ćwiczenie strategii komunikacyjnych np. negocjowanie znaczenia czy wyrażanie prośby o powtórzenie, ćwiczenie wyrażania różnorodnych funkcji językowych np. prośby, zgody, opisu, opinii, argumentowanie, pytania o pozwolenie, skargi, itp.

- opanowanie słownictwa i wyrażeń językowych potrzebnych nauczycielowi języka obcego do efektywnego funkcjonowania w klasie, zarządzanie procesem uczenia się swoich podopiecznych bez konieczności używania języka ojczystego.

- opanowanie słownictwa związanego z bezpośrednim środowiskiem dziecka, jego rozwojem oraz procesami uczenia się, różnymi modelami edukacji językowej oraz dydaktyką języków obcych.

Metody i kryteria oceniania:

Testy, kartkówki, ustne prezentacje, dialogi.

Testy zaliczone na 60%, jedna prezentacja w ciągu roku akademickiego na temat związany z edukacją, na podstawie artykułu anglojęzycznego. Zaliczona na ocenę pozytywną pod względem poprawności językowej, spójności wypowiedzi oraz jasnego przekazania treści.

Systematyczna praca jest oceniana w czasie sprawdzania zadań domowych oraz krótkich testów np. ze słownictwa.

Dopuszczalne są dwie nieobecności na semestr.

Uwagi:

gr3. r2-DLx-EduAng

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)