Język angielski - sprawności zintegrowane [11-JASZ-35-s]
Semestr zimowy 2017/2018
Zajęcia laboratoryjne,
grupa nr 3
Moodle ID: 270605_3
Przedmiot: | Język angielski - sprawności zintegrowane [11-JASZ-35-s] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2017/2018 [2017/SZ]
(zakończony)
Zajęcia laboratoryjne [LAB], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 16 |
Limit miejsc: | 15 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Prowadzący: | Katarzyna Turska |
Literatura: |
Eales, F., & S.Oakes. ”Speakout 2nd edition – upper intermediate” + Workbook Pearson, 2015 McCarthy, M. & F.O’Dell. “English Vocabulary in Use” – upper-intermediate, CUP Vince, M. with P.Emmerson. “First Certificate Language Practice”, Macmillan Ted talks |
Zakres tematów: |
Zakres tematów obejmuje następujące zagadnienia przerabiane w języku angielskim: - wynalazki oraz ich rola w kształtowaniu stylu życia - wpływ reklam na odbiorców - sposoby prowadzenia dyskusji - edukacja szkolna a inwencja twórcza - sposoby rozwijania inteligencji - etapy rozwoju człowieka - pesymiści i optymiści - emocje i ich wyrażanie - jasne przekazywanie treści - jak żyć zdrowo i szczęśliwie - rola telewizji w edukacji - jakość mediów a kształtowanie postaw odbiorców - przekazywanie treści kontrowersyjnych - wyrażanie opinii i argumentowanie - czytanie oryginalnego artykułu w języku angielskim - słownictwo dotyczące podejmowania decyzji - słownictwo związane z negatywnym i pozytywnym zachowaniem w różnych sytuacjach - wyrażanie emocji w rozmowach z innymi osobami - jak radzić sobie w trudnych sytuacjach komunikacyjnych - dawanie rad - reagowanie na złe zachowanie innych |
Metody dydaktyczne: |
Czytanie i wyjaśnianie tekstów, warsztaty, prezentacje, dyskusje, ćwiczenia praktyczne (konwersacje, dyskusje). Zajęcia są poświęcone rozwijaniu szeroko pojętych umiejętności językowych poprzez: - powtarzanie i poszerzanie znajomości słownictwa niezbędnego do wyrażania różnorodnych treści i opinii dotyczących życia codziennego (zainteresowania, ważne wydarzenia, opisy, cechy charakteru, uczucia, praca itd.) oraz tematów związanych z edukacją i psychologią . - trening strategii efektywnego słuchania – zrozumieniu ogólnego sensu wypowiedzi, wychwytywaniu potrzebnych szczegółów, domyślaniu się znaczenia nieznanych słów, robienia krótkich notatek umożliwiających odtworzenie najważniejszych elementów słyszanej wypowiedzi . - trening strategii efektywnego czytania – zrozumieniu ogólnego sensu tekstu, wychwytywaniu potrzebnych szczegółów, domyślaniu się znaczenia nieznanych słów, streszczania i przekazywania najistotniejszych treści oraz krytycznego odnoszenia się do nich. - ćwiczenie strategii komunikacyjnych np. negocjowanie znaczenia czy wyrażanie prośby o powtórzenie, ćwiczenie wyrażania różnorodnych funkcji językowych np. prośby, zgody, opisu, opinii, argumentowanie, pytania o pozwolenie, skargi, itp. - opanowanie słownictwa i wyrażeń językowych potrzebnych nauczycielowi języka obcego do efektywnego funkcjonowania w klasie, zarządzanie procesem uczenia się swoich podopiecznych bez konieczności używania języka ojczystego. - opanowanie słownictwa związanego z bezpośrednim środowiskiem dziecka, jego rozwojem oraz procesami uczenia się, różnymi modelami edukacji językowej oraz dydaktyką języków obcych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Testy, kartkówki, ustne prezentacje, dialogi. Testy zaliczone na 60%, jedna prezentacja w ciągu roku akademickiego na temat związany z edukacją, na podstawie artykułu anglojęzycznego. Zaliczona na ocenę pozytywną pod względem poprawności językowej, spójności wypowiedzi oraz jasnego przekazania treści. Systematyczna praca jest oceniana w czasie sprawdzania zadań domowych oraz krótkich testów np. ze słownictwa. Dopuszczalne są dwie nieobecności na semestr. |
Uwagi: |
gr3. r2-DLx-EduAng |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.