Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza i wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z zaburzeniami sprzężonymi [11-DZS-11-s] Semestr zimowy 2017/2018
Konwersatorium, grupa nr 1
Moodle ID: 270579_1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnoza i wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z zaburzeniami sprzężonymi [11-DZS-11-s]
Zajęcia: Semestr zimowy 2017/2018 [2017/SZ] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: 24
Zaliczenie: Zaliczenie z notą
Prowadzący: Aneta Wojciechowska
Literatura:

Bielicka-Cymerman J. „Zaburzenia napadowe niepadaczkowe u dzieci.” http://www.padaczka.pl/index.php?menu=warto_przeczytac 24.02.2008

Grochmal-Bach B. (2003). Dziecko z zaburzeniami padaczkowymi - aspekty pedagogiczne i psychologiczne. Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

Kościelska M. (1976). Psychologiczne problemy padaczki u dzieci. Warszawa: PWN

Majkowski J. (1986). Padaczka : diagnostyka, leczenie, zapobieganie. Warszawa : Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich

Majkowski J., Bułachowa L. (1991). Padaczka : porady dla chorych. Warszawa : Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich

Michałowicz R. (red.) (2001). Padaczka i inne stany napadowe u dzieci. Warszawa: Wydawnictwo PZWL

www.padaczka.pl

www.neuronet.pl

http://guzki.w.interia.pl

Korniszewski L. (2005), Dziecko z zespołem wad wrodzonych. Diagnostyka dysmorfologiczna. Warszawa: PZWL ( rozdz. 4, 5, 8,9)

Cytowska B., Winczura B., Stawarski A.(red.) (2008) , Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju. Kraków: IMPULS (s. 77-94, 145-152, 233-242)

Namysłowska I. (red.) (2007), Psychiatria dzieci i młodzieży. (s. 96-97)

Maurer A., Bołtuć I. (2002), Dzieci z zespołem Williamsa. Kraków: IMPULS

www.wspolnie.org

Tetzchner S., von, Martinsen H. (2002), Wprowadzenie do wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się. Nauka znaków oraz używania pomocy komunikacyjnych przez dzieci, młodzież i dorosłych z zaburzeniami rozwoju.

Kaczmarek B.B. (red.) (2014) Makaton w rozwoju osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi

Kaczmarek B.B., Wojciechowska (2015), Autyzm i AAC. Aleternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem

Dykcik W. (red) - Pedagogika specjalna. Poznań: Wyd. UAM (rozdziały dotyczące niepełnosprawności intelektualnej

Obuchowska I. (red.) - Dziecko niepełnosprawne w rodzinie (rozdziały dotyczące niepełnosprawności intelektualne).

Kielin J. (red.) - Rozwój daje radość. Gdańsk:GWP (rozdziały dotyczące metod terapeutycznych)

Zakres tematów:

Padaczka jako jedno z częstych zaburzeń współwystępujących z niepełnosprawnością intelektualną

Dziecko z zespołem wad wrodzonych

Charakterystyka wybranych zespołów genetycznych

Niepełnosprawność intelektualna w sprzężeniu z niepełnosprawnością ruchową i sensoryczną

AAC w pracy z dziećmi ze sprzężoną niepełnosprawnością

Metody dydaktyczne:

prezentacja, dyskusja, film, praca w grupach

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie w formie pisemnej.

Kryteria oceniania :

5.5– znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

5.0– bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale 
z licznymi niedociągnięciami

3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale 
z licznymi błędami

2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

Uwagi:

gr1 r2-S2-PDwr

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)