Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy poradnictwa społecznego [11-PPS-11-s] Semestr letni 2017/2018
Konwersatorium, grupa nr 15
Moodle ID: 266340_15

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy poradnictwa społecznego [11-PPS-11-s]
Zajęcia: Semestr letni 2017/2018 [2018/SL] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 15 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 37
Limit miejsc: 40
Zaliczenie: Zaliczenie z notą
Prowadzący: Agnieszka Skowrońska-Pućka
Literatura:

Blok I- M. Piorunek „Poradnictwo. Wokół kwestii rudymentarnych (w) Zierkiewicz E., Drabik-Podgórna V. (red) „Poradnictwo w kulturze indywidualizmu”. Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT, 2010

BLOK II- • D.P Skowroński, K. Waszyńska Poradnictwo on-line jako alternatywna forma pomocy psychopedagogicznej i terapeutycznej, W: M. Piorunek (red). „Dymensje poradnictwa i wsparcia społecznego w perspektywie interdyscyplinarnej”, Wyd. UAM, Poznań 2015.

• B. Aouil, Poradnictwo i wsparcie psychologiczne online. Przegląd i sugestie, W: M. Piorunek (red). „Poradnictwo. Kolejne przybliżenia”, Wyd. UAM, Poznań 2011.

• B. Aouil, Poradnictwo i wsparcie psychologiczne online dla dzieci i młodzieży-ofiar przemocy, „Dziecko krzywdzone”, nr. 2 (31) 2010 (PDF)

• B. Aouil, J. Berndt, K. Domińska, Pomoc psychologiczna online w systemie opieki paliatywnej, „Polskie Forum Psychologiczne”, 2007, tom. 12, nr.1 (PDF)

• Aouil, B. (2004) Psychologia pomocy Online - czyli Internet w poradnictwie psychologicznym. Bydgoszcz: Magraf.

BLOK III-• Baranowska A., Tutoring jako alternatywna metoda pracy z uczniem zdolnym, „E-mentor” 2014 nr 5.

• V. Drabik-Podgórna, Doradca, coach czy "architekt życia"? O noimjch zadaniach

i kompetencjach w obszarze profesjonalnej pomocy W: M. Piorunek (red). „Dymensje poradnictwa i wsparcia społecznego w perspektywie interdyscyplinarnej”, Wyd. UAM, 2015.

• Kozielska J, Skowrońska-Pućka A, Coaching - czym jest, a czym nie jest? O możliwościach wykorzystania coachingu jako formy niedyrektywnego wspierania w systemie edukacji, W: M. Piorunek (red). „Dymensje poradnictwa i wsparcia społecznego w perspektywie interdyscyplinarnej”, Wyd. UAM, 2015.

Literatura uzupełniająca:

• Sarnat-Ciastko A., Tutoring w polskiej szkole, Warszawa 2015.

• Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków, red. P. Czekierda, B. Fingas, M. Szala, Warszawa 2015.

• Kozielska, J, Skowrońska-Pućka A, O możliwościach wykorzystania coachingu w edukacji, Uczyć Lepiej, 5/2013-2014

Zakres tematów:

1. Podstawy poradnictwa społecznego. Rozstrzygnięcia terminologiczne

2. Różne oblicza poradnictwa- cyberporadnictwo, e-pomoc

3.Nowe zjawiska związane z rozwojem poradnictwa

Uwagi:

r3-DLx, czwartek 11.30-13.00 (29.III-26.IV) s.310 Międzychodzka 5 dr Agnieszka Skowrońska-Pućka

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)