Podstawy poradnictwa społecznego [11-PPS-11-s]
Semestr letni 2017/2018
Konwersatorium,
grupa nr 15
Moodle ID: 266340_15
Przedmiot: | Podstawy poradnictwa społecznego [11-PPS-11-s] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2017/2018 [2018/SL]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 15 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 37 |
Limit miejsc: | 40 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Prowadzący: | Agnieszka Skowrońska-Pućka |
Literatura: |
Blok I- M. Piorunek „Poradnictwo. Wokół kwestii rudymentarnych (w) Zierkiewicz E., Drabik-Podgórna V. (red) „Poradnictwo w kulturze indywidualizmu”. Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT, 2010 BLOK II- • D.P Skowroński, K. Waszyńska Poradnictwo on-line jako alternatywna forma pomocy psychopedagogicznej i terapeutycznej, W: M. Piorunek (red). „Dymensje poradnictwa i wsparcia społecznego w perspektywie interdyscyplinarnej”, Wyd. UAM, Poznań 2015. • B. Aouil, Poradnictwo i wsparcie psychologiczne online. Przegląd i sugestie, W: M. Piorunek (red). „Poradnictwo. Kolejne przybliżenia”, Wyd. UAM, Poznań 2011. • B. Aouil, Poradnictwo i wsparcie psychologiczne online dla dzieci i młodzieży-ofiar przemocy, „Dziecko krzywdzone”, nr. 2 (31) 2010 (PDF) • B. Aouil, J. Berndt, K. Domińska, Pomoc psychologiczna online w systemie opieki paliatywnej, „Polskie Forum Psychologiczne”, 2007, tom. 12, nr.1 (PDF) • Aouil, B. (2004) Psychologia pomocy Online - czyli Internet w poradnictwie psychologicznym. Bydgoszcz: Magraf. BLOK III-• Baranowska A., Tutoring jako alternatywna metoda pracy z uczniem zdolnym, „E-mentor” 2014 nr 5. • V. Drabik-Podgórna, Doradca, coach czy "architekt życia"? O noimjch zadaniach i kompetencjach w obszarze profesjonalnej pomocy W: M. Piorunek (red). „Dymensje poradnictwa i wsparcia społecznego w perspektywie interdyscyplinarnej”, Wyd. UAM, 2015. • Kozielska J, Skowrońska-Pućka A, Coaching - czym jest, a czym nie jest? O możliwościach wykorzystania coachingu jako formy niedyrektywnego wspierania w systemie edukacji, W: M. Piorunek (red). „Dymensje poradnictwa i wsparcia społecznego w perspektywie interdyscyplinarnej”, Wyd. UAM, 2015. Literatura uzupełniająca: • Sarnat-Ciastko A., Tutoring w polskiej szkole, Warszawa 2015. • Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków, red. P. Czekierda, B. Fingas, M. Szala, Warszawa 2015. • Kozielska, J, Skowrońska-Pućka A, O możliwościach wykorzystania coachingu w edukacji, Uczyć Lepiej, 5/2013-2014 |
Zakres tematów: |
1. Podstawy poradnictwa społecznego. Rozstrzygnięcia terminologiczne 2. Różne oblicza poradnictwa- cyberporadnictwo, e-pomoc 3.Nowe zjawiska związane z rozwojem poradnictwa |
Uwagi: |
r3-DLx, czwartek 11.30-13.00 (29.III-26.IV) s.310 Międzychodzka 5 dr Agnieszka Skowrońska-Pućka |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.