Wprowadzenie do analizy danych społecznych [11-WADS-4W-pw-n]
Semestr letni 2017/2018
Konwersatorium,
grupa nr 7
Moodle ID: 264177_7
Przedmiot: | Wprowadzenie do analizy danych społecznych [11-WADS-4W-pw-n] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2017/2018 [2018/SL]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 38 |
Limit miejsc: | 40 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Prowadzący: | Małgorzata Kabat |
Literatura: |
G.Ferguson. Y.Takane, Analiza statystyczna w pedagogice i psychologii, PWN 1997 oraz późniejsze wydania. |
Zakres tematów: |
Tematyka zajęć konwersatoryjnych wiąże się z opracowaniem wyników dotyczących różnych wielkości liczbowych wynikających z paradygmatów pozytywistycznych uwzględniających procedury ex post łączące się z analiza danych jakościowych skali nominalnej. Ponadto, problematyka obejmie wybrane zagadnienia dotyczące poznania podstaw wiedzy o rodzajach pomiaru i przetwarzania w skali porządkowej i przedziałowej. Uzyskane rezultaty danych społecznych podlegają wnioskowaniu statystycznemu i weryfikacji hipotez badawczych. Ich interpretacja wynika ma ogromne znaczenie dla rozważanych społecznych zjawisk. Uczestniczy uczą się nie tylko realizacji wybranych operacji statystycznych, jakie należy wykonać na zbiorze wartości liczbowych zestawionych w tabelach, ale i eksplikacji pozyskanych wartości pojawiających się w rozmaitych zadaniach. |
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne - słowne, dialogowe, technologie informacyjne, Wymagania - podstawy obliczeń matematycznych (poziom szkoły średniej), program microsoft execel Przygotowanie konkretnego zestawu zadań odmiennych dla danej grupy |
Metody i kryteria oceniania: |
Indywidualne rozwiązywanie zadań i ich ocena w skali od 2 do 5. |
Uwagi: |
gr1 r1-N2-PDwn-B -Przedmiot do wyboru - WYBRANY |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.