Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Child abuse and neglect in social and psychological perspective

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 23-PIE-CHA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Child abuse and neglect in social and psychological perspective
Jednostka: Wydział Psychologii i Kognitywistyki
Grupy: E-learning - przedmioty Wydziału Psychologii i Kognitywistyki
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
oferta AMU-PIE na semestr letni
oferta AMU-PIE na semestr zimowy
Przedmioty AMU-PIE na Wydziale Psychologii i Kognitywistyki
Przedmioty na Wydziale Psychologii i Kognitywistyki
Punkty ECTS i inne: 4.00 LUB 5.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Kierunek studiów:

social sciences

Cele kształcenia:

- to provide knowledge on child abuse and neglect problem, its psychosocial determinants and consequences

- to develop skills useful for analysis and preparation of interventions aimed at preventing the problem

- to make students aware and sensitive to the ethical issues associated with making interventions in the area of child abuse

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

- basic psycholgical knowledge (or readiness to overtake it, with lecturer’s help),

- competence of reflection on surrounding social Word,

- competence of discussion and work in groups

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

MS Teams (course group)

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

lecture, case analyses

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

4

Pełny opis:

Child in a world of social relations.

Social contexts and relational factors of child development.

Etiology of child abuse and neglect - theories focused on offenders.

Etiology of child abuse and neglect - victimological theories.

Social and cultural theories of child abuse and neglect.

Physical abuse and neglect of children.

Sexual abuse of children.

Emotional abuse and neglect in child care relations.

Peer violence.

Consequences of abuse and neglect in child’s development.

Intergenerational transmission as a long-term consequence of abuse and neglect experience.

Disclosure and diagnosis of child abuse and neglect.

Interventions in child abuse cases. Levels and strategies of prevention.

Child as a witness in court.

Literatura:

Browne, K. D., Hanks, H. , Stratton, P., Hamilton-Giachritsis, C. (eds.) (2002). Early Prediction and Prevention of Child Abuse: A Handbook. London: Wiley

Blackwell.Finkelhor, D. (2008). Childhood Victimization: Violence, crime, and abuse in the lives of young people. OUP USA.

Hove, D. (2005). Child Abuse and Neglect: Attachment, Development and Intervention. Palgrave Macmillan.

McCoy, M.L., Keen, S.M. (2009). Child Abuse and Neglect. Psychology Press.Information on the use of blended-learning

Metody i kryteria oceniania:

Reports of case analyses

Final test with multiple choice questions.

Grades criteria:

very good (5.0): 91-100% correct answers

good plus (4.5): 81-90% of correct answers

good (4,0): 71-80% of correct answers

satisfactory plus (3.5): 61-70% of correct answers

satisfactory (3.0): 51-60% of correct answers

insufficient (2.0): 50 and below correct answer

Praktyki zawodowe:

-

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Zielona-Jenek
Prowadzący grup: Monika Zielona-Jenek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Zielona-Jenek
Prowadzący grup: Monika Zielona-Jenek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Zielona-Jenek
Prowadzący grup: Monika Zielona-Jenek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Zielona-Jenek
Prowadzący grup: Monika Zielona-Jenek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)