Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Analiza i wizualizacja danych badawczych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 22-FUFA-ADB
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Analiza i wizualizacja danych badawczych
Jednostka: Wydział Filozoficzny
Grupy: Fakultety na filozofii II stopnia
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych
Przedmioty na Wydziale Filozoficznym
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Kierunek studiów:

Filozofia

Skrócony opis:

Każdy student będzie wraz z prowadzącym opracowywał cel i formę swojego projektu, a co tygodniowe spotkania będę służyły wsparciu realizowanych projektów oraz rozwiązywaniu wątpliwości.

Pełny opis:

Kurs będzie miał formę pracy nad projektami. Każdy student będzie wraz z prowadzącym opracowywał cel i formę swojego projektu, a co tygodniowe spotkania będę służyły wsparciu realizowanych projektów oraz rozwiązywaniu wątpliwości. W trakcie realizacji kursu będziemy budować bazę danych ilościowych (harvestowanie danych ze stron, kolekcjonowanie i czyszczenie danych w programie Microsoft Excel), która będziemy analizować w programie IBM SPSS. Interpretację danych oprzemy na wiedzy, którą kursanci zdobyli na wykładzie w semestrze zimowym.

Literatura:

Leydesdorff, L. (2014). Science Visualization and Discursive Knowledge. In B. Cronin & C. R. Sugimoto (Eds.), Beyond Bibliometrics: Harnessing Multidimensional Indicators of Scholarly Impact (pp. 167–185). Cambridge, MA: The MIT Press.

Marshakova-Shaikevich, I. (2018). Bibliometric Maps of Science: The Visualization of Scientific Research. In V. Osinska & G. Osinski (Eds.), Information Visualization Techniques in the Social Sciences and Humanities: (pp. 121–150). https://doi.org/10.4018/978-1-5225-4990-1

Thelwall, M. (2009). Visualization in e-Social Science. In N. W. Jankowski (Ed.), e-Research: Transformation in Scholarly Practice (pp. 163–181). New York, NY: Taylor & Francis.

Metody i kryteria oceniania:

Projekt

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)