Wprowadzenie do projektowania zespołowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-WPZ-11MDM |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0212) Moda, wystrój wnętrz i projektowanie przemysłowe
|
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do projektowania zespołowego |
Jednostka: | Katedra Teatru i Sztuki Mediów |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Media Interaktywne i Widowiska |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | • kształcenie umiejętności pracy i komunikacji w interdyscyplinarnym zespole. • kształcenie kompetencji społecznych (praca samodzielna oraz zespołowa). • rozumienie wartości i funkcji pracy zespołowej we współczesnych badaniach naukowych. • Kształcenie umiejętności podejmowania różnych ról w zespole • opracowywanie nowoczesnych form prezentacji wyników badań zespołowych • kształcenie nowoczesnego humanistycznego warsztatu badawczego |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | IV rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | nie |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | brak |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | materiały (w tym cyfrowe bazy danych i publikacje) udostepnione zostaną przez prowadzącego |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | lektura indywidualna, dyskusja w grupie, praca indywidualna poza godzinami kontaktowymi, opracowanie zadanego zagadnienia na ocenę, przygotowanie dokumentacji |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 4 |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z różnymi formami i strategiami projektowania realizowanymi w inter- i transdycyplinarnych zespołach. Zajęcia prowadzone są metodami PBL (project-based learning). Zaliczenie przedmiotu następuje po zrealizowaniu projektu grupowego. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z różnymi formami i strategiami projektowania realizowanymi w inter- i transdycyplinarnych zespołach. W czasie kursu omawiane są między innymi metodologie wynikające z praktyki design thinking, experience economy oraz grywalizacji. Zajęcia prowadzone są metodami PBL (project-based learning). Zaliczenie przedmiotu następuje po zrealizowaniu projektu grupowego. Poszczególne zajęcia omawiać będą: - Cyfrowe narzędzia zespołowego warsztatu badawczego - Metodologie pracy w zespole - opracowywanie i przygotowywanie warsztatu projektowego dla zespołu - design thinking - Procesy dywergencji i konwergencji - Ewaluacjia projektu zespołowego - opracowywanie dokumentacji - formy komunikacji i role w grupie - multimedialne formy prezentacyjne - realizacja projektu zespołowego |
Literatura: |
• Manuel Lima, Visual Complexity: Mapping Patterns of Information, Princeton 2011. • Understanding Digital Humanities, ed. David M. Berry, Hampshire 2012. • Thomas Bartscherer, Roderick Coover, Switching Codes: Thinking Through New Technology in the Humanities and the Arts, Chicago 2011. • Scott Doorley, Scott Witthoft, Make Space. How to Set Space for Creative Collaboration, Willey 2012. • Tim Brown, Zmiana przez design. Jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność, Libron 2016. • Joseph Pine, James Gilmore, Experience economy, Cambridge 2011. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: - Zna różne formy współpracy w zespole projektowym - przygotować dokumentację zespołowego projektu naukowego, artystycznego, kulturalnego - Analizować poszczególne etapy pracy nad długoterminowym projektem, prowadzić ewaluację i korygować powstałe błędy - przygotować i przedstawić prezentację o tematyce teoretycznej - zainicjować i przygotować profesjonalny projekt na podstawie baz danych i źródeł naukowych - w sposób przejrzysty i zrozumiały prezentować wyniki własnych badań wykorzystując przy tym różne formy prezentacyjne - współpracować z grupie, umie prowadzić indywidualnie badania i wprowadzać ich wyniki do projektu zespołowego - wykorzystać narzędzia cyfrowe w pracy zawodowej |
Metody i kryteria oceniania: |
- aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji, pracy zespołowej, projektach); - wartość merytoryczna i projekt prezentacji oraz sposób jej przedstawienia; - aktywność w czasie pracy zespołowej i umiejętność prezentowania wspólnie wypracowanych efektów - opracowanie zadanych zagadnień - zrealizowanie projektów indywidualnych i zespołowych - merytoryczna wartość projektu - prezentacja i obrona projektu końcowego Skala ocen: 5,0 – bardzo dobra znajomość zagadnień realizowanych w czasie zajęć, aktywny udział w zajęciach, pełne opracowanie dokumentacji i zrealizowanie projektu indywidualnego i zespołowego, przygotowanie prezentacji wyników badań 4,5 – jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami w umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy w samodzielnie i zespołowo przygotowywanych projektach 4,0 – możliwy szerszy zakres niedociągnięć: słabsze umiejętności w posługiwaniu się omawianymi narzędziami, mniejszy udział w realizacji projektów zespołowych 3,5 – zadowalająca znajomość zagadnień realizowanych w czasie zajęć, udział w zajęciach, opracowanie dokumentacji i zadowalające zrealizowanie projektu indywidualnego i zespołowego, zadowalające przygotowanie prezentacji wyników badań 3,0 – zadowalająca znajomość zagadnień realizowanych w czasie zajęć, udział w zajęciach, opracowanie dokumentacji i zadowalające zrealizowanie projektu indywidualnego i zespołowego, zadowalające przygotowanie prezentacji wyników badań, słabe umiejętności w posługiwaniu się omawianymi narzędziami, mały udział w realizacji projektów zespołowych 2,0 - niezadowalająca znajomość zagadnień realizowanych w czasie zajęć, brak aktywnego udział w zajęciach, nie zrealizowanie projektu indywidualnego i zespołowego |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia laboratoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Jelewska, Michał Krawczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Zajęcia laboratoryjne - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia laboratoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Jelewska, Michał Krawczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Zajęcia laboratoryjne - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia laboratoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Jelewska, Michał Krawczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Zajęcia laboratoryjne - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.