Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proseminarium

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 20-KUDL-PRS
Kod Erasmus / ISCED: 14.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0319) Nauki społeczne i psychologiczne (inne) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Proseminarium
Jednostka: Wydział Antropologii i Kulturoznawstwa
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych
Przedmioty dla 5 semestru Kulturoznawstwa I stopnia
Przedmioty w Instytucie Kulturoznawstwa
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

kulturoznawstwo

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

Student nabywa wiedzę z zakresu podstawowych wymogów formalnych pracy licencjackiej.

Zapoznaje się z zasadami przygotowania pracy dyplomowej.

Rozwija podstawową umiejętność edytowania tekstu.

Rozwija umiejętność sporządzania bibliografii i przypisów

Uzyskuje wiedzę na temat podstawowych różnic między stylem naukowym a potocznym.

Student nabywa zdolności rozumienia i interpretacji tekstów źródłowych.


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

III rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

--

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

brak

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Lektorium IK

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Dyskusja

Praca z tekstem

Metoda analizy przypadków

Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych)

Metoda ćwiczeniowa

Metoda badawcza (dociekania naukowego)

Metoda projektu

Demonstracje dźwiękowe i/lub video

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

13

Pełny opis:

1. Ustalenie tematu, problemu badawczego oraz pytań badawczych. Wyznaczenie zakresu badań i struktury pracy licencjackiej.

2. Zapoznanie z organizacją pracy.

3. Sposoby organizacji czasu pracy, pozyskiwania materiałów źródłowych.

4. Metodyka pisania pracy licencjackiej.

5. Umiejętność edytowania tekstu.

6. Administracyjne procedury składania pracy licencjackiej oraz informacje o przebiegu egzaminu dyplomowego.

7. Opracowywanie zagadnień egzaminacyjnych

Literatura:

Literatura podstawowa:

W. Gierz, Jak pisać pracę licencjacką;

R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich;

U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów;

Denzin N. K., Ivonna S. Lincoln (red.,) Metody badań jakościowych, , red. wyd. polskiego K. Podemski, tłumaczenie zbiorowe, T. I i II, PWN, Warszawa 2009 (ale jest też nowe wydanie z 2019).

Jemielniek D. (red.), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, T. I i II, PWN Warszawa 2012.

Depo J. , Poradnik licencjata: jak napisać pracę licencjacką?, „Zeszyt naukowy” 1/2017.

Literatura szczegółowa:

Podawana na poszczególnych seminariach

Efekty uczenia się:

Student zna podstawowe, historyczne i współczesne, koncepcje kultury oraz podstawową terminologię z zakresu kulturoznawstwa

Student zna podstawową terminologię oraz koncepcje, opisujące praktyki, relacje i procesy zachodzące w kulturze, a także koncepcje człowieka jako uczestnika i twórcy kultury

Student zna podstawy metodologii badań kulturoznawczych

Student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla kulturoznawstwa w typowych sytuacjach profesjonalnych

Student potrafi pisać i redagować teksty informacyjne, promocyjne i krytyczne w języku polskim i obcym, dotyczące działalności kulturalnej, artystycznej, społecznej z wykorzystaniem rożnych źródeł informacji oraz ujęć teoretycznych

Student potrafi interpretować utwory artystyczne oraz wyjaśniać właściwe kulturze artystycznej zjawiska i procesy, prezentując wyniki swych dociekań w formie ustnej i pisemnej w języku polskim i obcym

Student jest gotów do świadomego i aktywnego uczestnictwa w życiu artystycznym, rozumiejąc wagę poszczególnych jego elementów, organizacyjnych i merytorycznych, oraz rozumiejąc zarówno konieczność poszukiwania rozwiązań alternatywnych dla istniejącego ładu artystycznego, jak i potrzebę utrzymywania elementów tradycji artystycznej

Metody i kryteria oceniania:

Esej

Prezentacja multimedialna

Egzamin praktyczny (obserwacja wykonawstwa)

Prezentacja konspektu pracy

Prezentacja rozdziałów pracy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Proseminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Kazibut
Prowadzący grup: Wiesław Banach, Marek Chojnacki, Remigiusz Ciesielski, Magdalena Kamińska, Agnieszka Kazibut
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Proseminarium - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Proseminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Kazibut
Prowadzący grup: Wiesław Banach, Marek Chojnacki, Remigiusz Ciesielski, Łukasz Czajka, Jan Grad, Agnieszka Kazibut, Wiesław Małecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Proseminarium - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Proseminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Kazibut
Prowadzący grup: Wiesław Banach, Marek Chojnacki, Łukasz Czajka, Małgorzata Durzewska, Juliusz Iwanicki, Agnieszka Kazibut, Jacek Zydorowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Proseminarium - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Proseminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Kazibut
Prowadzący grup: Marek Chojnacki, Łukasz Czajka, Małgorzata Grzywacz, Juliusz Iwanicki, Agnieszka Kazibut
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Proseminarium - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)