Proseminarium
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-KUDL-PRS |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.9
|
Nazwa przedmiotu: | Proseminarium |
Jednostka: | Wydział Antropologii i Kulturoznawstwa |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych Przedmioty dla 5 semestru Kulturoznawstwa I stopnia Przedmioty w Instytucie Kulturoznawstwa |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | kulturoznawstwo |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | Student nabywa wiedzę z zakresu podstawowych wymogów formalnych pracy licencjackiej. Zapoznaje się z zasadami przygotowania pracy dyplomowej. Rozwija podstawową umiejętność edytowania tekstu. Rozwija umiejętność sporządzania bibliografii i przypisów Uzyskuje wiedzę na temat podstawowych różnic między stylem naukowym a potocznym. Student nabywa zdolności rozumienia i interpretacji tekstów źródłowych. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | -- |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | brak |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Lektorium IK |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) Metoda ćwiczeniowa Metoda badawcza (dociekania naukowego) Metoda projektu Demonstracje dźwiękowe i/lub video |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 13 |
Pełny opis: |
1. Ustalenie tematu, problemu badawczego oraz pytań badawczych. Wyznaczenie zakresu badań i struktury pracy licencjackiej. 2. Zapoznanie z organizacją pracy. 3. Sposoby organizacji czasu pracy, pozyskiwania materiałów źródłowych. 4. Metodyka pisania pracy licencjackiej. 5. Umiejętność edytowania tekstu. 6. Administracyjne procedury składania pracy licencjackiej oraz informacje o przebiegu egzaminu dyplomowego. 7. Opracowywanie zagadnień egzaminacyjnych |
Literatura: |
Literatura podstawowa: W. Gierz, Jak pisać pracę licencjacką; R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich; U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów; Denzin N. K., Ivonna S. Lincoln (red.,) Metody badań jakościowych, , red. wyd. polskiego K. Podemski, tłumaczenie zbiorowe, T. I i II, PWN, Warszawa 2009 (ale jest też nowe wydanie z 2019). Jemielniek D. (red.), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, T. I i II, PWN Warszawa 2012. Depo J. , Poradnik licencjata: jak napisać pracę licencjacką?, „Zeszyt naukowy” 1/2017. Literatura szczegółowa: Podawana na poszczególnych seminariach |
Efekty uczenia się: |
Student zna podstawowe, historyczne i współczesne, koncepcje kultury oraz podstawową terminologię z zakresu kulturoznawstwa Student zna podstawową terminologię oraz koncepcje, opisujące praktyki, relacje i procesy zachodzące w kulturze, a także koncepcje człowieka jako uczestnika i twórcy kultury Student zna podstawy metodologii badań kulturoznawczych Student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla kulturoznawstwa w typowych sytuacjach profesjonalnych Student potrafi pisać i redagować teksty informacyjne, promocyjne i krytyczne w języku polskim i obcym, dotyczące działalności kulturalnej, artystycznej, społecznej z wykorzystaniem rożnych źródeł informacji oraz ujęć teoretycznych Student potrafi interpretować utwory artystyczne oraz wyjaśniać właściwe kulturze artystycznej zjawiska i procesy, prezentując wyniki swych dociekań w formie ustnej i pisemnej w języku polskim i obcym Student jest gotów do świadomego i aktywnego uczestnictwa w życiu artystycznym, rozumiejąc wagę poszczególnych jego elementów, organizacyjnych i merytorycznych, oraz rozumiejąc zarówno konieczność poszukiwania rozwiązań alternatywnych dla istniejącego ładu artystycznego, jak i potrzebę utrzymywania elementów tradycji artystycznej |
Metody i kryteria oceniania: |
Esej Prezentacja multimedialna Egzamin praktyczny (obserwacja wykonawstwa) Prezentacja konspektu pracy Prezentacja rozdziałów pracy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT PROS
PROS
PROS
PROS
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Proseminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kazibut | |
Prowadzący grup: | Wiesław Banach, Marek Chojnacki, Remigiusz Ciesielski, Magdalena Kamińska, Agnieszka Kazibut | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Proseminarium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN PROS
PROS
PROS
PROS
WT ŚR PROS
CZ PT PROS
|
Typ zajęć: |
Proseminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kazibut | |
Prowadzący grup: | Wiesław Banach, Marek Chojnacki, Remigiusz Ciesielski, Łukasz Czajka, Jan Grad, Agnieszka Kazibut, Wiesław Małecki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Proseminarium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN PROS
PROS
WT PROS
PROS
PROS
ŚR CZ PT PROS
|
Typ zajęć: |
Proseminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kazibut | |
Prowadzący grup: | Wiesław Banach, Marek Chojnacki, Łukasz Czajka, Małgorzata Durzewska, Juliusz Iwanicki, Agnieszka Kazibut, Jacek Zydorowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Proseminarium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN PROS
WT PROS
PROS
ŚR PROS
CZ PROS
PT |
Typ zajęć: |
Proseminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kazibut | |
Prowadzący grup: | Marek Chojnacki, Łukasz Czajka, Małgorzata Grzywacz, Juliusz Iwanicki, Agnieszka Kazibut | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Proseminarium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.