Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Public relations

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 15-PREL-JIK-11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Public relations
Jednostka: Wydział Anglistyki
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Filologia angielska

Specjalizacja: Język i komunikacja w mediach i polityce

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

1. Zapoznanie studentów z celami prowadzenia działalności public relations

2. Zapoznanie studentów z narzędziami public relations

3. Zapoznanie studentów z czynnikami warunkującymi efektywność działalności public relations

4. Zapoznanie studentów z metodami badania skuteczności działalności public relations


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Student:

Ma podstawową wiedzę o społeczeństwie, państwie i prawie;

Potrafi wyszukiwać informacje w różnych źródłach i opracowaniach;

Ma potrzebę poszerzenia wiedzy o życiu społecznym i przekazywania jej innym;

Rozumie znaczenie takiej wiedzy w pracy zawodowej.


Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Literatura i inne materiały do zajęć znajdują się w Bibliotece Uniwersyteckiej oraz Bibliotece Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

wykład z elementami wizualizacji

dyskusja,

metoda projektowa,

praca w zespole


Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

4 ECTS

Pełny opis:

Treści kształcenia:

1. Miejsce public relations w marketingu; istota public relations, public relations a pojęcia pokrewne

2. Komunikowanie jako podstawowa metoda w public relations, motywy prowadzenia działalności public relations

3. Analiza stanu wyjściowego podmiotu, pojęcie otoczenia organizacji i metody jego analizowania

4. Planowanie działalności PR

5. Instrumenty public relations

6. Współpraca z mediami

7. Prewencyjne i kryzysowe PR, metody analizy skuteczności działalności PR

Literatura:

Budzyński W. (2000), Public Relations. Zarządzanie reputacją firmy, Wydawnictwo POLTEXT, Warszawa.

Goban - Klas T. (1997), Public Relations czyli promocja reputacji, Business Press, Warszawa.

Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju (2006), J. Olędzki, D. Tworzydło , Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Ries A., Ries L. (2004), Upadek reklamy i wzlot public relations, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Święćkowska T. (2008), Public relations a demokracja, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

Wojcik K. (2005), Public relations -wiarygodny dialog z otoczeniem, Wydawnictwo PLACET, Warszawa.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:

1. zna, rozumie i umie wyjaśnić usytuowanie public relations w komunikowaniu społecznym

2. umie analizować treści przekazów perswazyjnych w public relations

3. potrafi omówić zasady rządzące wykorzystaniem podstawowych instrumentów public relations

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania:

test,

rozmowa

prezentacja

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Szymon Ossowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)