Praktyczna nauka języka niderlandzkiego - 1. Słownictwo I; 2. Słownictwo II; 3. Konwersacje I; 4. Konwersacje II; 5. Pisanie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-PNJN-3BA-12 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka niderlandzkiego - 1. Słownictwo I; 2. Słownictwo II; 3. Konwersacje I; 4. Konwersacje II; 5. Pisanie |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
7.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia specjalność: filologia niderlandzka |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1. (CW1) i 2. (CW2) Słownictwo I i II : 1. Rozszerzanie zasobu słownictwa z wybranych zakresów tematycznych na poziomie biegłym. 2. Rozwijanie umiejętności czytania tekstów niderlandzkojęzycznych. 3. (CW3) i 4. (CW4) Konwersacje I i II : 1. Doskonalenie umiejętności odnoszących się do różnych form wypowiedzi ustnej i pisemnej. 2. Wyrobienie wyczucia sytuacji w prowadzonych rozmowach i tworzonych tekstach – rejestr, humor, sarkazm. 5. (CW5) Pisanie: 1. Zapoznanie studentów z ogólnymi zasadami pisania tekstów akademickich. 2. Wyrobienie umiejętności pisania tekstów naukowych w języku niderlandzkim. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Znajomość języka niderlandzkiego na poziomie B2 potwierdzona pozytywną oceną z egzaminu PNJN na drugim roku studiów. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Kursy dostępne na platformie Moodle |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | 1. (CW1) i 2. (CW2) Słownictwo I i II : 1. Ćwiczenia leksykalne, analiza autentycznych tekstów w ramach wybranych bloków tematycznych. 3. (CW3) i 4. (CW4) Konwersacje I i II : 1. Intensywne ćwiczenia pisemne i ustne rozwijające umiejętność spontanicznej i naturalnej komunikacji codziennej w języku niderlandzkim: ustne i pisemne. 2. Ćwiczenia leksykalne i rozszerzanie zasobu słownictwa poprzez tworzenie własnych list słownictwa, którego użycie jest naturalne w codziennej komunikacji. 5. (CW5) Pisanie: 1. Pisanie tekstów na zajęciach oraz w domu. 2. Dyskusja na forum grupy o napisanych tekstach. 3. Konsultacje indywidualne z wykładowcą. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem - 300h Praca własna studenta - przygotowanie do zajęć - 100h Praca własna studenta - przygotowanie do egzaminu - 20h SUMA GODZIN - 420h SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS - 10 |
Skrócony opis: |
(Pierwszy semestr zajęć PNJN dla 3BA. Następny semestr - 15-PNJN-3BA-22.) |
Pełny opis: |
(Pierwszy semestr zajęć PNJN dla 3BA. Następny semestr - 15-PNJN-3BA-22.) Treści kształcenia: 1. (CW1) i 2. (CW2) Słownictwo I i II : 1. Słownictwo związane z blokami tematycznymi: polityka, ochrona środowiska, sport, magia, zwierzęta, zdrowie, społeczeństwo, film, katastrofy, język. 2. Czytanie i analizowanie autentycznych tekstów i artykułów w ramach zdefiniowanych bloków tematycznych. 3. (CW3) i 4. (CW4) Konwersacje I i II : 1. Ćwiczenia rozwijające spontaniczne i przygotowane wypowiedzi ustne i pisemne w ramach zdefiniowanych bloków tematycznych. 2. Ćwiczenia rozwijające wyczucie sytuacji w spontanicznych rozmowach: rejestr, humor, sarkazm. 5. (CW5) Pisanie: 1. Styl naukowy i nienaukowy. 2. Budowa tekstu akademickiego. Formułowanie pytań badawczych i tytułu pracy licencjackiej. Stylesheet WA. 3. Pisanie wstępu i parafrazowanie. 4. Stosowanie statystyk. Prawidłowe odnośniki do tabel i grafik w tekście. 5. Opis uzyskanych rezultatów badania. Formułowanie wniosków. 6. Cechy stylu naukowego w języku niderlandzkim. |
Literatura: |
Kleijn de P., 2005, Alexander: leerboek ter uitbreiding van de woordenschat van anderstaligen, Rozenberg Publishers Van Soom, Carolien, Lieve De Wachter. 2011. Academisch schrijven, een praktische gids. Leuven: Acco Materiały własne prowadzących |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: 1. (CW1) i 2. (CW2) Słownictwo I i II : 1. Potrafi prawidłowo posługiwać się szerokim zasobem słownictwa z różnych dziedzin na poziomie biegłym, z uwzględnieniem odcieni znaczeniowych, idiomów i kolokwializmów. 2. Czyta ze zrozumieniem i potrafi krytycznie zinterpretować praktycznie każdy tekst, dostrzegając także znaczenia wyrażone pośrednio. 3. (CW3) i 4. (CW4) Konwersacje I i II : 1. Swobodnie formułuje szczegółowe, logiczne, przejrzyste i płynne wypowiedzi pisemne i ustne z zachowaniem poprawności gramatycznej, leksykalnej i fonetycznej w szerokim zakresie tematów ogólnych i specjalistycznych na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. 2. Wykazuje się odpowiednim wyczuciem sytuacji w rozmowie: stosuje poprawny rejestr, umie zareagować i zastosować humor i sarkazm. 5. (CW5) Pisanie: 1. Potrafi wskazać różnice w stylu w tekście naukowym i popularnonaukowym. 2. Prawidłowo umieszcza w tekście odniesienia do wykorzystanych źródeł. 3. Prawidłowo stosuje stylesheet WA. 4. Nadać swojemu tekstowi prawidłową makro- i mikrostrukturę. 5. Napisać poprawny pod względem stylu i słownictwa tekst naukowy w języku niderlandzkim. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. (CW1) i 2. (CW2) Słownictwo I i II : 1. Monitorowanie ćwiczeń wykonanych przez studentów. 3. (CW3) i 4. (CW4) Konwersacje I i II : 1. Monitorowanie pracy studenta podczas zajęć 2. Ocena zadań domowych (własne teksty studentów) 3. Testy ustne i pisemne w ciągu roku 4. Egzamin PNJN na koniec roku akademickiego 5. (CW5) Pisanie: 1. Ocena tekstów przygotowanych przez studenta na zajęciach i w domu. 2. Testy. 3. Egzamin pisemny na koniec roku akademickiego. Kryteria oceniania: Aby móc podejść do egzaminu z PNJN na koniec roku akademickiego, student musi zaliczyć wszystkie komponenty PNJN w semestrze zimowym i letnim. Warunki zaliczenia poszczególnych kursów ustalają prowadzący. Egzamin z praktycznej znajomości języka niderlandzkiego po dwóch semestrach nauki składa się z części pisemnej oraz części ustnej - rozmowa z komisją egzaminacyjną na zadany temat. Egzamin uważa się za zdany, jeśli student uzyska przynajmniej 61% z obu części. Ocena końcową jest średnią wyników z egzaminu pisemnego i ustnego. Kryteria oceniania: 85% - 100%: bardzo dobry (bdb; 5,0) 80% - 84%: dobry plus (+db; 4,5) 75% - 79%: dobry (db; 4,0) 70% - 74%: dostateczny plus (+dst; 3,5) 61% - 69%: dostateczny (dst; 3,0) mniej niż 61%: niedostateczny (ndst; 2,0) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN CW3
CW4
CW3
CW5
WT CW4
ŚR CW5
CW1
CW2
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Drwal, Małgorzata Łyczykowska, Przemysław Paluszek, Nancy Saeys, Bas van der Ham | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN CW3
CW3
WT CW2
CW2
ŚR CW4
CW1
CW4
CZ CW1
CW5
CW5
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Drwal, Karolina Lenska, Małgorzata Łyczykowska, Joanna Meesters, Przemysław Paluszek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.